Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż

Psychoterapia czy szkolenia dla handlowców? cz.2

  • 16 maja, 2022

Cześć! Przygotowałem dla Ciebie drugą część materiału, w którym odpowiadam na pytanie: “Czy handlowcy dzisiaj potrzebują bardziej psychoterapii, czy szkoleń?”. Koniecznie zapoznaj się z treścią pierwszego artykułu na ten temat, a jeśli chcesz dowiedzieć się jakie ograniczenia są w głowach większości sprzedawców oraz jak im przeciwdziałać, to czytaj dalej!

Wracając do poruszonego ostatnio tematu gotowości do zarabiania dużych pieniędzy, jest to jedno z gorszych ograniczeń, jakie występuje w głowach sprzedawców. Handlowcy, którzy nie wierzą w to, że są w stanie zarobić duże ilości pieniędzy, nie uważają także, żeby mogli wysoko wyceniać swoją pracę.

Jeśli ktoś nie jest gotowy dużo zarabiać, to tanio wyceni swoją usługę lub produkt, nawet jeśli powinien on być dużo droższy. Negatywnie wpływa to także na pewność siebie i umiejętność negocjowania cen, której wielu ludzi w zasadzie nie posiada. Kiedy wycenią oni swoją usługę na 5 tysięcy, a klient skontruje to, mówiąc, że sprzedawca “Chyba oszalał”, to ten jeszcze przeprosi klienta i obwini siebie, że jest taki drogi.

Sprzedawcom brakuje zatem podstawowych cech, których nie nauczyli się w trakcie wchodzenia w dorosłość. Przede wszystkim widać, że nie mają oni odwagi. I nie chodzi tutaj o rycerskość, a raczej o odwagę do tego, aby mieć swoje zdanie, być wyrazistym, jakimś, nie zgadzać się z klientem, jeśli faktycznie ma się inne zdanie. To spory problem, ponieważ brak tej odwagi nie pozwala ludziom na bycie sobą.

Kolejną brakującą cechą jest wytrwałość, której nie można nauczyć się na szkoleniu. Żeby wyrobić w sobie wytrwałość potrzeba powtarzalności, ćwiczenia, wykonywania określonych działań, ale też odpowiedniego podejścia.

W psychologii opisywane są dwa nastawienia: na trwałość oraz na rozwój. Dla tej pierwszego charakterystyczne jest to, że ludzie wierzą, że albo coś potrafią, albo nie. Nie mają oni w sobie nastawienia na zmiany i rozwój, a na trzymanie się swojego “zasobu umiejętności”, który pozwoli im być w czymś dobrymi, lub też nie.

Jeśli taka osoba idzie do pracy w sprzedaży, to daje sobie niewielką ilość czasu na “sprawdzenie się”, po czym brutalnie weryfikuje swoją skuteczność. Jeśli przykładowo po tygodniu nie osiągnęła ona oczekiwanych przez siebie wyników, to zakłada, że nie nadaje się do tej pracy i po prostu ją odpuszcza.

Nastawienie na rozwój z kolei – którym sam się charakteryzuje – sprawia, że ludzie podejmują się zadań z motywacją do nauki. Idę do pracy w sprzedaży, wprawdzie nie wiedząc, czy jestem do tego stworzony, ale z nastawieniem, że wszystkiego można się nauczyć i nawet jeśli teraz nie jestem w tym najlepszy, to nic nie stoi na przeszkodzie, abym się takim stał.

Praca nad wytrwałością w nastawieniu na rozwój nie jest elementem typowego szkolenia. Dlatego w mojej pracy szkoleniowej, w mojej pracy z klientami, staram się zaadresować takie potrzeby i zabezpieczyć te obszary.

W szczególności pierwszego dnia szkolenia staram się wejść w głębsze warstwy świadomości klientów. Pomagam im otworzyć umysł i zdać sobie sprawę z ich własnych przekonań oraz tego, skąd one w ogóle się wzięły. Sięgam przy tym do prawdziwych korzeni, odnosząc się i analizując nawet to, czego byli uczeni jako dzieci.

Na moich szkoleniach podkreślam, że ten pierwszy dzień nie będzie klasycznym warsztatem sprzedażowym. Zamiast tego, będzie on przypominał właśnie psychoterapię, która pozwoli handlowcom w pierwszej kolejności lepiej poznać samych siebie.

To dzięki temu podejściu, moje szkolenia przynoszą firmom tak wielkie korzyści, a pracownikom pozwalają wielokrotnie zwiększyć swoją skuteczność. Pracowałem z wieloma firmami, z przeróżnych branż. Jednym z sukcesów, było zwiększenie wyników zaledwie miesiąc po moim szkoleniu, z 200 tysięcy miesięcznie, do ponad miliona stu tysięcy sprzedaży.

Takie wyniki są możliwe dzięki pracy nad głową, a dopiero następnie nad techniką i metodologią. Tak pracuję z firmami, sprzedawcami, klientami – i do takiej współpracy zapraszam również Ciebie, jeśli chcesz zacząć osiągać więcej.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
Menu
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
Menu
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz