Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Konferencje/szkolenia, Sprzedaż

Model prezentacji produktu „AIDA”

  • 27 września, 2021

Cześć! Dzisiaj powiem Ci o metodzie sprzedaży, prezentacji, która pomoże Ci podnieść walory prezentowanego produktu, oferty. Wymyślona przez Briana Tracy metoda zwana AIDA. 

Attention – uwaga

Musisz przyciągnąć uwagę klienta. Klient na dzień dobry, w chwili kiedy łapiesz z nim kontakt, już szuka odpowiedzi na zasadnicze pytanie Dlaczego właściwie miałbym Cię słuchać? Twoim zadaniem jest odpowiedzieć, co więcej – odpowiedzieć skutecznie na to pytanie! 

Naturalnie popularnymi technikami jest hak na uwagę, przekierowanie uwagi na klienta, a nie chwalenie się swoją osobą, firmą, osiągnięciami – to nie moment na to. W tej chwili ważne jest, aby klient poczuł, że rozmowa z Tobą w ogóle ma sens, może przynieść mu korzyść, warto ją prowadzić i nie zakończyć jej właśnie w tej chwili. 

Interest – zainteresowanie

Masz kilka minut na to, aby opowiedzieć klientowi o swoim produkcie w taki sposób, żeby on czuł się zainteresowany. Żeby pojawiło się u niego zainteresowanie. 

Nie bój się obiekcji – świadczą oni o zainteresowaniu klienta. Jeśli ich nie ma, to najczęściej jest to zły znak. Oznacza, że klient może być zadłużony i bierze przeróżne oferty i sprzęty “jak leci”, potem ich nie finansując. Możliwe, że klient zwyczajnie Cię nie słucha – po prostu przytakuje, zdecyduje się na jakiś wariant, ale koniec końców nie odbierze potem zamówienia, lub wykorzysta możliwość zerwania umowy. 

To klient, który ma obiekcje jest wartościowy. Bo jeśli skutecznie je zbijesz, to zdobędziesz klienta. Zainteresuj go. Zrób odpowiednią wizualizację. Przekonaj klienta tak, aby uzyskać efekt wow! Używaj słów, które wprawią go w zachwyt, stosuj mocno pozytywnie nacechowane sformułowania, które dadzą mu do zrozumienia, że to wyjątkowa oferta, wyjątkowy produkt. 

Pamiętaj, że klient, który chce się jeszcze zastanowić to nie jest jeszcze zdobyty klient. Najczęściej jest wręcz przeciwnie. Chcę się jeszcze zastanowić to przecież jedna z najpopularniejszych wymówek. Rozmówcy nie mówią tego, bo naprawdę tak myślą, ale nie chcą zbywać Cię tu i teraz. Chcą dać sobie trochę czasu na to, aby powiedzieć Ci, że tak naprawdę nie interesuje ich Twoja oferta. 

Klienci kupują i podejmują decyzję emocjonalnie, robią to emocjami, a nie rozumem. Łatwiej mają tutaj sprzedawcy, którzy potrafią przekazywać emocje, dzielić się nimi. To działa na klientach. 

Desire – pragnienie

Jak wyzwolić pragnienie? Przekonaj klienta, że nie można się obejść bez tego, co oferujesz. Kojarzysz przecież na pewno slogany reklamowe. Musisz to mieć! Musisz go mieć! Jeśli nie skorzystasz z tej oferty, nie dokonasz tego zakupu, nie będziesz na czasie, nie będziesz “współczesny”. 

A co robią klienci? Jeśli muszą, to kupują – to proste! 

Action – działanie

Na końcu jest działanie. Ty wzywasz klienta do działania. Do przygotowania dowodu, finalizacji sprzedaży. Przedstawiasz klientowi kolejne kroki. Pamiętaj, że bez tego kroku, bez tego elementu, wszystko pozostałe idzie na stracenie. 

Sprzedawcy zaniedbują ten krok, czują się już spełnieni i zadowoleni, rozleniwiają się. Nie podejmują ryzyka poproszenia o zamówienie. To największy błąd, ponieważ klient sam za Ciebie tego nie zrobi. Nie sfinalizuje rozmowy sprzedażowej, którą z nim prowadzisz. 

Doskonal te elementy. Podążaj tymi krokami. Wypisz je, pracuj nad nimi, nie zapominaj o nich. Używanie tych metod pomoże Ci osiągać coraz lepsze rezultaty w rozmowach z Twoimi klientami, nie zaniedbuj więc żadnej z nich! 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz