Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Co zrobić, aby klient nie rozłączył się na starcie?

  • 30 sierpnia, 2021

Cześć! Dzisiaj opowiem Ci o kilku sposobach na powszechnie spotykany problem, jakim jest sytuacja, gdy klient rozłącza się już na samym początku rozmowy sprzedażowej. 

Patent na poradzenie sobie z tym problemem jest gruncie rzeczy prosty, ale wymaga od Ciebie trochę pracy. Rzecz w tym, że aby klient nie chciał się rozłączyć już na początku rozmowy, musisz zrobić coś, co nie udało się wszystkim pozostałym sprzedawcom, których odprawił z kwitkiem. Musisz zainteresować klienta. 

Spraw aby klient chciał z Tobą rozmawiać

Żeby lepiej zrozumieć ten punkt zacznijmy od przedstawienia jednego scenariusza rozmowy. “Dzień dobry, nazywam się XYZ. Kontaktuję się ponieważ chciałem zainteresować Pana naszymi najnowszymi promocjami na loterie liczbowe. Czy ma Pan teraz chwilę, którą mógłbym zająć i wyjaśnić o co chodzi?”. 

Co słyszysz? Nic innego jak kolejnego telemarketera, który w Twojej opinii dba jedynie o własny interes, chcąc wcisnąć Ci kolejną ofertę, promocję, okazję, która odmieni Twoje życie. Z różnych powodów klient najczęściej nie jest zainteresowany. Chciałbym jak najszybciej rozłączyć się i wrócić do swoich sprawy. Może jest zajęty interesami, sprawami firmowymi, przygotowaniem ważnego raportu. Równie dobrze może też po prostu spędzać w tej chwili czas wolny i woli w jego trakcie zwyczajnie odpocząć, niż słuchać kolejnych ofert. 

Wyobraźmy sobie natomiast inną sytuację. “Dzień dobry, nazywam się XYZ. Kontaktuję się ponieważ Pan, właściciel tego numeru telefonu wygrał w naszej loterii tysiąc pięćset złotych. Czy ma Pan teraz chwilę żebym mógł przekazać szczegóły?”. Jestem prawie pewny, że nie zareagujesz na ten telefon tak jak na poprzedni. Pomyślisz raczej “Wow, 1500 złotych w kilka minut? Co mi szkodzi, warto posłuchać!”. 

Te dwie rozmowy różniły się jednym zasadniczym elementem. Chodzi tutaj o to, jaką korzyść dla siebie widział klient. W pierwszej z nich, nie widział żadnej. W drugiej, już od samego początku poczuł realną możliwość wzbogacenia się. Wypracowane zdanie otwierające rozmowę będzie Twoim hakiem na uwagę. To on pozwoli Ci zdobyć uwagę klienta na kilka pierwszych minut, w których Twoim zadaniem jest przedstawienie mu oferty, na którą potem się zdecyduje. 

Pokaż natychmiastowy zwrot z inwestycji

Bardzo łatwo jest zaprezentować taki zwrot z inwestycji pokazując liczbę lub statystykę w ujęciu czasowym. Przykładowo: “Dzień dobry, z tej strony Karol Froń, dzwonię z firmy Success Mind. Kontaktuję się ponieważ mam pewną propozycję, dzięki której Pana handlowcy w ciągu kolejnych 6 miesięcy zaczną sprzedawać nawet do 27% więcej. Czy ma Pan teraz 2 minuty na to, żebyśmy o tym porozmawiali?”. 

Klient usłyszał korzyść przedstawioną w czasie, a żeby stworzyć sobie szansę na realizację potrzebuje obecnie przeznaczyć zaledwie 2 minuty swojego czasu. Brzmi to na tyle zachęcająco, że należy wprost powiedzieć, że klient byłļy nieodpowiedzialny, rezygnując takiej możliwości. Krótko mówiąc, bardziej opłaca mu się przeznaczyć tą krótką chwilę na wysłuchanie Cię, niż zignorować już na starcie. 

Zastanów się jakiej statystki mógłbyś użyć w swojej branży, aby przekonać klienta do poświęcenia Ci czasu, na przedstawienie oferty. Mów o oszczędności, o wzroście wyników, o zyskach i efektywności. 

Pokaż ulotność okazji

Zastosuj regułę niedostępności. Pamiętaj, że jeżeli Twoja oferta, propozycja, jest powszechna, niewyróżniająca się, jest nieograniczona ani czasowo, ani ilościowo, to klient zapewne pomyśli, że może z niej skorzystać w dowolnej chwili. Jeśli nie zrobisz nic, aby wyprowadzić go z błędu, to zapewne nie zdecyduje się na zakup. 

Z kolei jeśli przedstawisz klientowi ofertę jako limitowaną do danej ilości sztuk, albo konkretnego przedziału czasowego, dasz mu tym samym do zrozumienia, że później może nie mieć okazji z niej skorzystać. Ten zabieg jest doskonale znany sieciom handlowym, komunikującym, że ich promocje mają miejsce w konkretnie określonym czasie, lub do wyczerpania zapasów. Lubią też podkreślać, że liczba sztuk jest mocno ograniczona. 

Dzięki temu klient czuje presje czasu, której musi ulec jeśli chce skorzystać z preferencyjnych warunków zakupu. Klienci niezainteresowani zakupem Twojego produktu lub usługi i tak nie zareagują na ten patent, natomiast ci, którzy rozważają skorzystanie z oferty, na pewno poczują dodatkowy bodziec ku temu. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży biznes call center coaching cold calling finalizacja handel harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty rozwój rozwój osobisty skuteczna sprzedaż smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak efektywnie zarządzać czasem w sprzedaży?

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Przywództwo ·
  • Sprzedaż ·
  • Zarządzanie ·

Jak efektywnie zarządzać czasem w sprzedaży?

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2023 | Wykonanie Two Colours
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz