Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo, Sprzedaż

Jak zarządzać ludźmi w praktyce?

  • 24 września, 2021

Cześć! Dzisiaj powiem Ci o rzeczy szalenie ważnej z punktu widzenia każdego menadżera zespołu sprzedażowego, kierownika czy po prostu szefa. Dowiesz się na czym polega prawidłowe zarządzanie ludźmi w ujęciu praktycznym. 

Zarządzanie zespołem w praktyce to nic innego jak składowa kilku pomniejszych, ale nie mniej ważnych funkcji. Składają się na nie: 

  • Planowanie, czyli wyznaczanie zadań i celów dziennych, tygodniowych, miesięcznych
  • Organizowanie, czyli podejmowanie decyzji jakie zasoby są potrzebne, do realizacji zadań
  • Kierowanie, czyli bycie tym właśnie kierownikiem, pilnującym tego, czy zadania są realizowane
  • Kontrola, czyli obserwacja i weryfikacja realizacji celów

Planowanie

Jak wyżej wspomniałem, jest to wyznaczanie celów i zadań. Planowanie polega też na określeniu sytuacji w jakiej znajdujesz się Ty i znajduje się zespół, specjaliści, którzy będą odpowiedzialni za wykonanie tego zadania. 

W skład planowania wchodzi także ustalenie procedury, a więc ustalenie jak będzie wyglądać i na czym polegać transformacja zasobów w rezultaty. Na tym etapie musisz poznać te zasoby, którymi będziesz dysponować oraz ocenić na ile są one wystarczające. Być może trzeba będzie zwiększyć ich ilość, przeorganizować pracę, zmienić kolejność działań. 

Jako przełożony musisz też ustalić harmonogram pracy, czyli mówiąc prościej – grafik dla Twoich pracowników. Zwieńczeniem planowanie jest ustalenie odpowiedzialności, pracy na poszczególne dni, tygodnie, oraz zaplanowanie tego, jak będą mierzone i sprawdzane efekty. Nie jesteś jeszcze na etapie kontroli rezultatów, ale musisz wstępnie zaplanować, jak będzie Ona wyglądać i na jakiej podstawie będziesz oceniać realizację. 

Organizowanie

Wskazujesz na to, jak praca zostanie podzielona i wykonana. To nie tylko ustalenie grafiku i godzin pracy, ale także ustalenie np. ile należy pobierać rekordów, jaki ma być minimalny czas wykonywanych połączeń, jakie są przerwy. Generalnie podsumowujesz to, czego wolno a czego nie wolno robić w pracy. 

Musisz określać kto ma co zrobić, przy tym ustalając podział zarówno władzy jaka zostaje nadana pracownikom, jak i zasobów, jakimi będą oni dysponować. Dzięki wcześniejszemu planowaniu wiesz już ile masz do zrobienia, jakim zespołem dysponujesz, pozostaje tylko odpowiednio podzielić to wszystko. 

Projektowanie i wdrażanie najlepszej organizacji to też ważny element kiedy wchodzisz np. w nowy zespół sprzedażowy, który do tej pory pracował według swoich wytycznych. Wtedy możesz podjąć próbę wprowadzenia innych, nowych zasad, którem mogą przynieść rezultaty. 

Pamiętaj o tym, że to lider określa, grupuje i przydziela konkretnym pracownikom zadania, związane z poszczególnymi etapami pracy i stanowiskami. To Ty jesteś mózgiem operacji, więc wprawdzie dzielisz odpowiedzialność i możesz delegować zadania, przekazując część władzy, ale to do Ciebie należy ostatnie słowo. 

Kierowanie

Polega na koordynowaniu działań członków zespołu. Jesteś kierownikiem, przywódcą, liderem. Tym samym jesteś też obserwatorem i opiekunem swoich ludzi. To Twoja odpowiedzialność aby zająć się nimi gdy tego potrzebują. Wesprzeć, zmotywować, podnieść na duchu. Obserwując przy tym cały czas postęp w realizacji celu i interweniując, gdy zajdzie taka potrzeba. 

Korzystając z własnego doświadczenia powinieneś dawać rady, udzielać wskazówek, szkolić pracowników. Identyfikuj przeszkody, które mogą pojawić się na drodze do realizacji celu i zapobiegaj im odpowiednio wcześniej. Nie są to tylko problemy natury osobistej, personalnej, konflikty. 

Jeśli zbliża się okres świąteczny albo wakacyjny, to odpowiednio wcześniej zaplanuj działania, które pomogą Ci utrzymać realizację i osiągnąć wyniki. To właśnie odpowiedzialność, którą bierzesz właśnie za wyniki zespołu, ale też za zespół sam w sobie, który dzięki Twoim akcjom nie będzie musiał przykładowo spędzać w nadgodzinach połowy kolejnej zmiany. 

Lider dba też o rozwój pracowników. O ich zasoby, informacje, które mają. Wpajasz w nich wiedzę, ale też motywujesz do tego, aby szukali jej sami, na własną rękę. 

 Kontrola

Ma na celu stwierdzenie, czy bieżące wyniki i działania organizacji są zgodne z jej planami i celami. Pilnujesz, czy założony plan jest realizowany, czy może wykonanie odbiega od tego, co wcześniej zostało ustalone. 

Jeśli pojawiają się jakieś odchylenia, to korygujesz je na bieżąco. Nie doprowadzaj do sytuacji, w której wszystko dookoła się pali, a Ty dopiero teraz podejmujesz akcję, bo wcześniej uważałeś, że przecież “na pewno się ułoży”. Nie czekaj, działaj. 

Kontrola zazębia się z planowaniem. Prawidłowe kontrolowanie przebiegu zdarzeń pozwala Ci iść zgodnie z planem. Jeśli coś szwankuje, w tym wypadku niech będzie to kontrola – to z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa Twój plan nie zostanie zrealizowany. 

Pamiętaj też, że w pewnych sytuacjach wskazane i właściwe jest modyfikowanie planu, w zależności od osiąganych wyników. Nie trzymaj się planu za wszelką cenę. Ważne jest, aby on istniał i zawsze lepiej jest iść według niego, niż zbaczać z toru. Jednak są sytuacje, w których nie jest to możliwe i konieczna jest zmiana podejścia. 

Planowanie bez systemu kontroli staje się sztuką dla sztuki. Zaplanować można dosłownie wszystko i zawsze mogą pojawić się świetne pomysły. Jednak w rzeczywistości, jeśli przebieg planu nie będzie odpowiednio kontrolowany, to praktycznie traci on jakiekolwiek szanse powodzenia. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz