Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Dlaczego nie sprzedasz każdemu i jak sprzedawać więcej?

  • 4 sierpnia, 2021

Cześć! Dzisiaj opowiem Ci o jednym z fundamentów sprzedaży – o czymś, co powinieneś wiedzieć od samego początku swojej przygody w tej branży. Pozwoli Ci to uniknąć dużej części rozczarowań i niepowodzeń na Twojej drodze zawodowej. 

Lejek sprzedaży – bo o nim będzie dzisiaj mowa – to założenie bezpośrednio związane z tym, że nie wszyscy klienci, z którymi się skontaktujesz od Ciebie kupią, natomiast liczba tych, którzy kupią jest nierozerwalnie zależna od tego, z iloma się skontaktujesz. 

Na górze lejka, w najszerszym jego punkcie znajdują się wszyscy potencjalni klienci. Mówię tutaj o dużej liczbie osób, które po prostu mogą stać się nabywcami Twojego produktu, usługi. Wszyscy ci, którzy widzieli reklamę Twojej firmy, znaleźli Cię w Internecie, zobaczyli Twój billboard. 

Głębiej, w węższej części lejka znajdują się ci klienci, którzy zrobili już pierwszy krok w stronę ubicia interesu z Tobą. Mowa tutaj o klientach, z którymi pomyślnie nawiązałeś kontakt, którzy być może sami się z Tobą skontaktowali. To te osoby, które mają już większy potencjał na to, aby kupić od Ciebie produkt, usługę. 

Idąc dalej, lejek odsiewa grono klientów, z którymi z jakiegoś powodu jednak nie dobijesz targu. Mówimy tutaj o części osób, która np. po wysłuchaniu Twojej oferty stwierdza jednak, że nie będzie nią zainteresowana, albo odpowiada, że potrzebuje to jeszcze przemyśleć, ale dając do zrozumienia, że to jedynie wymówka. 

Spójrz, że już po raz któryś grupa Twoich odbiorców się zmniejsza. Na tym etapie jest to już z reguły około 25% klientów z ogólnej grupy. Następny przesiew najczęściej dotyczy jeszcze połowy, więc zostaje nam 12,5% skuteczności, jeśli faktycznie z przedostatniej grupy, połowa kupi Twój produkt. Wynik ten jest wskaźnikiem Twojej konwersji sprzedaży. 

Twoim pierwszy obowiązkiem powinno być poznanie wskaźnika sprzedaży w Twojej branży, a następnie monitorowanie swojego własnego. Da Ci to świadomość, z iloma klientami musisz się skontaktować, aby mieć określone szanse na sprzedaż. Ogromną rolę tutaj odgrywa statystyka, ponieważ jest ona jednym z fundamentów sprzedaży. 

Stosując zatem prost schemat poszukiwania klientów, prezentowania im swoich produktów i zamykania sprzedaży, który będzie prowadził do pomyślnego zamknięcia 12% wszystkich transakcji, możesz w bardzo łatwy sposób powiększać swoje zyski i polepszać wyniki. Wystarczy, że dotrzesz do większej ilości klientów. W końcu 12% z tysiąca, to więcej niż 12% z setki. 

Pojęcie lejka jest istotne, ponieważ pozwala łatwiej planować swoją pracę i monitorować efekty. Tak naprawdę handlowiec musi po prostu zmierzyć swoją konwersję, testując np. wyniki w skali tygodnia i skrupulatnie je zapisując. Potem należy tylko przenieść to na większą i jeszcze większą skalę. 

Gwarantuję Ci, że dokładne przeanalizowanie tego zagadnienia i zastosowanie wspomnianych technik pomiaru, pracy z klientami da świetne efekty Tobie lub Twojemu zespołowi. Jeśli interesuje Cię więcej takiej wiedzy, zapraszam Cię na moją autorską platformę poświęconą doskonaleniu sprzedaży – www.salesup.pl

Zapoznaj się też z moim filmem na YouTube umieszczonym poniżej!

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz