Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo, Sprzedaż

9 poziomów planowania swojego życia cz.2

  • 13 listopada, 2021

Cześć! Dzisiaj mam dla Ciebie kolejną część materiału, w którym mówię Ci o ulotności czasu i tym, jak ważne jest planowanie swojego życia na różnych jego poziomach. 

Piątym poziomem planowania jest poziom roczny. Charakterystyczna dla okresu post-noworocznego, czyli początku stycznia jest to, że większość osób wchodzi w niego z całą masą postanowień. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś dlaczego 17 stycznia nazywany powszechnie Blue Monday, jest uważany za najbardziej depresyjny dzień w roku, to powód jest prosty. W okresie do tego poniedziałku większości ludzi udaje się już zorientować, że ich plany nie wypalają. 

Mówią, że Człowiek przecenia to co może zrobić w rok, ale nie docenia tego, co może osiągnąć w ciągu 10 lat. Jeśli natychmiast porzucisz swoje plany po najmniejszej, pierwszej porażce, nie masz szansy na to, aby kiedykolwiek się one zrealizowały. Musisz nauczyć się tego, żeby dawać sobie czas i szansę na błędy – nawet jeśli coś Ci nie wyjdzie, pozostań w swoim przekonaniu i przy swoim postanowieniu. Idź dalej. 

Z własnego doświadczenia powiem Ci, że jednym z moich osobistych projektów rocznych, było napisanie książki Sales Hunter. Zajęło mi to bowiem okrągły rok, natomiast projekt ten zapowiedziany i zaplanowany był już dużo, dużo wcześniej. 

Trzy lata to kolejny poziom planowania. Charakterystyczne dla garstki osób posiadających zdecydowaną większość światowego bogactwa jest to, że planują oni długoterminowo. Trzyletnie myślenie o swoim życiu jest elementem strategicznego myślenia. Raczej nie jesteś w stanie zaplanować dokładnie jak Twoje życie będzie wyglądać za trzy lata. Jednak samo myślenie o tym, jak chciałbyś aby to życie wyglądało, samo analizowanie tego, co może pójść nie tak już daje Ci solidny fundament do tego, aby Twoje życie upływało tak, jak sobie tego zażyczysz. 

Podobnie sprawy mają się z pięcioletnim horyzontem planowania. Osobiście przyznam Ci, że moja plany w perspektywie pięcioletniej są bardzo ambitne. Analizując je na samym początku zwykle podchodziłem do nich z mocnym przymrużeniem oka, raczej nie wierzyłem tak w 100% w ich powodzenie. 

Tymczasem sprawdzając je na przestrzeni lat orientowałem się, że sukcesywnie udawało mi się albo je już zrealizować, albo być na najlepszej drodze do osiągnięcia tego. Co więcej, planów nie ubywało, ale wręcz przeciwnie, ciągle ich przybywało. Dlatego mogę Ci powiedzieć, że najważniejszym warunkiem w realizacji jakichkolwiek planów długoterminowych jest przede wszystkim ustalenie ich. Jeśli nawet o nich nie pomyślisz, nie dasz sobie szansy na to, żeby mieć plany i cele, to na pewno nie uda Ci się ich osiągnąć. 

Kraje takie jak Chiny, Japonia, Niemcy są strategicznie zarządzane i tam strategie działania są ustalane na kilkadziesiąt lat do przodu, w myśl planowania miniumum dziesięcioletniego. Chińczycy już od wielu lat wykupują strategiczne złoża w Afryce, bo wiedzą, że na innych kontynentach wkrótce ich zabraknie. Afryka chętnie odsprzedaje Chińczykom złoża za niższe kwoty niż inne obszary rozwinięte. 

To horyzont myślenia w kategoriach gospodarczych, ale do ustalania tak dalekich celów indywidualnych proponuję użyć Ci strategii Disneya, polegającej na wcieleniu się w rolę marzyciela, który może wymarzyć sobie wszystko co zechce zapisując to i rysując. Następnie wcielasz się w rolę krytyka szukając najróżniejszych przyczyn możliwych niepowodzeń tych planów. Na końcu w roli realisty po prostu oceniasz co masz, czym dysponujesz, jakie masz zasoby, co musisz zdobyć i gdzie się znaleźć. 

Fakt, że takie planowanie jest trochę wróżeniem z fusów, ale duża tutaj jest rola Twojego podejścia. Możesz być jak statek na oceanie prowadzony tylko ruchem fal, ale możesz też być jak podróżnik płynący do Indii, a dopływający do Ameryki Północnej. Czy będzie to porażka? Chyba nie. 

Ostatni poziom to poziom projektowania, tworzenia wizji swojego życia. Ludzie, którzy nie osiągają swoich celów bardzo często po prostu ich nie mają. Kierują się oni zasadą pracuj, jedz, śpij. Wegetują w swoim codziennym życiu. Nie chcą działać, doświadczać, uczyć się. Zamiast tego po prostu “są”, każdego kolejnego dnia. 

Ci ludzie właśnie powinni zaprojektować swoje życia i sięgnąć po swoje marzenia. Do tego przydaje się myślenie o tym, kim chciałbyś być bez ograniczeń. Wyeliminuj ograniczenia finansowe, zastanów się, co byś wtedy robił, jak i z kim żył. Żeby dowiedzieć się jak to zrobić zachęcam Cię do lektury Sales Hunter. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz