Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Zostań mistrzem zamykania sprzedaży!

  • 16 czerwca, 2021

Cześć, dzisiaj powiem Ci więcej o zamykaniu transakcji w sprzedaży telefonicznej, dowiesz się czego unikać oraz dlaczego ten element procesu jest tak ważny. 

Żeby zrozumieć samą ideę zamykania sprzedaży musisz odpowiedzieć sobie na początku na jedno pytanie, mianowicie – ile razy trafił Ci się klient, który w trakcie rozmowy sam powiedział „Tak, proszę wysłać mi ten produkt”, „Tak, jestem zdecydowany, nie musi Pan/i więcej mówić”, „To jest to czego szukałem, biorę!” albo czy w ogóle kiedykolwiek spotkałeś się z taką reakcją? 

Jestem pewny, że w 95% przypadków nigdy nie spotkaliście się z czymś takim, a kto z Was miał to szczęście rozmawiać z takim klientem – będziecie to mogli opowiadać wnukom, serio! Ale to nic złego, wręcz przeciwnie. Brak takich reakcji po drugiej stronie słuchawki jest czymś całkowicie normalnym i wynika z istnienia podziału na role społeczne, wśród których wyróżniamy właśnie klienta oraz sprzedawcę. Przedstawiciel każdej roli ma swoją „robotę” do zrobienia. 

Obie strony mają też swoje czułe punkty, a najczulszym punktem klienta jest to, że żaden z nich nie lubi tego poczucia, że ktoś mu coś sprzedaje – klient chce czuć, że to on coś kupuje, a nie, że konkretna rzecz została mu przez kogoś sprzedana. 

Żeby zwiększyć swoją szansę w finalizowaniu sprzedaży na początku skup się na tym, żeby unikać poniższych działań. 

Zostawianie inicjatywy w rękach klienta

W rozmowie z klientem od początku do końca to do Ciebie należy inicjatywa, to Ty prowadzisz go po parkiecie rozmowy sprzedażowej, a nie liczysz na to, że klient będzie znał kroki. Nigdy nie zostawiaj klienta w niemej ciszy licząc na to, że sam z siebie zdecyduje się na zakup i poprosi o wystawienie rachunku. 

Nie zadawaj pytań skłaniających do dalszego zastanawiania się

W chwili, kiedy przychodzi moment zamknięcia sprzedaży i postawienia kropki nad „i” musisz zwracać się do klienta w sposób konkretny i zdecydowany. W tym momencie skończył się czas, aby klient wyraził opinię na temat oferty, aby zastanowił się czy znajdzie lepszą, zamknięcie sprzedaży to nie moment na gdybanie. 

Nie używaj tonu przypuszczającego, postaraj się też, aby klient mimo wszystko nie skłaniał się tylko do odpowiedzi „tak” lub „nie” bo daje mu to możliwość odrzucenia oferty. Jeśli nie zadasz klientowi pytania dającego mu pole do „wymyślania” obiekcji, masz większą szansę na sukces. 

Nie bądź nachalny jak akwizytor

To co sprawdza się bardzo często w branży akwizycyjnej obecnie nie ma racji bytu w naszej branży. Strategie dociskania za wszelką cenę, nagabywania do znudzenia starszych ludzi (którzy dla akwizytorów są wyjątkowo łatwym celem) nie będą przekładały się na dobre wyniki w Twoich rozmowach. 

Branża obejmująca telemarketing z usługami telekomunikacyjnymi ma już swoje lata i jest całkiem solidnie wyeksploatowana. Klienci znają dużo Twoich metod i wiedzą, jak sobie z nimi radzić. Naszym sposobem niech będzie nawiązywanie prawdziwej relacji z klientem. 

Od przybytku głowa boli

Nie bombarduj klienta ogromną ilością ofert. Im więcej możliwości przedstawiasz klientowi, tym więcej ma opcji do potencjalnego przemyślenia. Przekłada się to na jego możliwości odmowy ponieważ „musi to sobie przeanalizować”.

Idealny scenariusz to oczywiście jedna opcja, na którą klient się godzi – bajka, życzę Ci jak najwięcej takich sytuacji. Jeśli klient ma do wyboru opcję A i B to może je porównać, a my prezentując je w odpowiedni sposób możemy wyrobić sobie przewagę. 

Daj klientowi więcej niż dwie oferty i automatycznie zyskuje on wymówkę, ponieważ jest to już taki wybór, nad którym musi się zastanowić – i nie będziesz mógł go już naprowadzić z powrotem na właściwe tory w łatwy sposób. 

Wiedząc już czego należy unikać podczas finalizowania sprzedaży jesteś na dobrej drodze do zwiększenia swoich wyników. Jednak nie poprzestawaj na tym i stań się prawdziwym graczem – w tym celu zapoznaj się z moją ofertą na zakup treningu online pt. „10 Skutecznych Technik Zamknięcia Sprzedaży”, w którym znajdziesz dopełnienie tego artykułu i zamieszczonego wideo. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz