Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak pokonać lęk przed dzwonieniem na zimno? 5 Skutecznych sposobów

  • 21 czerwca, 2021

Cześć! Dzisiaj dowiesz się ode mnie jak zwalczyć lęk przed dzwonieniem do losowych klientów. 

W ciągu mojego kilkuletniego etapu bycia telemarketerem mającym codzienny telefoniczny kontakt z klientami, odbywającym kilkadziesiąt do nawet ponad stu rozmów dziennie, napotkałem setki trudnych i demotywujących sytuacji związanymi z podejmowanymi próbami. Doskonale wiem, jakie uczucia towarzyszą Ci, kiedy jesteś przez klienta odrzucany, ignorowany i mówiąc ogólnie – olewany. Znając te wszystkie trudności wiem też, jak trudne jest utrzymanie motywacji do bycia systematycznym w kontaktach z klientami. 

Pokażę Ci więc kilka sposobów, które pomogły mi i mam nadzieję, że pomogą Tobie w utrzymaniu motywacji i skuteczności w obliczu codziennych „małych porażek” podczas wykonywania rozmów sprzedażowych przez telefon. 

Klient Cię nie widzi, wykorzystaj tą przewagę

Ważne jest to, żebyś zdał sobie w pełni sprawę z faktu, że klient, nawet będąc niemiłym, opryskliwym czy wulgarnym nie stanowi dla Ciebie realnego zagrożenia. Nie widzi on Twojej reakcji, stresu, który Ci towarzyszy. Nigdy Cię nie rozpozna ani nie wskaże na ulicy jako tego, który zajmował jego czas próbując mu coś sprzedać. 

Pamiętaj też, że jeśli odczuwasz lęk przed telefonowaniem do klientów, bojąc się odrzucenia, to nie jesteś osamotniony w tych emocjach. Klient w rzeczywistości sam się boi, ale czegoś zupełnie innego. Najczęściej nie chce on z Tobą rozmawiać, ponieważ boi się, że chcesz go oszukać albo wcisnąć mu coś, czego nie potrzebuje.

Klient reaguje na Twoją propozycję, nie na Twoją osobę

Klient odmawiając Ci, odrzucając Twoją ofertę nie „przekreśla” ani nie deprecjonuje Twojej osoby, a jedynie produkt albo usługę, która mu oferujesz. 

Wielu handlowców odmowę traktuje wyjątkowo personalnie, przekonując samych siebie, że to pewnie z nimi jest coś nie w porządku i być może nie nadają się do tej pracy. Tymczasem, musisz nauczyć się, że to oferta, którą przedstawiłeś nie była wartościowa dla klienta – nie Ty, jako osoba. 

Jeśli miewasz problemy ze skutecznym przekazywaniem oferty, powinieneś skupić się na tym, aby nauczyć się jak zainteresować klienta. 

Jak nie Ty, to ktoś inny! 

W walce ze strachem przed dzwonieniem do klienta musisz też uświadomić sobie, że jeśli Ty nie wykonasz do niego telefonu, z całą pewnością zrobi to ktoś inny, zmniejszając automatycznie Twoje szanse na powodzenie do zera! 

Pogódź się z faktem, że odpuszczając wykonanie kolejnego połączenia redukujesz swoje szanse na sprzedaż temu klientowi do całkowitego zera. Dzwoniąc, dajesz sobie 50% szans na powodzenie – bo w istocie nic innego nie może się stać. Albo sprzedasz, albo dzwonisz dalej. 

Lejek sprzedaży

Koncepcja, która powinna pomóc zrozumieć Ci to, że świat nie jest idealny i nie istnieje możliwość, abyś zrealizował sto transakcji na wykonanych sto telefonów. 

W całej ilości wykonanych rozmów sprzedażowych musisz zaakceptować też te, które zwyczajnie nie zakończą się sukcesem. Jest to naturalne i wynika z tego jak funkcjonuje sprzedaż oraz społeczeństwo. 

Nagradzaj się! 

Jeśli wykonywanie rozmów budzi w Tobie lęk i sprawia trudności, spróbuj zmotywować się drobnymi „nagrodami” za dobrze wykonaną pracę. 

Postaraj się przy tym nie zbankrutować kupując sobie nowy ciuch co 10 wykonanych połączeń. Nie rób też tego na słowo honoru, aby tylko odbębnić i mieć zainicjowanych dziesięć telefonów, w których nie starasz się na tyle, na ile Cię stać. 

Niech to będą małe rzeczy jak przerwa kawowa lub chwila odpoczynku albo osiągając lepsze wyniki np. wyjście do kina. 

Polecam Ci także notować i spisywać, monitorować swoje rezultaty. Systematyczność wypracujesz sobie widząc pracę, którą wykonałeś. Zapisuj, ile wykonałeś telefonów, ile rozmów było udanych, ile nie. Zapisuj też plany, realizację sprzedaży i inne ważne postępy. 

Żeby poznać więcej szczegółów zachęcam Cię też do obejrzenia wideo dodanego poniżej. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz