Cześć! Dzisiaj przybliżę Ci sylwetkę jednego z często spotykanych typów osobowości. Dowiesz się jaki jest i czym się charakteryzuje choleryk.
Ludzkie typy osobowości warunkują zachowanie w obliczu różnych sytuacji w życiu codziennym. To, że ktoś jest np. omawianym dzisiaj cholerykiem, nie sprawia, że będzie on tylko innych klientem albo sprzedawcą. Warunkuje to także jego zachowanie jako chociażby członka rodziny.
Poznając zachowania typowe dla danych osobowości możesz łatwiej wpływać na ich decyzje wywierając wpływ w określony sposób.
Choleryk jako rodzic
Choleryk w rodzinie, rodzic jest osobą decyzyjną, kierującą rodziną, wyznaczającą wspólne i indywidualne cele. Jest organizatorem życia rodzinnego. Wychodzi z inicjatywami, zabawia rodzinę planując im czas.
Choleryk może być postrzegany jako przemądrzały – chociaż na pewno sam tak o sobie nie powie! Taka łatka bierze się czasami stąd, że ten typ osobowości wierzy, że nie ma pytań bez odpowiedzi. Tworzy wokół siebie aurę wiedzy, kształtując się na osobę, która zna odpowiedź na każde pytanie.
Umeblowanie mieszkania, kolor jego ścian, kierunek na najbliższy urlop albo wybór nowego samochodu – o takich rzeczach decyduje choleryk. To on chce sprawować kontrolę w domu i robi wszystko aby tak się stało. Związek, w którym jedna strona jest flegmatyczna a druga choleryczna ma szansę działania na zasadzie przeciwwagi. Dwa choleryczne charaktery będą miały bardzo trudne zadanie wytrzymania ze sobą w związku.
Z cholerykiem dzieci nie będą się nudzić, ponieważ taki rodzic wyznacza im cele i oczekuje ich realizacji. Przez to na pewno będą miały pod dostatkiem dodatkowych zajęć i wyzwań.
Choleryk jako klient
Charakteryzuje go to, że wie czego chce Nie musi się zastanawiać, szukać podpowiedzi pytającym wzrokiem. Nie zauważysz u niego niepewności i zmieszania. Taki klient wie czego szuka w sklepie, wie po co dzwoni, co chce zamówić.
Jest też samodzielny w podejmowaniu decyzji. Nie działa na niego perswazja i gierki. Jeśli sam nie jest przekonany do produktu albo usługi – nie zdecyduje się na zakup. Swoją ofertę dla choleryka oprzyj o prezentację rozwiązań, efektów, które przyniesie mu dokonany zakup.
Nie obca jest mu pewność siebie, którą rozpoznasz od razu. Strój, samochód, dodatki. Choleryk będzie widoczny z daleka i będzie to oznaczać, że jego cel jest zrealizowany. Zależy mu na tym aby nie być anonimowym i żeby się wyróżniać. Pamiętaj o tym w rozmowie z nim.
Raczej nie przekonasz go do swoich racji – cholery jest autorytetem sam dla siebie. Uznaje swoje zdanie i rady innych ludzi traktuje jako nietrafione. Stanowi to ważny i nieodłączny element jego osobowości, o którym należy pamiętać podczas rozmów sprzedażowych.
Choleryk jako przyjaciel
Trzeba przy tym wszystkim powiedzieć, że choleryka cechują duża chęć i gotowość do działania. Nie jest typem osoby rozczulającej się nad niesprawiedliwym losem – w sytuacji kryzysowej działa, nie pozwalając aby bliskich spotkało coś złego.
Cholerycy jednak nie często nawiązują przyjaźnie. Idzie im to raczej opornie, nie ze względu na umiejętności. Bardziej ze względu na chęci, albo właśnie ich brak. Cholerycy zorientowani są na cel, do którego z łatwością dążą samotnie. Nie czują oni przy tym więc potrzeby zawierania przyjaźni. Nie odrzucają tego konceptu zażyłości między ludźmi, ale nie są od niego uzależnieni, nie szukają go na siłę.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!