Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

20 Najlepszych technik sprzedaży przez telefon!

  • 15 lipca, 2021

Cześć! Dzisiaj przed Tobą kolejny artykuł z serii, w której przekażę Ci moją wiedzę na temat najlepszych technik sprzedaży w branży telefonicznej.

8 – Technika pozornego wyboru

Technika ta sprawdzi się doskonale właśnie przy proponowaniu spotkań Twoim klientom. Kiedy dochodzisz do tematu spotkania z Twoimi rozmówcami odpowiednio konstruuj zdanie np. „Chętnie spotkam się z Panem, aby sprawdzić Pana zdolność kredytową. Pozostaje pytanie, czy umówimy się na spotkanie u Pana, czy u mnie?”. 

Albo „Proszę Pana, pozostaje nam już tylko kwestia spotkania się. Teraz pytanie, czy chce Pan się zobaczyć jeszcze w tym tygodniu, czy już w kolejnym?”. Te dwa sposoby formułowania „zaproszenia” na spotkanie dają klientowi poczucie, że nadal on kontroluje sytuację – w końcu ma on wybór przed sobą. Tak naprawdę jednak to spotkanie już zostało „umówione”, pozostaje tylko kwestia terminu. 

9 – Używanie trybu oznajmującego

Zamień tryb przypuszczający w rozmowie na tryb oznajmujący. Zamiast mówić „chciałbym”, mów „chcę”. Zamiast „moglibyśmy” używaj „możemy” albo „zrobimy to”. 

Tryb przypuszczający pozwala klientowi myśleć w kategoriach bliżej nieokreślonej i mało konkretnej przyszłości, w której nic nie jest pewne. Jeśli zapytasz „Czy moglibyśmy się spotkać w najbliższym czasie? Podczas spotkania spróbowalibyśmy sprawdzić Pana zdolność kredytową.” Zniechęcisz tym klienta. Nie dasz mu konkretnej informacji o Twoich planach. 

Mówiąc „Proszę Pana, umówię nas na spotkanie w najbliższy wtorek, godzina 17:00. Sprawdzę Panu od razu zdolność kredytową, co pozwoli nam mówić o konkretach.” pokazujesz, że cechuje Cię konkretne podejście w rozmowie z klientem. Zobaczysz jaką różnicę robi używanie tego sposobu. 

10 – Technika parafrazy

Parafrazuj wypowiedzi klienta. Kiedy słyszysz od niego informacje, spróbuj przekazać ją w skrócie ponownie, swoimi słowami upewniając się na końcu, czy poprawnie go zrozumiałeś. Da to klientowi poczucie, że słuchasz go aktywnie a do tego interesuje Cię to co mówi. 

Nie popadaj jednak w groteskę i rób to z umiarem i smakiem. Rozmówca na pewno nie będzie zachwycony, jeśli pomyśli, że go papugujesz. 

11 – Odzwierciedlanie

Technikę tą najczęściej wykorzystujemy na co dzień (czasami nawet nieświadomie), w kontaktach ze znajomymi. Polega ono na zauważaniu emocji klienta, jego stany psychiczne, to jak się czuje w danym momencie. 

Zdarza się, że prowadzisz rozmowę z klientem, którego trapią jakieś problemy, które mówi z pozoru błahą rzecz np. „Prowadzę tą firmę już 20 lat, ale tak ciężko jak teraz, jeszcze nie było…”. Daje Ci to automatycznie możliwość, na zareagowanie – wczucie się w jego sytuację i wyrażenie swojego wsparcia, albo pozytywne skomentowanie tego. 

Wystarczy, że dobierzesz odpowiednio słowa mówiąc np. „20 lat, to kawał czasu, jak się to Panu udaje?”, albo „Problemy po tak wielu latach na pewno muszą być ciężkie do przezwyciężenia, współczuję Panu”. Wyrażaj zrozumienie i używaj słów wspierających, aby klient poczuł, że on i jego historia są dla Ciebie ważne. 

12 – Zobowiązanie

W rozmowie z klientem postaraj się doprowadzić do tego, aby zobowiązał się on w jakiś sposób np. do spotkania z Tobą lub jego odwołania w przypadku, gdyby jednak nie mógł się pojawić. 

Proste zdanie „Cieszę się, że udało nam się umówić na spotkanie, mam jednak do Pana ostatnią prośbę. Gdyby z jakiegoś powodu okazało się, że nie będzie Pan w stanie się ze mną spotkać w umówionym terminie, bardzo proszę o telefon – przełożymy wtedy spotkanie na inny, dogodny termin, dobrze?”. 

Spróbuj „wymusić” aby klient zaakceptował to, zgodził się i odpowiedział na Twoje pytanie, prośbę. Werbalna obietnica sprawi, że trudniej będzie mu potem zrezygnować bez słowa, tym samym najprawdopodobniej spotka się z Tobą i będziesz miał możliwość sfinalizowania swojej sprzedaży. 

13 – Stanowcza uprzejmość

Ta technika prowadzenia rozmowy opiera się na byciu uprzejmym, wyrozumiałym i czasami nawet potulnym w rozmowie z klientem, łącząc to jednak ze stanowczością, stawianiem sprawy jasno i konkretnie. 

Przykładowo w rozmowie z klientem, który zbywa Cię twierdząc, że obecnie nie jest w stanie umówić się z Tobą, ponieważ ma np. ruchomy grafik w najbliższym czasie, możesz odpowiedzieć: „Proszę Pana, rozumiem. Chcę jednak powiedzieć, że jestem konkretnym człowiekiem, który szanuje swój i Pana czas. Może zaproponuję zatem rozwiązanie – umówimy się już dzisiaj na termin za dwa tygodnie, może piątek godzina 17:00? Zapiszemy to spotkanie w kalendarzu, a jeśli przed nim okaże się, że z jakiegoś powodu nie jest Pan w stanie się ze mną spotkać, proszę o telefon. Ustalimy wtedy alternatywny, dogodny termin i dokończymy rozmowę, dobrze?”. 

Mówiąc to byłeś stanowczy, zdecydowany i konkretny. Tym samym zachowałeś uprzejmość oraz otwartość na potrzeby klienta, które mogą się zmienić w czasie – najważniejsze jednak, żeby poinformował Cię o zmianach, jeśli nastaną. W końcu do tego się zobowiązał, odpowiadając na Twoją propozycję. 

14 – Masz to na co się odważysz

Pamiętaj, że w życiu rzadko dostajemy to, na co zasługujemy. W rzeczywistości, głównie otrzymujemy to, na co się odważymy. Ta zasada nie dotyczy tylko sprzedaży, rozmów telefonicznych – jest ona obecna w bardzo wielu obszarach życia. 

Twoja odwaga i podejście predysponuje Twoje osiągnięcia. Jeśli będziesz podchodził od wyzwań i codziennych sytuacji z podniesioną głową, idąc jak po swoje, przynajmniej nigdy nie powiesz sobie, że nie spróbowałeś. 

To jak analogiczna sytuacja z kobietą, którą chciałoby poderwać dwoje mężczyzn – jeden z nich, przystojny, zadbany, pachnący i zamożny kawaler, który jednak wstydzi się odezwać i szuka sobie setki wymówek, i scenariuszy na swoje niepowodzenie. Drugi natomiast, normalny facet, który wie, że próbując nie traci nic, a daje sobie 50% szansy na powodzenie. 

W codziennym życiu, nie daj się stłamsić swoim obawom. 

Na ostatnią część technik sprzedaży zapraszam Cię już niedługo, do mojego kolejnego artykułu! 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz