Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

  • 27 maja, 2022

Cześć! Czy miewasz problemy z przygotowaniem się do spotkań biznesowych z klientami? Zastanawiasz się, w jakim celu miałbyś inwestować w nie energię, podczas gdy większość umów dopinasz przez telefon lub maila? Czy spotkania na żywo z klientami mają jeszcze rację bytu w obecnych czasach? Wraz z moją żoną Karoliną przygotowaliśmy dla Ciebie odpowiedź na te pytania – zapraszamy!

Zacznijmy od tego, co powinno być absolutną podstawą wszelkich przygotowań mających miejsce przed samym spotkaniem z klientem. Przed każdym spotkaniem należy ustalić jego cel. W uproszczeniu musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, z czym chcesz wyjść z tego spotkania – jaki ma być jego efekt?

Z mojego punktu widzenia zaplanowanie efektu spotkania jest niezwykle ważne, ponieważ sam finalizuję 90% moich spraw drogą telefoniczną. Jeśli zatem poświęcam czas na spotkanie z klientem, angażując w to swoje zasoby – czas na przygotowanie, dojazd, samo spotkanie, powrót do domu, firmy – to chcę wiedzieć, czego spodziewam się po takiej “inwestycji”.

W myśl zasad odwróconej inżynierii najpierw powinieneś określić właśnie wspomniany efekt, a dopiero potem zbudować metodologię, która pozwoli Ci osiągnąć cel.

Kiedy w głowie będziesz mieć już cel spotkania oraz zaplanujesz sobie kroki, które doprowadzą Cię do jego osiągnięcia, to z całą pewnością zaczną przychodzić Ci do głowy pytania, związane właśnie z tym procesem osiągania celu.

Zapisz sobie te pytania, przeanalizuj, czy nie brakuje Ci żadnych informacji oraz czego chcesz dowiedzieć się od klienta. Przygotowanie tych pytań, zadanie ich i rozwianie wątpliwości jest bardzo ważne, ponieważ ułatwia i usprawnia cały proces. Dzięki temu pozbędziesz się znaków zapytania i sytuacji, które mogłyby Cię zaskoczyć, wybić z rytmu, zbić z tropu.

Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś pójść na spotkanie, na którym spędziłeś może nawet kilka godzin, a z którego wyszedłeś, mając poczucie, że nie ustaliłeś praktycznie nic. Stało się tak właśnie dlatego, że nie miałeś przygotowanej wizji oraz pytań, odbiegałeś od meritum i przez to lawirowałeś z klientem po tematach, żadnego nie doprowadzając do końca.

Potrzebujesz zweryfikować, czy zlecenie, które przyjmiesz, w ogóle Ci się opłaca, czy potrafisz je zrealizować i czy wizja, jaką na nie masz, jest prawidłowa.

Kiedy następnym razem udasz się na spotkanie z klientem oraz zastosujesz nasze, wspomniane przed chwilą metody przygotowania się do tego właśnie spotkania, zwróć uwagę na reakcje rozmówcy.

Musisz być przygotowany na to, że klienci często są zaskoczeni, zdziwieni, wręcz przytłoczeni liczbą pytań od Ciebie, a także tym, jak szczegółowo chcesz zaadresować wątpliwości. Wynika to z jednej prostej przyczyny – do tej pory zapewne nikt z nimi tak nie rozmawiał.

Ludzie mają tendencję do przytakiwania klientom, przegadywania spotkań, kiedy właśnie powinni na nich słuchać oraz skupiać się na tej drugiej stronie. W rozmowie z klientem to on jest najważniejszy i koniec końców, to przecież jego interes będzie go najbardziej interesował. Jeśli zatem przegadasz spotkanie, a po nim wrócisz z kolejną dawką pytań, klient po prostu się zniechęci, Ty nic nie dopniesz, a interesy zakończą się porażką.

Już teraz zapraszam Cię na kolejną część tego materiału, która niebawem pojawi się na blogu i social media – zaglądaj tu regularnie, żeby jej nie przegapić!

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz