Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Studia czy praca? Wybór jest prosty!

  • 28 marca, 2022

Cześć! Wielu młodych ludzi, którzy już powoli zaczynają wkraczać w dorosłość, zadaje sobie bardzo ważne pytanie – zastanawiają się oni, czy powinni oni studiować, czy może lepiej, jeśli od razu zaczną pracę zawodową. Podobne pytanie dostałem ostatnio od jednego z moich widzów. Dzisiaj chcę powiedzieć Ci o tym, jakie są moje doświadczenia w tej sprawie i podzielić się swoim zdaniem.

Żeby odpowiedzieć na główne pytanie dzisiejszego materiału, zacznę od krótkiej historii. W 2007 roku podjąłem pierwszą pracę w sprzedaży, w Call Center. Dorabiałem tam, pracując kilka razy w tygodniu po 2, 3 lub 4 godziny dziennie. W tym samym czasie studiowałem dziennie geografię na Uniwersytecie Wrocławskim. Tym samym, realizowałem się w dwóch różnych obszarach, pogłębiając swoją wiedzę i ucząc się, a także zdobywając cenne, pierwsze doświadczenie zawodowe.

Pracując i studiując, udało mi się pokonać jedną z największych przeszkód młodych absolwentów szkół wyższych, którym najczęściej brak jest jakiegokolwiek doświadczenia. Starając się o pierwszą lub też nawet wymarzoną pracę, spotykają się oni najczęściej ze ścianą, ponieważ pracodawcy zwracają uwagę na ich zerowe doświadczenie.

Pracodawca, mając możliwość, oczywiście będzie chciał zatrudnić osobę, która jest po studiach, ale miała już okazję poznać realia pracy w organizacji, nawet jeśli mowa o najprostszych jej elementach. Absolwent, który ma już za sobą jakąkolwiek pracę, będzie wiedział cokolwiek o tym, jak działają procedury w firmie, jak ważna jest współpraca w zespole, czym są cele wyznaczane pracownikom, oraz że pieniądze biorą się z często ciężkiej pracy, a nie z samych pogawędek i przerw na kawę.

Studenci nie doceniają często lub zapominają całkowicie o tym doświadczeniu, które mogą zdobyć w trakcie nauki, a które jest naprawdę bardzo cenne podczas poszukiwania pierwszej pracy.

Zatem czy warto robić studia, aby pracować w sprzedaży? Absolutnie nie! Zastanawiasz się pewnie dlaczego, przecież przed chwilą powiedziałem Ci, jak istotne było łączenie nauki z pierwszą pracą, nawet na niewielki etat.

Otóż moje studia były ukierunkowane typowo na pedagogikę, zatem mogłem i nadal mógłbym zostać nauczycielem. Nie pomagają mi one jednak w prowadzeniu biznesu lub sprzedaży.

Sprzedaż jest o tyle wdzięczną branżą, że nie potrzeba w niej tak naprawdę żadnego wykształcenia czy doświadczenia. Tak naprawdę każdy może nauczyć się sprzedaży, robiąc to wystarczająco długo i ucząc się nowych technik, poprawiając swoje błędy.

Studia nie są Ci potrzebne do bycia świetnym sprzedawcą. Jeśli łączysz swoją przyszłość zawodową ze sprzedażą, to nie musisz zaprzątać sobie głowy studiami. Nie jest to konieczny warunek do osiągnięcia sukcesu, nie jest to coś niezbędnego.

W rozumieniu innych ludzi, ich potrzeb oraz mechanizmów, może być przydatna psychologia. Jednak nie oznacza to, że nie będąc doktorem psychologii, nie będziesz dobrze sprzedawać. Jest to jednak ciekawa dziedzina nauki, która pomaga odkrywać różnego rodzaju motywacje i schematy rządzące ludźmi.
Zamiast szukania kierunku studiów, szukaj firmy, która da Ci możliwość rozwoju i zdobycia cennego doświadczenia. Niech Twoja pierwsza praca będzie takim pasem rozbiegowym, lotniskowcem, z którego będziesz mógł wystartować.

Dla mnie pierwsza praca w Call Center była właśnie czymś takim – okazją do nauki, do poznania swoich pierwszych słabych i mocnych stron. Taka branża to idealne miejsce do budowania swojej pewności siebie, do rozwijania umiejętności komunikowania się, perswazji i wielu innych.

Pamiętaj zatem, że w zależności od tego, jaką drogą zawodową chcesz podążać, studia mogą okazać się świetnym wyborem, ale mogą też zupełnie Ci się nie przydać, a ten czas, który na nie poświęciłeś, mógłbyś wykorzystać w dużo lepszy sposób.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz