Cześć! Dzisiaj dowiesz się ode mnie jak zwalczyć lęk przed dzwonieniem do losowych klientów.
W ciągu mojego kilkuletniego etapu bycia telemarketerem mającym codzienny telefoniczny kontakt z klientami, odbywającym kilkadziesiąt do nawet ponad stu rozmów dziennie, napotkałem setki trudnych i demotywujących sytuacji związanymi z podejmowanymi próbami. Doskonale wiem, jakie uczucia towarzyszą Ci, kiedy jesteś przez klienta odrzucany, ignorowany i mówiąc ogólnie – olewany. Znając te wszystkie trudności wiem też, jak trudne jest utrzymanie motywacji do bycia systematycznym w kontaktach z klientami.
Pokażę Ci więc kilka sposobów, które pomogły mi i mam nadzieję, że pomogą Tobie w utrzymaniu motywacji i skuteczności w obliczu codziennych „małych porażek” podczas wykonywania rozmów sprzedażowych przez telefon.
Klient Cię nie widzi, wykorzystaj tą przewagę
Ważne jest to, żebyś zdał sobie w pełni sprawę z faktu, że klient, nawet będąc niemiłym, opryskliwym czy wulgarnym nie stanowi dla Ciebie realnego zagrożenia. Nie widzi on Twojej reakcji, stresu, który Ci towarzyszy. Nigdy Cię nie rozpozna ani nie wskaże na ulicy jako tego, który zajmował jego czas próbując mu coś sprzedać.
Pamiętaj też, że jeśli odczuwasz lęk przed telefonowaniem do klientów, bojąc się odrzucenia, to nie jesteś osamotniony w tych emocjach. Klient w rzeczywistości sam się boi, ale czegoś zupełnie innego. Najczęściej nie chce on z Tobą rozmawiać, ponieważ boi się, że chcesz go oszukać albo wcisnąć mu coś, czego nie potrzebuje.
Klient reaguje na Twoją propozycję, nie na Twoją osobę
Klient odmawiając Ci, odrzucając Twoją ofertę nie „przekreśla” ani nie deprecjonuje Twojej osoby, a jedynie produkt albo usługę, która mu oferujesz.
Wielu handlowców odmowę traktuje wyjątkowo personalnie, przekonując samych siebie, że to pewnie z nimi jest coś nie w porządku i być może nie nadają się do tej pracy. Tymczasem, musisz nauczyć się, że to oferta, którą przedstawiłeś nie była wartościowa dla klienta – nie Ty, jako osoba.
Jeśli miewasz problemy ze skutecznym przekazywaniem oferty, powinieneś skupić się na tym, aby nauczyć się jak zainteresować klienta.
Jak nie Ty, to ktoś inny!
W walce ze strachem przed dzwonieniem do klienta musisz też uświadomić sobie, że jeśli Ty nie wykonasz do niego telefonu, z całą pewnością zrobi to ktoś inny, zmniejszając automatycznie Twoje szanse na powodzenie do zera!
Pogódź się z faktem, że odpuszczając wykonanie kolejnego połączenia redukujesz swoje szanse na sprzedaż temu klientowi do całkowitego zera. Dzwoniąc, dajesz sobie 50% szans na powodzenie – bo w istocie nic innego nie może się stać. Albo sprzedasz, albo dzwonisz dalej.
Lejek sprzedaży
Koncepcja, która powinna pomóc zrozumieć Ci to, że świat nie jest idealny i nie istnieje możliwość, abyś zrealizował sto transakcji na wykonanych sto telefonów.
W całej ilości wykonanych rozmów sprzedażowych musisz zaakceptować też te, które zwyczajnie nie zakończą się sukcesem. Jest to naturalne i wynika z tego jak funkcjonuje sprzedaż oraz społeczeństwo.
Nagradzaj się!
Jeśli wykonywanie rozmów budzi w Tobie lęk i sprawia trudności, spróbuj zmotywować się drobnymi „nagrodami” za dobrze wykonaną pracę.
Postaraj się przy tym nie zbankrutować kupując sobie nowy ciuch co 10 wykonanych połączeń. Nie rób też tego na słowo honoru, aby tylko odbębnić i mieć zainicjowanych dziesięć telefonów, w których nie starasz się na tyle, na ile Cię stać.
Niech to będą małe rzeczy jak przerwa kawowa lub chwila odpoczynku albo osiągając lepsze wyniki np. wyjście do kina.
Polecam Ci także notować i spisywać, monitorować swoje rezultaty. Systematyczność wypracujesz sobie widząc pracę, którą wykonałeś. Zapisuj, ile wykonałeś telefonów, ile rozmów było udanych, ile nie. Zapisuj też plany, realizację sprzedaży i inne ważne postępy.
Żeby poznać więcej szczegółów zachęcam Cię też do obejrzenia wideo dodanego poniżej.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!