Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak sprawić by klient Cię polubił?

  • 26 sierpnia, 2021

Cześć! Dzisiaj opowiem Ci o jednej z ważniejszych kwestii w relacjach i kontaktach z klientami. Mianowicie dowiesz się o tym, co zrobić aby klient Cię polubił, oraz dlaczego jest to takie istotne. 

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego w ogóle ten aspekt jest istotny, to musisz wiedzieć, że lubienie jest fundamentalnym elementem budowania relacji z klientem. Bez lubienia nie ma mowy o sprzedaży. Chociaż nie jest to jedyna składowa Twojego sukcesu sprzedażowego, to jest na pewno pierwsza i bardzo, bardzo ważna. 

Jeśli klient Cię nie polubi, jest naprawdę mała szansa na to, że sprzedaż dojdzie do skutku, z kolei jeśli to zrobi – to nie oznacza automatycznego sukcesu. Musisz jeszcze trochę się napracować. 

Z własnego doświadczenia zawodowego wiem, że wielu sprzedawców ma duży problem z tzw. cold calling’iem. Oznacza to, że czują się skrępowani, nieskuteczni w rozmowach z całkowicie nowymi klientami, którzy nigdy nie słyszeli ani o nich, o ich firmie ani oferowanych usługach. Cold calling faktycznie może być trudny, z pewnością bywa też nieprzyjemny. Co ważniejsze natomiast – cold calling nie jest czymś, co musisz lubić, ale na pewno jest tym, co powinieneś robić. 

Dla handlowców zimna rozmowa z klientem jest trudna, ponieważ obawiają się negatywnej energii podczas rozmowy, uwag klienta, opieszałości albo nawet jego agresji. Te przeczucia deprymują sprzedawców. W próbie przezwyciężenia własnych przekonań pomocnych okazuje się kilka patentów, które sprawią, że klienci Cię polubią i będą chcieli z Tobą rozmawiać. 

1 – Musisz lubić siebie

Jest to coś, co zrozumiałem stosunkowo późno – dopiero po kilku latach mojej praktyki zawodowej. Natknąłem się wtedy na tą retorykę w jednej z książek Brian’a Tracy. Zachęcał on w swojej publikacji do tego, aby być dobrym dla siebie i mówić dobrze do siebie samego. Oznacza to zaakceptowanie siebie. Według wskazówek z książki wystarczy nawet mówienie do siebie lustrze. Tylko co? 

 – “Lubię siebie” 

 – “Jestem wartościowym człowiekiem” 

 – “Jestem skuteczny” 

 – “Ta rozmowa mi wyjdzie” 

 – “Jestem najlepszym sprzedawcą w tym zespole” 

 – “Jestem najlepszym sprzedawcą w tej firmie” 

I mimo początkowych oporów zacząłem to robić, mówić do siebie. Okazało się, że to zaczęło działać. Polubiłem siebie, a wtedy też klienci zaczęli lubić mnie. W chwili kiedy lubisz siebie stajesz się innym człowiekiem. Zmienia się Twój ton głosu, aparycją, styl bycia. Jesteś się milszy, przyjemniejszy. Ludzie po prostu chcą z Tobą obcować. Stanowi to zupełne przeciwieństwo sytuacji, w której nie lubisz siebie i jesteś zgorzkniały, a inni sceptycznie do Ciebie nastawieni. 

2 – Pozytywne nastawienie

Chociaż klient Cię nie widzi, to podczas rozmowy z Tobą ma na Twój temat jakieś wyobrażenie. Głos buduje wyobrażenia. Używając go w odpowiedni sposób kreujesz klientowi swój obraz, wizerunek. 

Zadbaj o to, żebyś miał pozytywne nastawienie do sprzedaży, do rozmowy z klientem, bo wtedy Twój głos będzie odzwierciedleniem Twoich myśli. 

Pozytywne nastawienie tworzymy my sami. Ćwicz przed telefonowaniem. Przypominaj sobie cele, które zrealizujesz, i które dadzą Ci prowizję. Rozmawiaj z kimś kogo lubisz, przed rozmową. I zawsze wierz w końcowy sukces. Nie powielaj błędów innych, którzy zawodowo uprawiają czarnowidztwo. 

3 – Uśmiech

Słychać to przecież nawet w rozmowie ze znajomymi. Jeśli rozmawiasz z kimś, to osoba po drugiej stronie słuchawki wyczuje, czy jesteś w dobrym albo złym humorze. Rozpozna Twój uśmiech lub skwaszoną minę. Nie inaczej jest z klientami. 

Rozjaśnij życie klienta uśmiechem. Pozytywnym nastawieniem wspomnianym wcześniej. Większość z nich w końcu na co dzień mierzy się ze stresem, lękiem, wyzwaniami. Bądź odmianą w ich życiu. 

4 – Zadbaj o swój głos

Chociaż nie ma czegoś takiego jak dobry i zły głos, to jest to przecież podstawowa część Twoich wszystkich prowadzonych rozmów. W tych rozmowach z klientami powinieneś zadbać w szczególności o ton i barwę Twego głosu. 

Dla przykładu, wysoki i piskliwy głos w dużej mierze irytuje i drażni osoby po drugiej stronie słuchawki. Sprawia, że dążą oni raczej do zakończenia rozmowy, a nie finalizacji transakcji kupna produktu od Ciebie. Z kolei niski, radiowy głos działa pozytywnie i uspokajająco. Jest idealnym narzędziem w rozmowach w szczególności z kobietami. 

Gdy trafi Ci się młody, energiczny, dynamiczny klient, który żyje w biegu, mówi i myśli szybko, nie mów do niego powoli, flegmatycznie, starannie dobierając każde słowo. Musisz wczuć się w jego wymowę i wypowiadać się podobnie. Inaczej będziesz go spowalniać, irytować i nic z tego nie wyjdzie. 

Z kolei w rozmowie z osobą starszą, powolniejszą, również postaraj dostosować swój styl wypowiedzi do tego, jak mówi i myśli klient. Szukaj podobieństw z klientem, które wzbudzą jego sympatię. 

5 – Wprowadź coś niestandardowego do rozmowy

“Czy ma Pan dzisiaj dobry dzień, czy mam zadzwonić jutro?” – to dobry przykład wstępu do rozmowy, którego Twój klient pewnie jeszcze nie słyszał. 

Zaskocz czymś klienta, spraw aby pomyślał o Tobie w niestandardowy sposób. Żeby dostrzegł w Tobie coś, czego nie słyszał, nie widział jeszcze u innych sprzedawców zaczynających zawsze od tego samego zdania. 

Powyższe metody to świetne sposoby, zdobycie sympatii klienta. Takich patentów jest jednak o wiele, wiele więcej. O tych pozostałych opowiadam na moich stacjonarnych szkoleniach, które pomogą Twojej firmie, Twojemu zespołowi, Tobie, zwiększać i poprawiać wyniki sprzedażowe. Napisz do mnie maila na: biznes@karolfron.pl albo zadzwoń +48 731 555 524. Porozmawiajmy i osiągnijmy wspólne sukcesy! 

Dodatkowo, podziel się w komentarzach opinią o wymienionych sposobach. Jeszcze chętniej poczytam o tym, jakie są Twoje metody na to, aby klienci Cię polubili!

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
Menu
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
Menu
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz