Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

  • 25 maja, 2022

Cześć! Przed Tobą kolejna część materiału poświęconego sprzedaży B2B w branży IT. Chcesz dowiedzieć się jak skutecznie rozmawiać z dyrektorami IT, oferując im swoje produkty lub usługi? Czytaj dalej i koniecznie zapoznaj się też z pierwszą częścią tego artykułu! 

Przechodząc do kolejnego bardzo ważnego elementu w sprzedaży dla branży IT – ten sektor nie lubi, kiedy ukrywane jest coś, co może prowadzić do problemów w codziennym funkcjonowaniu biznesu. 

Zwróć szczególną uwagę na to, żeby już w trakcie pierwszych rozmów, szczerze i otwarcie powiedzieć, jakie istnieją zagrożenia, co może pójść nie tak, ale też jak można temu zapobiec i co zrobić w takich sytuacjach. 

Nie zatajaj żadnych niewygodnych faktów. Miej świadomość tego, że jeśli przekonasz dyrektora IT do swojego rozwiązania, to potem on też będzie musiał sprzedać to rozwiązanie swoim ludziom, swoim pracownikom. 

Jeśli coś pójdzie nie tak, zwrócą oni uwagę na błędy, nieścisłości, będą zadawać mu niewygodne pytania dotyczące kwestii, których Ty nie zaadresowałeś wcześniej, to zaufanie, którym dyrektor Cię obdarzył, bardzo szybko zniknie. 

Zatem bądź szczery i pozostawaj do jego dyspozycji. Jeśli zadzwoni do Ciebie z pytaniem, przyjedź i rozwiej wątpliwości zarówno jego, jak i jego zespołu. Wspieraj go nie tylko na etapie sprzedaży, ale również potem, na etapie użytkowania produktu, w czasie korzystania z Twoich usług. 

Pamiętaj też, że w tej branży produkty, rozwiązania, usługi da się bardzo mocno modyfikować pod wymagania konkretnych klientów. Można powiedzieć, że najczęściej w branży IT tworzy się produkty rzeczywiście szyte na miarę oczekiwań przedsiębiorstw. 

Podkreśl to, jak wiele możliwości oferujesz klientowi. Niech ma on świadomość tego, że Ty i Twój produkt jesteście dla niego i dostosujecie się do jego oczekiwań. Jak mówiłem wcześniej, melancholik w rzeczywistości jest klientem, który wie, czego chce i czego potrzebuje – od Ciebie natomiast chce usłyszeć, że jesteś w stanie mu to dać. 

Jeśli zostaniesz zapytany o zdanie na temat tego, co będzie lepszym wyborem dla klienta, to oczywiście Twoją rolą jest doradzenie mu jak najlepiej. Nie przejmuj jednak kontroli nad jest ostatecznym wyborem. 

Jak zatem nauczyć się sprzedaży w branży IT? Jeśli jesteś na etapie, w którym masz wiedzę techniczną, masz umiejętności i wiesz jak działa ten sektor od wewnątrz, to musisz teraz nauczyć się tego, jak funkcjonuje umysł człowieka, jak wygląda psychologia sprzedaży. 

Powinieneś dowiedzieć się dlaczego ludzie kupują, oraz dlaczego nie kupują konkretnych rzeczy. Jak buduje się zaufanie klienta? W jaki sposób opowiadać o produkcie tak, żeby mówić o korzyściach wynikających z jego cech, a nie o samych cechach? 

Jeśli natomiast jesteś osobą, która ma umiejętności miękkie, potrafi rozmawiać z ludźmi, rozumie jak podczas zakupów działa ludzki umysł, ale nie masz wiedzy merytorycznej to najpierw musisz ją zdobyć. W sieci znajdziesz całe mnóstwo kursów, zarówno tych darmowych jak i płatnych, które pomogą Ci zapoznać się ze słownictwem, pojęciami, sposobami pracy, technologią. 

Możesz spróbować praktyk w firmie z branży, iść na staż, lub zatrudnić się w przedsiębiorstwie, którego rozwiązania chciałbyś sprzedawać, ale najpierw popracować u nich na innym stanowisku, na którym zdobędziesz niezbędną wiedzę. 

Chcesz zdobyć umiejętności sprzedaży? Zapraszam Cię do mojej akademii sprzedaży na stronie saleup.pl Znajdziesz tam materiały, który pomogą Ci od zera nauczyć się jak sprzedawać w systemie doradczym, w którym nie będziesz czuł się jak namolny handlowiec wciskający produkt klientowi, ale jak prawdziwy pomocnik w szukaniu rozwiązania idealnie odpowiadającego na jego potrzeby. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz