Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż

Psychoterapia czy szkolenia dla handlowców? cz.1

  • 15 maja, 2022

Cześć! Czy zastanawiałeś się kiedyś nad pytaniem, które zadałem powyżej, w tytule tego materiału? Jeśli mógłbyś zaoferować swoim handlowcom psychoterapię lub szkolenie, to na co byś postawił? Czy zastanawiałbyś się nad pierwszą opcją, która najczęściej nie jest w ogóle brana pod uwagę? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, zapraszam Cię do pierwszej części materiału, poświęconego temu tematowi.

Sprzedaję aktywnie od ponad 13 lat, w swoim życiu wykonałem ponad 30 tysięcy sprzedażowych rozmów telefonicznych. Pracowałem jako konsultant, a potem kierowałem zespołami pracowników. We własnej firmie zatrudniłem przez lata kilka tysięcy osób.

Mam doświadczenie, które wspieram wiedzą zdobywaną podczas studiów psychologicznych. Znam ludzi i potrafię ich “czytać”. Rozpoznawać ich motywacje, emocje, lęki i bariery, które mają w sobie.

To całe doświadczenie, to czego nauczyłem się przez te wszystkie lata, pozwala mi stawiać hipotezę, że obecnie większości handlowców bardziej przydałaby się psychoterapia niż szkolenie.

Dlaczego tak myślę? Przede wszystkim dlatego, że większość osób ma w sobie wiele negatywnych przekonań, związanych zarówno z takim zajęciem, jakim jest sprzedaż, jak i z samym sobą.

Ludzie wierzą w to, że sprzedaż jest zła. Mają zakorzenione, wyniesione z domu i ze szkoły przekonanie, że mają być grzeczni, zgadzać się ze zdaniem innych, potakiwać i nie nagabywać. Jeśli ktoś mówi “Nie”, to nie należy z nim dyskutować. Sprzedaż sama w sobie jest tylko próbą wyciągnięcia pieniędzy od innych.

Te wszystkie myśli i przekonania cały czas towarzyszą ludziom. Wpajane im były przez wiele, wiele lat, a teraz nikt nie zadaje sobie trudu, aby zmienić ten sposób myślenia. Co się dzieje z osobami, które tak myślą? Przekazują oni te przekonania innym. Rozpowszechniają te opinie i sprawiają, że stereotyp sprzedawcy naciągacza się umacnia.

A przecież nie to jest istotą sprzedaży. Prawdziwym sensem pracy sprzedawcy jest tak naprawdę pomoc klientom. To pomaganie jest ideą tego zawodu. Doradcy sprzedażowi rozpoznają potrzeby klientów, a następnie adresują je, proponując najbardziej stosowne rozwiązania. To jest cały sens tego zawodu. Żeby cokolwiek zmieniło się w myśleniu ludzi, muszą to zrozumieć zarówno klienci, jak i sprzedawcy.

Drugim problemem jest przekonanie ludzi o tym, że na sprzedaży nie da się zarobić. Bardzo wiele osób uważa do tej pory, że w sprzedaży nigdy nie uda im się zarobić dużych pieniędzy.

Kwoty rzędu 2, 3, 4 lub 5 tysięcy złotych miesięcznie cały czas wydają się wielu osobom kosmicznymi zarobkami. Mało kto w ogóle myśli o zarabianiu więcej. Skąd się to bierze? Ludzie wywodzący się z rodzin pracujących na etacie, gdzie rodzice nie byli dyrektorami banku, lekarzami, prawnikami itp. nie są nauczeni tego, że w rodzinie możliwe jest osiąganie wysokich zarobków i życie na zupełnie innym poziomie.

Ja sam, wywodząc się z niewielkiej miejscowości, z rodziny, w której rodzice wykonywali uczciwą, lecz nie najlepiej płatną pracę, przeszedłem bardzo długą drogę – w szczególności mentalnie – do tego, żeby nauczyć się, że możliwe jest zarabianie dużych pieniędzy.

Do tego potrzeba zmienić zarówno swoje wyobrażenie o tym, ile można zarobić w sprzedaży, jak i odblokować w swojej głowie “gotowość”, na zarabianie dużych pieniędzy.

Już teraz zapraszam Cię na dalszą część tego materiału, która pojawi się tutaj niedługo!

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz