Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak sprawić, by klient Ci zaufał?

  • 11 października, 2021

Cześć! Dzisiaj opowiem Ci o tym, jak budować zaufanie w relacji z klientem. Dowiesz się, jak zdobyć zaufanie podczas rozmowy sprzedażowej przez telefon. 

Zaufanie to bardzo potężne słowo. Czasami zaufanie buduje się latami, zniszczyć natomiast można je w kilka sekund. Zaufanie jest absolutnie kluczowe i niezbędne. Nie jest to jedyny element rozmowy sprzedażowej, ale jest absolutnie fundamentalny. Z kolei samo zaufanie możesz zbudować dopiero wtedy, kiedy najpierw udało Ci się sprawić, aby klient Cię polubił. 

W mojej opinii zaufanie jest wtedy, kiedy obie strony mogą spodziewać się po sobie pewnych określonych zachowań i reakcji. Mają pewność, ze druga osoba zachowa się w sposób oczekiwany i przewidywany, przez tą pierwszą stronę. Kiedy komuś ufam, to wiem, że mnie nie oszuka, wiem, że zrobi to, na co się umówiliśmy. Kiedy pojawi się jakiś problem, to stanie on po mojej stronie. 

Mówiąc krótko moje wyobrażenie o relacji z kimś i jej zachowaniach pokrywa się z rzeczywistością. 

Jak budować zaufanie? Dowiesz się na podstawie kilku kontekstów, które omówię. Powiedzmy, że idziesz na randkę z dziewczyną. Jesteś z nią na pierwszym spotkaniu. Oczywiście zaczynacie od tzw. small talk’u, zwyczajnej rozmowy o okolicznościach, pogodzie, podróży itp. Kiedy rozmowa już chwilę trwa, zaczynacie zmieniać tematy, interesujecie się swoimi hobby, swoją pracą, planami na najbliższą przyszłość. 

Oczywiście w tym wszystkim jesteś Ty, który opowiada właśnie o swoich zainteresowaniach, pracy, studiach, różnych aspektach życia. Nie dajesz jednak przy tym dojść do głosu swojej partnerce, która coraz bardziej przygaszona, kiwa tylko potakująco głową mówiąc Mhm, aha, okej, super, wow! Próbuje ona się wypowiedzieć, ale kiedy tylko zaczyna coś mówić, to przejmujesz głos. 

Zaczynasz się przechwalać, zakręcasz się we własnych opowieściach i mówisz jeszcze więcej, jeszcze intensywniej. Nawet jeśli dziewczyna nawiązuje do czegoś, to Ty odpowiadasz, że robiłeś coś takiego w fajniejszym miejscu, w lepszym towarzystwie, za większe pieniądze. Doprowadzi to zapewne do szybkiego zakończenia randki jakąś sztampową wymówką. Stanie się tak dlatego, że druga osoba nie czuje się dobrze w Twoim towarzystwie. Z kolei powodem tego jest fakt, że to Ty jesteś w centrum uwagi, nie Twoja sympatia. 

Badania, obserwacje i doświadczenie pokazują, że właśnie z tym handlowcy mają największy problem. Nie potrafią postawić klienta w centrum uwagi. To oni przechwalają się na wszelkie możliwe sposoby, żeby tylko zaskarbić sympatię. Nie umieją zadawać odpowiednich pytań, nie wiedzą jak skutecznie parafrazować wypowiedzi klienta, jak wczuwać się z przekonaniem w jego sytuację, jak odczytywać emocje. 

Budowanie zaufania w sprzedaży jest trudne. Nie jest tak intuicyjne jak ze znajomymi, przyjaciółmi. Sprzedawcy dużo udają, grają pozorami, nie potrafią wykorzystywać tak prostych narzędzi jak np. cisza w rozmowie. Stosują za to maski. Ja mówię Ci, żebyś zdjął tą maskę. Pokaż, że jesteś człowiekiem takim jak ten klient. 

Słuchaj aktywnie. Nie wpuszczaj jednym uchem i wypuszczaj drugim. Kiedy klient mówi, nie wyprzedzaj rozmowy na dwa, trzy zdania do przodu. Nie zastanawiaj się od razu jak zbić potencjalne obiekcje, jak odpowiedzieć na pytanie, jak zagrać naturalnie. Bądź naturalny. 

Jeśli nie wiesz co odpowiedzieć, powiedz to. Gdy musisz się zastanowić, przyznaj się do tego. Opowieść klienta Cię zszokowała, przekaż mu to. Uwierz, że po takiej rozmowie, klient poczuje ogromną różnicę między tym, jaką relację zbudował z Tobą, w tak krótkim czasie, w porównaniu do tego, jak rozmawia mu się ze wszystkimi innymi handlowcami. 

Klient będzie zadowolony, ponieważ będziesz aktywnym słuchaczem, zrozumiesz go, zadasz odpowiednie pytania, zbudujesz z nim zaufanie. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz