Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo, Sprzedaż

Jak zwiększyć pewność siebie w sprzedaży?

  • 20 września, 2019

— Czyli, to co pani myśli o mojej propozycji?
— Nie jestem zainteresowana, zastanowię się. Jak coś, to się odezwę.
— Mhm, rozumiem. No dobrze. Czy potrzebuje pani jeszcze ode mnie jakieś informacje na maila? Czy coś miałbym tam wysłać?
— Nie, jak będę chciała to pana znajdę w internecie albo gdzieś. Nie mam teraz w ogóle czasu ani ochoty z panem rozmawiać.
— Aha, rozumiem. No dobrze, dobrze, dobrze. No to co? No to życzę pani miłego dnia, no i czekam na jakiś kontakt.
— Do widzenia…

Nie! Tak nie brzmi pewny siebie sprzedawca.

Zatem jak zwiększyć swoją pewność sprzedaży?

Od 12 lat sprzedaję, wykonałem ponad 30 000 rozmów handlowych z klientami, przeszkoliłem tysiące sprzedawców, przedsiębiorców i menedżerów sprzedaży i wiem dokładnie co zrobić, żeby przejść drogę od ogromnej niepewności siebie do takiej niepowstrzymanej, przekonanej, będącej naprawdę hiper super pewnością siebie.

Otóż to, co musisz zrobić to ćwiczyć. Wszystko to, co wiem, czego się nauczyłam, co wiem o sprzedaży, pochodzi z mojej praktyki, z mojego doświadczenia. Wykonując tysiące rozmów, setki odmów i tysiące sytuacji, w których nie wiedziałem jak się zachować — musiałem nauczyć się reagować w odpowiedni sposób. Nie trzeba jakichś specjalnych umiejętności, to nie jest też rocket science, żeby stać się mistrzem w tym, co robisz, jeśli robisz to wytrwale, cierpliwie i powtarzasz pomimo tego, że Ci na początku nie wychodziło.

Zatem jak to jest, że niektórzy sprzedawcy nie mają pewności siebie, a inni są wręcz piekielnie pewni siebie? Otóż ci drudzy po prostu to wyćwiczyli. Zatem nie możesz po prostu się na tym, że będziesz pozytywnie myślał i jakoś to będzie. A obserwuję bardzo często taki właśnie mechanizm. To tak jakby wejść do ringu i liczyć na to, że samą pozytywną intencją będziesz w stanie znokautować Władimira Kliczkę — niestety, ale to się nie uda. Warto, żebyś wziął sobie przykład z mistrzów szachowych.

Zwróć uwagę, że ci najlepsi, ci naprawdę arcymistrzowie wiedzą jakie przeciwnik wykona ruchy, nawet 5–10 ruchów do przodu. Mają to po prostu zaplanowane. To jest nic innego jak wcześniejsze przygotowanie się do partii, Dlatego też, jeśli chcesz zwiększyć swoją pewność siebie w sprzedaży, po prostu zacznij się przygotowywać do swoich rozmów. Zanim zadzwonisz, zanim spotkasz się z klientem, zastanów się, jakie możesz napotkać obiekcje, jak odpowiesz na te obiekcje. Co klient może powiedzieć, w jakiej sytuacji możesz go zastać.

Zastanów się, do kogo dzwonisz, o co powinieneś go zapytać, jaki efekt rozmowy będzie dla Ciebie satysfakcjonujący. Jednym słowem: przygotuj się, zanim wykonasz telefon. Im więcej potu wylejesz na treningu, tym mniej krwi wylejesz na placu boju. Dlatego też nie ma innego sposobu, aby nauczyć się pływać, jak tylko wskoczyć do basenu.

Z tego miejsca mówię Ci, że sam jestem żywym przykładem na to, że wytrwałość i cierpliwość w sprzedaży daje niesamowite, spektakularne efekty i sukcesy.

To do czego Cię zachęcam to przede wszystkim, zanim zadzwonisz do klienta, zastanów się jaka sytuacja może Cię spotkać podczas tej rozmowy z nim, a następnie odegraj scenariusz w swojej głowie na sucho, przed lustrem co może się wydarzyć. Nie ma innego sposobu jak tylko regularne ćwiczenie.

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz