Cześć! Przed Tobą kolejna część materiału poświęconego sprzedaży B2B w branży IT. Chcesz dowiedzieć się jak skutecznie rozmawiać z dyrektorami IT, oferując im swoje produkty lub usługi? Czytaj dalej i koniecznie zapoznaj się też z pierwszą częścią tego artykułu!
Przechodząc do kolejnego bardzo ważnego elementu w sprzedaży dla branży IT – ten sektor nie lubi, kiedy ukrywane jest coś, co może prowadzić do problemów w codziennym funkcjonowaniu biznesu.
Zwróć szczególną uwagę na to, żeby już w trakcie pierwszych rozmów, szczerze i otwarcie powiedzieć, jakie istnieją zagrożenia, co może pójść nie tak, ale też jak można temu zapobiec i co zrobić w takich sytuacjach.
Nie zatajaj żadnych niewygodnych faktów. Miej świadomość tego, że jeśli przekonasz dyrektora IT do swojego rozwiązania, to potem on też będzie musiał sprzedać to rozwiązanie swoim ludziom, swoim pracownikom.
Jeśli coś pójdzie nie tak, zwrócą oni uwagę na błędy, nieścisłości, będą zadawać mu niewygodne pytania dotyczące kwestii, których Ty nie zaadresowałeś wcześniej, to zaufanie, którym dyrektor Cię obdarzył, bardzo szybko zniknie.
Zatem bądź szczery i pozostawaj do jego dyspozycji. Jeśli zadzwoni do Ciebie z pytaniem, przyjedź i rozwiej wątpliwości zarówno jego, jak i jego zespołu. Wspieraj go nie tylko na etapie sprzedaży, ale również potem, na etapie użytkowania produktu, w czasie korzystania z Twoich usług.
Pamiętaj też, że w tej branży produkty, rozwiązania, usługi da się bardzo mocno modyfikować pod wymagania konkretnych klientów. Można powiedzieć, że najczęściej w branży IT tworzy się produkty rzeczywiście szyte na miarę oczekiwań przedsiębiorstw.
Podkreśl to, jak wiele możliwości oferujesz klientowi. Niech ma on świadomość tego, że Ty i Twój produkt jesteście dla niego i dostosujecie się do jego oczekiwań. Jak mówiłem wcześniej, melancholik w rzeczywistości jest klientem, który wie, czego chce i czego potrzebuje – od Ciebie natomiast chce usłyszeć, że jesteś w stanie mu to dać.
Jeśli zostaniesz zapytany o zdanie na temat tego, co będzie lepszym wyborem dla klienta, to oczywiście Twoją rolą jest doradzenie mu jak najlepiej. Nie przejmuj jednak kontroli nad jest ostatecznym wyborem.
Jak zatem nauczyć się sprzedaży w branży IT? Jeśli jesteś na etapie, w którym masz wiedzę techniczną, masz umiejętności i wiesz jak działa ten sektor od wewnątrz, to musisz teraz nauczyć się tego, jak funkcjonuje umysł człowieka, jak wygląda psychologia sprzedaży.
Powinieneś dowiedzieć się dlaczego ludzie kupują, oraz dlaczego nie kupują konkretnych rzeczy. Jak buduje się zaufanie klienta? W jaki sposób opowiadać o produkcie tak, żeby mówić o korzyściach wynikających z jego cech, a nie o samych cechach?
Jeśli natomiast jesteś osobą, która ma umiejętności miękkie, potrafi rozmawiać z ludźmi, rozumie jak podczas zakupów działa ludzki umysł, ale nie masz wiedzy merytorycznej to najpierw musisz ją zdobyć. W sieci znajdziesz całe mnóstwo kursów, zarówno tych darmowych jak i płatnych, które pomogą Ci zapoznać się ze słownictwem, pojęciami, sposobami pracy, technologią.
Możesz spróbować praktyk w firmie z branży, iść na staż, lub zatrudnić się w przedsiębiorstwie, którego rozwiązania chciałbyś sprzedawać, ale najpierw popracować u nich na innym stanowisku, na którym zdobędziesz niezbędną wiedzę.
Chcesz zdobyć umiejętności sprzedaży? Zapraszam Cię do mojej akademii sprzedaży na stronie saleup.pl Znajdziesz tam materiały, który pomogą Ci od zera nauczyć się jak sprzedawać w systemie doradczym, w którym nie będziesz czuł się jak namolny handlowiec wciskający produkt klientowi, ale jak prawdziwy pomocnik w szukaniu rozwiązania idealnie odpowiadającego na jego potrzeby.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!