Przejdź do treści
Bezpłatne Szkolenie
Zaproś Trenera do firmy
  • Call center, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Gdy klient mówi: „Nie mam czasu rozmawiać”

  • 30 czerwca, 2021

Cześć! Dzisiaj krótko zmierzymy się z bardzo popularnym tekstem, używanym przez klientów podczas rozmów telefonicznych, czyli wymówką dotycząca braku czasu na rozmowę. 

Jest to jedna z najłatwiejszych wymówek dla klientów, często słyszana w mojej karierze, na pewno często słyszana przez Was. Nie ma w niej tak naprawdę nic dziwnego. 

Czymkolwiek nie byłby zajęty, jeśli uważasz, że jego „sprawy” są mniej istotne, to jest to tylko Twój punkt widzenia. Z punktu widzenia rozmówcy natomiast wygląda to inaczej – jego obecne zajęcie jest dla Niego bardziej wartościowe. Jest tak ponieważ z góry uznaje, że nie masz dla niego nic wartościowego do zaoferowania. 

Wystarczy, że zastanowisz się nad tym – czy reakcja rozmówcy byłaby taka sama, gdybyś zadzwonił i rozpoczął rozmowę od informacji, że wygrał on właśnie 100 tysięcy złotych i dzwonisz mu to przekazać. 

Żeby przełamać tę sytuację, musisz popracować nad swoim wstępem do rozmowy. Tutaj pojawia się znany Tobie już z poprzednich artykułów i filmów „Hak na uwagę”. Przypominam, że używając go, powinieneś wypracować metodę rozpoczęcia rozmowy, podkreślającą korzyść, którą dasz klientowi, i która nie pozwoli mu od razu się rozłączyć. 

Oczywiście spotkasz na swojej drodze klientów, których to nie przekona, hak okaże się nieskuteczny i nadal będą upierać się przy braku czasu. 

Proponuję tutaj taki drobny „układ” do zaproponowania klientowi. W odpowiedzi na argumenty rozmówcy przedstawiam propozycję, w której deklaruję, że zajmę klientowi tylko minutę, ponieważ wierzę, że mam dla niego interesujący produkt, usługę. Po tym czasie, znając podstawowe informacje, klient będzie mógł sam ocenić, czy sprawa go interesuje – jeżeli tak, chętnie przedstawię kolejne szczegóły i być może uda nam się dobić targu. Jeśli nadal nie będzie chętny – rozłączymy się i więcej do niego nie zadzwonię. Kwestię kończę pytaniem: „Czy uważa Pan, że jest to uczciwa propozycja?”. 

To ostatnie pytanie daje Ci też pewną przewagę, ponieważ klient negując uczciwość tej oferty powinien uzasadnić swoje stanowisko. Ze względu na to, wielu z nich „dla świętego spokoju” godzi się na poświęcenie tej dodatkowej chwili. Wtedy w Twoich rękach jest takie zaprezentowanie produktu albo usługi, aby klient faktycznie zechciał coś od Ciebie kupić. 

Zachęcam Cię też do obejrzenia filmu poniżej, w którym zapoznasz się z dodatkowymi szczegółami. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży biznes blanchard bot do nauki sprzedaży call center coach coaching cold calling finalizacja handel higiena mózgu jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń mementor MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie nauka sprzedaży telefonicznej obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty rozwój rozwój osobisty skuteczna sprzedaż smc sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zespół handlowy zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Klient mówi: „Muszę się zastanowić”? Oto 3 sposoby, by kupił TERAZ

Czytaj artykuł→

Co decyduje o sukcesie w sprzedaży: wiedza, umiejętności czy postawa?

Czytaj artykuł→

Jak sprawić, by klient CIĘ słuchał? 3 psychologiczne triki, które zwiększą Twoją sprzedaż

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Sprzedaż ·

Klient mówi: „Muszę się zastanowić”? Oto 3 sposoby, by kupił TERAZ

Czytaj artykuł→
  • Sprzedaż ·

Co decyduje o sukcesie w sprzedaży: wiedza, umiejętności czy postawa?

Czytaj artykuł→
  • Sprzedaż ·

Jak sprawić, by klient CIĘ słuchał? 3 psychologiczne triki, które zwiększą Twoją sprzedaż

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2025 | Wykonanie Two Colours

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Zaproś Trenera do firmy
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Zaproś Trenera do firmy
  • Kontakt

Umów się na bezpłatną konsultacje biznesową z naszym ekspertem, podczas której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc.