Cześć! Dzisiaj powiem Ci więcej o tym, co może wyróżnić Cię na rynku pracy oraz co charakteryzuje wyjątkowych sprzedawców. Dowiesz się też, dlaczego sprzedajemy przez całe swoje życie, nawet kiedy, nie zdajemy sobie z tego sprawy.
Zacznijmy od prostego stwierdzenia – sprzedajemy przez cały czas, całe swoje życie. Nieustannie robimy to w relacjach z innymi ludźmi. Każda relacja autora z czytelnikami, czytelników na spotkaniu z autorem, jest formą sprzedawania siebie. Sprzedawania swojego punktu widzenia, swojego doświadczenia, swoich przemyśleń i historii.
Sprzedajemy w relacjach z bliskimi – np. mąż w rozmowie z żoną, na temat wieczornego wyjścia na piwo. W końcu od tego, jak sprzedasz swoje motywacje zależeć będzie jej błogosławieństwo dla Twojego wyjścia, lub jego brak.
Kiedy zgłaszasz się do szefa po podwyżkę, sprzedajesz mu siebie, swoje umiejętności, doświadczenie, motywacje, argumenty. W odwrotnej sytuacji, gdy szef prosi o pozostanie dłużej w pracy, on sprzedaje wtedy Tobie rozmaite argumenty, na podstawie których chciałby, żebyś się zgodził.
W relacji z klientem najważniejsze jest to, że klienci nienawidzą, kiedy coś im się sprzedaje, natomiast kochają kupować. Wspominałem o tym już nieraz w artykułach, ale jest to nauka, której zrozumienie pozwoli Ci wejść na zupełnie inny poziom świadomości w Twojej pracy.
Zwróć uwagę na to, że jako sprzedawca powinieneś dążyć do tego, aby w Twoich relacjach zadowolone były obie strony. Nie powinieneś za wszelką cenę chcieć namówić klienta na zakup czegoś, co jest mu niepotrzebne, tylko po to, żeby zgarnąć za to prowizję. Namówienie go do tego jest zwykłą manipulacją, przynoszącą Tobie krótkotrwałą korzyść. Nie zostanie ona z Tobą jednak długo, ponieważ pieniądze przeminą, a ten klient już więcej do Ciebie nie wróci.
Jeśli zastanawiasz się jak wyróżnić się na przepełniony rynku, mam dla Ciebie prostą receptę – sprzedawaj siebie w pakiecie. Co to oznacza? Zagraj sobą, jako kartą przetargową. Zapewnij klienta, że nie chcesz mu tylko wcisnąć produktu albo usługi, ale jeśli kupią u Ciebie – nawet, jeśli masz trochę drożej niż u konkurencji – to dostaną też Twój numer telefonu, pod którym mogą Cię złapać każdego dnia, między 8 rano a 22 wieczorem. Ty po prostu pomożesz im, gdy będą tego potrzebować.
Może Ci się to wydać nieprawdopodobne, ale na taki kontakt faktycznie decyduje się 1-2% klientów. Ale nawet 30% więcej klientów decyduje się na zakup, mając takie zapewnienie.
Duże znaczenie dla sukcesu w branży ma to, co sam myślisz o sobie. Najlepsi sprzedawcy to ci, którzy zawsze akceptują siebie. Wpływa to na otwartość, pozytywne nastawienie, umiejetność budowania relacji. Jeśli nauczysz się budować relacje z ludźmi na co dzień, będziesz potrafił budować trwałe i silne relacje z klientami.
Na umiejętność budowania tych relacji ma też wpływ Twoje otoczenie. Czyli to jak potrafisz budować relacje, zależy od tego, jakie relacje masz do tej pory. Wierz w siebie, nie słuchaj ludzi dookoła, którzy zawsze bombardują Twoje pomysły, którzy krytykują Twoje idee i marzenia. Odcinaj się od tego i idź w stronę tworzenia relacji z ludźmi, którzy motywują Cię do działania i osiągania sukcesów.
Bądź odważny, a zaczniesz zmieniać świat, swój świat.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!