Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak sprzedawać w branży fotowoltaicznej?

  • 3 listopada, 2021

Cześć! Dzisiaj opowiem Ci więcej o skutecznej sprzedaży w branży fotowoltaicznej. Dowiesz się więcej o samej branży, o tym co decyduje o sukcesie oraz jak umawiać spotkania i sprzedawać, aby sprzedać! 

Zacznijmy od tego, że firm, które sprzedają fotowoltaikę są setki. Obecnie tych liczących się jest zaledwie garstka, natomiast cała pozostała pula to tak naprawdę firmy “krzaki”. W związku z tym, musisz mieć świadomość tego, że w tej chwili, większość klientów, którzy w ogóle są potencjalnymi nabywcami w tej branży, albo już otrzymało telefon z jednej z firm i odmówiło – jeśli nie spodobała im się oferta, albo nie byli zainteresowani, lub też otrzymało telefon i dokonało zakupu. 

Jest to o tyle trudna sytuacja, że aby w ogóle umówić spotkanie w sprawie sprzedaży fotowoltaiki, musisz pokonać te negatywne doświadczenia, które klient miał, w związku z tym produktem. Dzwoniąc do klienta musisz więc najpierw pokonać jego obiekcje, które już ma, nawet jeśli jeszcze nie są wypowiedziane, a dopiero potem przejść do fazy, w której zainteresujesz klienta. 

Kiedy uda Ci się na początku przełamać barierę tych negatywnych doświadczeń, musisz rzeczywiście zainteresować klienta. Ale musisz zrobić to na tyle skutecznie, aby zdecydował się on poświęcić Ci te 2-3 minuty Twojej uwagi. W tym momencie zyskasz możliwość wytłumaczenia klientowi z czym do niego dzwonisz oraz jakie są dla niego korzyści płynące z tego zakupu. 

Kolejnym krokiem jest wzbudzenie chęci posiadania fotowoltaiki. Niech ten klient poczuje wewnętrzną, nieprzymuszoną chęć spotkania się z Tobą żeby porozmawiać o ofercie. Spraw, aby pomyślał, że to dla niego dobra okazja. Nie tylko cenowo, tzn. nie chodzi tutaj tylko o konkurencyjność Twojej oferty. Przekonaj go do samego konceptu posiadania fotowoltaiki, do oszczędności, które płyną wraz z nią. 

Dopiero w kolejnym kroku trzeba zamknąć sprzedać, umówić spotkanie z klientem. Przedstawię Ci zaraz po krótce taki ogólny skrypt rozmowy sprzedażowej. Jeśli natomiast chciałbyś skorzystać i pobrać pełny skrypt rozmowy możesz skorzystać z tego linka, jest to zapis ze szkolenia stacjonarnego, które prowadziłem. Znajdziesz tam wszystkie ważne elementy rozmowy takie jak radzenie sobie z obiekcjami, jak umawiać spotkania, jak się motywować po porażkach, przedstawiać korzyści itp. 

Opcjonalnie możesz zapisać się na mój Mastermind. Jest to mój autorski program szkoleniowy, w którym za rękę prowadzę Cię przez 8 tygodni. Pozwoli Ci on nauczyć się od zupełnych podstaw na czym polega sprzedaż, jakie praktyki są pomocne, jak rozmawiać aby sprzedawać. Nie potrzebujesz do tego żadnego doświadczenia i żadnej wcześniejszej wiedzy. 

Jak powinna wyglądać rozmowa? Najpierw neutralizujesz obiekcie i wprawiasz klient w zaciekawienie. Żeby uniknąć sztampowego wstępu, których klient słyszał już dziesiątki, jeśli nie setki, od podobnych konsultantów, możesz powiedzieć coś następującego: 

– Dzień dobry, z tej strony (Twoje imię), dzwonię z firmy XYZ. Zgaduję, że odebrał Pan do tej pory już mnóstwo podobnych telefonów, ale mimo wszystko dzwonię, ponieważ wiem, że mam coś do Pana zainteresuje, konkretnie mam sposób na to, jak obniżyć Pana rachunku za energię elektryczną nawet do 20 złotych miesięcznie. 

Tutaj są dwa scenariusze i klient albo wie o co Ci chodzi, ale mimo to nie jest zainteresowany i od razu storpeduje Twój pomysł – pomysły na wyjście z takiej sytuacji znajdziesz w moich dodatkowych materiałach, o których wcześniej Ci napisałem. 

Jeśli usłyszysz od klienta Ok, ma Pan moją uwagę to musisz to wykorzystać, zainteresować go tym tematem. Naświetl mu krótko temat, czym jest fotowoltaika, jakie korzyści może mieć. Powiedz np.:

– Kontaktuję się ponieważ pomagam takim firmom / osobom jak Pan. Koszty energii elektrycznej rosną z miesiąca na miesiąca, z roku na rok. Czy Pana też dotknęła taka podwyżka energii? 

To pytanie na końcu jest świetną szansą na rozpoczęcie dialogu z klientem, a jak wiesz z poprzednich materiałów, rozpoczęcie dialogu prowadzi do zbudowania zaufania w waszej relacji. 

Kiedy zainteresujesz klienta tematem mówisz mu o korzyściach, które wynikną zakupu instalacji fotowoltaicznej. Zapytaj klienta ile płaci obecnie, pomóż mu szybko obliczyć, ile potencjalnie mniej może płacić. 

Następnie wzbudź w kliencie potrzebę posiadania, a nawet pilną potrzebę posiadania. To akurat będzie stosunkowo łatwe, ponieważ jeśli pracujesz w branży fotowoltaicznej to zapewne wiesz o nadchodzących zmianach w prawie, które – nie wdając się w zanadto w szczegóły – sprawią, że od nowego roku instalacja fotowoltaiki i korzyści z niej płynące, nie będą już tak duże jak teraz. Nie oznacza to, że wcale ich nie będzie. Jednak kierując mądrze rozmową wyzwolisz w kliencie chęć i potrzebę zrealizowania tego zakupu już teraz, póki jeszcze może załapać się na większe korzyści. 

Bazując na opisanym powyżej poczuciu, na elemencie strachu przed stratą lepszych warunków, klient będzie czuł, że to decyzja, którą musi podjąć. Nie czekaj jednak na to, aż klient sam poprosi o spotkanie, ponieważ nie jest to w ich naturze. Zaproponuj spotkanie, umów się z klientem. Zaproś, żebyście mogli wspólnie omówić korzyści, koszty, możliwości. 

Powyższy skrypt chociaż jest dużym skrótem i opisuje ogólne podejście, tak tym samym zostawia Ci bardzo duże możliwości personalizacji i dostosowania go, do potrzeb Twoich i Twojej firmy. Po więcej, zapraszam Cię do filmu poniżej, zapisu VOD i mojego Mastermind’u. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz