Cześć! Dzisiaj przedstawiam Ci drugi artykuł poświęcony tematowi budowania marki osobistej w Internecie. W tej części poznasz sposoby na wyróżnienie się na tle innych handlowców z branży.
Pierwszym elementem budowania marki jest utworzenie Twojej własnej, osobistej strony internetowej. Nawet jeśli dzisiaj pracujesz dla jednego pracodawcy, miesiąc temu pracowałeś dla kogoś innego, a za 2 miesiące znowu zmienisz miejsce pracy – nic nie szkodzi! Strona powinna mówić o Tobie, Twoich wartościach, osiągnięciach, celach, praktyce i doświadczeniu.
Jest to miejsce, w którym każdy klient znajdzie istotne informacje na Twój temat, dowie się, jak możesz wesprzeć jego biznes, dlaczego powinien się do Ciebie zgłosić oraz jak może się z Tobą skontaktować.
Drugim sposobem jest prowadzenie bloga. Założenie go to kwestia naprawdę niewielkiego nakładu pieniężnego. Już za 200-300 złotych możesz znaleźć kogoś, kto postawi Ci takiego bloga. Obsługa go, będzie tak naprawdę ograniczała się już do tego, abyś publikował na nim wpisy, dodawał artykuły, materiały.
Pewnie już zastanawiasz się Co ja tam niby miałbym pisać? Każdy z nas ma coś do powiedzenia na tematy, na których się zna, w których jest specjalistą. Ludzie myślą, że nie wiedzą nic, albo nie mają nic wartościowego do powiedzenia. Zakładają, że nikt nie będzie chciał znać ich opinii, czytać ich wypocin, słuchać ich zdania. Nazywane jest to klątwą wiedzy.
Ludzie chętnie zapłacą za wiedzę z każdej branży. Twoim zadaniem jest udostępnienie tej wiedzy, oferowanie jej klientom. Spopularyzowanie tego, że dostęp do niej jest łatwy, szybki, a same informacje podane w przystępny sposób.
YouTube. W każdym moim artykule znajdziesz załączony link do filmu na YouTube. Z każdego dowiesz się czegoś nowego, w każdym znajdziesz porady dotyczące sprzedaży, rozwoju, motywacji. Mój kanał jest miejscem, w które możesz się udać, zyskać jakaś porcję wiedzy, którą daję Ci za darmo. Tobie, jako mojemu przyszłemu, potencjalnemu klientowi.
Daj klientom to, co Ty wiesz, ale dzisiaj jest to tylko w Twojej głowie i nie wypuszczasz tego na zewnątrz. Nie czekaj aby dzielić się wiedzą tylko podczas spotkań z klientem. Dzielisz się nią wtedy tylko z jedną osobą na raz. Nawet jeśli masz doskonałe predyspozycje, trafiasz wtedy tylko do jednego klienta.
Odpowiedz sobie na pytanie czy wolisz mówić i to nagrywać, czy pisać i udostępniać to na blogu. Ja osobiście preferuję mówienie, stąd też najczęściej znajdziesz mnie właśnie na YouTube albo w krótkich filmikach na moich innych mediach społecznościowych. Jeśli nagrywasz i piszesz, to jeszcze lepiej – klienci mogą znaleść Cię w formie dwóch różnych przekazów.
Dzielenie się swoją wiedzą, na łamach różnego rodzaju blogów innych osób. Dowiedz się, kto jeszcze zajmuje się podobnymi tematami. Jakie czasopisma mogą pomóc w budowaniu marki osobistej. Nie bój się pisać do gazet, tygodników, miesięczników. To świetne miejsca, w których możesz udzielać się jako ekspert, które budują Twoją pozycję na rynku, Twoją pewność siebie i poczucie, że jesteś wysłuchany, lub też odebrany przez innych ludzi.
Pomyśl, że nawet jeśli tych magazynów nie przeczyta każdy człowiek, to jednak buduje to prestiż Twojej marki, kiedy na spotkaniu z klientem, możesz podzielić się z nim publikacją, w której znajduje się Twój artykuł lub felieton.
Dlatego musisz zrozumieć, że kiedy spotkasz się z klientem, spotkanie dobiega końca, żegnacie się, to klient musi móc znaleźć Cię w Internecie. Ponieważ na 100% to zrobi. Ludzie muszą móc Cię wyszukać, Ty musisz być w sieci.
Zacznij teraz, zacznij jakoś. NIe potrzebujesz super sprzętu, kamery, mikrofonu, montażysty. Wystartuj tu gdzie jesteś, nie staraj się być od razu najbardziej profesjonalnym twórcą. Nie marnuj po prostu kolejnego dnia, tygodnia, miesiąca na to, stosując wymówki typu Od poniedziałku się za to biorę. Oczywiście nie mówiąc sobie nawet, od którego poniedziałku.
Miej odwagę zacząć, a Twoje życie zmieni się, wcześniej czy później.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!