Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Konferencje/szkolenia, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Gdy klient prosi o przesłanie oferty mailem…

  • 29 sierpnia, 2021

Cześć! Dzisiaj powiem Ci o tym, w jaki sposób radzić sobie z obiekcją typu: “Proszę wysłać mi tą ofertę na maila”. 

Podczas szkolenia pracowników, przedstawicieli, handlowców kilkudziesięciu różnych branż, z którymi miałem styczność, zauważyłem jeden powielający się problem, który dotyczy wszystkich z nich. Handlowcy w każdej branży liczą na to, że po wysłaniu klientowi oferty na maila, coś z tego będzie. 

Schemat powtarza się – sprzedawcy dzwonią, przedstawiają się, prezentują swoją ofertę, pytają o zamiary klienta. W odpowiedzi słyszą “Naturalnie, chętnie zapoznamy się z ofertą, proszę przesłać ją mailem”. Co robi handlowiec? Zadowolony przesyła ofertę na maila i zaczyna obliczać prowizję od sprzedaży, zadowolony z własnej pracy. 

Prawda jednak jest taka, że z takiego kontaktu nic nie wyjdzie. Ta reakcja klienta, która tak naprawdę jest poniekąd ukrytą obiekcją, znaczy nic innego jak: “Tak naprawdę nie jesteśmy zainteresowani Pana ofertą, ale proszę przesłać nam szczegóły mailowo. Da to Panu złudne poczucie spełnionego obowiązku, a nam da to święty spokój na obecną chwilę”. 

Co zatem robić w tej sytuacji? 

Słysząc taką obiekcję możesz odpowiedzieć: “Proszę Pana, ja oczywiście mógłbym wysłać Państwu taką ofertę na maila, problem w tym, że nie mam żadnej gotowej oferty. Każda propozycja rozwiązań jest przeze mnie szyta na miarę pod klienta, dlatego żeby taką ofertę przygotować, ja muszę najpierw dowiedzieć się, czego Państwo dokładnie potrzebują. W tym celu chcę zadać kilka pytań osobie, która jest w Waszej firmie odpowiedzialna za (…). Zależy mi na połączeniu się z taką osobą, zajmie mi to dosłownie kilka minut i wtedy przygotuję ofertę skrojoną już specjalnie na Państwa potrzeby. Może Pan w takim razie dać mi kontakt do osoby odpowiedzialnej za (…)?”. 

Powyższa odpowiedź przede wszystkim daje klientowi do zrozumienia, że zależy Ci na nawiązaniu relacji, która nie będzie prowadziła do przesłania kolejnej oferty typu “kopiuj, wklej”. Relacja zagwarantuje przygotowanie dla klienta oferty specjalnej, przygotowanej pod jego potrzeby i preferencje. Warto dodać np. “Z reguły jestem przekierowany do dyrektora marketingu (albo sprzedaży, lub ktokolwiek inny odpowiedzialny za dany dział). Jak to jest u Państwa w firmie?”. 

Sugerując z kim chcemy porozmawiać dajesz od razu jasny sygnał, że wiesz co robisz oraz z kim należy mówić. Zdejmujesz też oczywiście “ciężar myślenia” z rozmówcy, który musiałby teraz poświęcić chwilę na to, aby zastanowić się, kto może być dobrym kontaktem. 

Inną, dobrą odpowiedzią na obiekcję jest: “Wie Pani, oczywiście mógłbym to wysłać na maila, ale sama pewnie dobrze Pani wie, jak to jest z mailami – wpadną do spamu, nie wyjdą, nie zostaną dostarczone z różnych dziwnych przyczyn niezależnych od nas. Przyznaję, że maile są dość zawodne w mojej praktyce. O wiele lepsza w moim mniemaniu fizyczna rozmowa z klientem, ewentualnie rozmowa telefoniczna. Dlatego jeśli Pani pozwoli, będą niebawem w Państwa okolicy, chętnie przekażę taką ofertę osobiście, będzie wtedy okazja do rozmowy w cztery oczy. Będę w pobliżu Państwa firmy w okolicach środy, czwartku. Czy któryś z tych dni, będzie dla Państwa odpowiedni?”. 

Zamiast wysyłać ofertę, która i tak najprawdopodobniej wyląduje w koszu, od razu proponuję spotkanie, na którym mogę dużo ugrać. Ten patent jest oczywiście dla tych, którzy faktycznie jeżdżą do klientów i znajdą się w danym czasie w pobliżu firmy klienta. 

Jeśli faktycznie podróżujesz służbowo i masz zaplanowaną trasę od A do B w danym okresie przyszłego tygodnia, zadzwoń najpierw do firm, znajdujących się w okolicach Twojej trasy przejazdu. Same spotkania w takiej sytuacji nic nie kosztują, a dają Ci świetną możliwość przejścia od razu do kontaktu osobistego z klientem. W przeciwnym razie, jeśli nie planujesz objazdówek, umawianie takich spotkań oczywiście mija się z celem. 

Trzecia odpowiedź na obiekcje: “Wie Pani co, jeśli mogę być szczery, to zazwyczaj, gdy klienci proszą mnie o przesłanie oferty na maila, to tak naprawdę chcą mi powiedzieć, że nie są zainteresowani moją propozycją. Proszą mnie o przesłanie tej oferty tylko z grzeczności, ponieważ nie chcą mi wprost odmówić. Chciałbym usłyszeć od Pani prawdziwą odpowiedź, jak to wygląda w naszym przypadku”. 

Dowiesz się dzięki temu, czy rzeczywiście klient jest zainteresowany ofertą, czy jest to tylko forma “spuszczenia Cię na drzewo”. W tym drugim przypadku nadal możesz użyć kontry: “Sama Pani rozumie, że w takim razie wysłanie oferty nie ma najmniejszego sensu. Dużo lepiej byłoby, gdybym mógł porozmawiać z kimś na ten temat, dosłownie 2-3 minuty. Z kim może mnie Pani połączyć w tej sprawie?”. 

Z kolei jeśli faktycznie są zainteresowani, ale potrzebują oferty na maila, możesz zagrać pierwszym przykładem zbijania obiekcji. Wrócić do tego, że nie masz gotowej oferty, a potrzebujesz porozmawiać z kimś odpowiedzialnym za dane procesy, aby móc taką przygotować. 

Powyższe sposoby to zaledwie kilka patentów sprzedażowych, które powinny ułatwić Ci pracę. Skontaktuj się ze mną, jeśli chcesz żebym przeprowadził szkolenie u Ciebie w firmie, które przyniesie Tobie i Twoim pracownikom ogrom wiedzy teoretycznej, ale pozwoli też przetestować to wszystko w praktyce, pod moim okiem. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz