Cześć! Potrzebujesz szybkich i działających patentów na klienta, które możesz przypomnieć sobie w dowolnej chwili, nawet tuż przed spotkaniem z klientem? Dzisiaj przygotowałem dla Ciebie kolejną ściągę zawierającą doskonałe techniki sprzedażowe, które pozwolą Ci zdobyć każdego klienta, a zapoznanie się z ich najważniejszymi założeniami zajmie Ci dosłownie kilka chwil.
Pierwszym, świetnym i sprawdzonym patentem na przekonanie do siebie klienta, to pieszczenie jego ego poprzez rozmawianie o nim, a nie o produkcie, który oferujesz. Klient od samego początku rozmowy zadaje sobie pytanie, “Co ja z tego będę miał, że z Panem porozmawiam?”.
Przy produktach finansowych takich jak kredyty, korzyścią dla klienta nie są pieniądze same w sobie, ale coś, co Ty możesz dla niego zrobić. Żebyś Ty wiedział, co możesz dla niego zrobić, musisz dowiedzieć się najpierw, kim jest, czym się zajmuje, co lubi i co go interesuje.
Klienci nie chcą rozmawiać z handlowcami, ponieważ oni mówią o sobie. Chwalą się firmą, w której pracują, historią marki, swoją sprzedażą, osiągnięciami, doświadczeniem itp. Zamiast tego powinieneś skupić się na tym, o co naprawdę chodzi w sprzedaży – czyli na kliencie.
Zapytaj go o problemy jego branży, o wyzwania, o jego zainteresowania, jego firmę. Nie bój się pytań. Sprzedawcy boją się tego, że słysząc takie pytania, klient oburzy się i zakończy rozmowę. W rzeczywistości takie pytania nie padają, a to sprawia, że są niestandardowe – klienci się ich nie spodziewają i są zaskoczeni, słysząc je.
Wielu konsultantów myśli, że sprzedaż to sztuka zachwalania swojego produktu przez 20-30 minut tak, aby klient go kupił. W rzeczywistości ja uczę tego, jak sprawić, aby to klient przez ten czas opowiadał Ci o sobie i swoich potrzebach, tak żebyś potem mógł idealnie dopasować swoją ofertę do jego potrzeb, tym samym finalizując sprzedaż.
Druga technika sprzedaży to używanie pytań otwartych zamiast zamkniętych. Pytanie: “Czy jest Pan zainteresowany kredytem?” zamień na: “A na co przeznaczyłby Pan te 500 tysięcy złotych, które może Pan w bardzo prosty sposób pożyczyć, korzystając z naszej oferty?”.
Takie formułowanie pytań zmusza klienta do myślenia, pobudzona zostaje jego wyobraźnia i otwierają się możliwości w jego głowie. Z kolei zadawanie pytań zamkniętych, zaczynających się np. od “Czy…”, daje klientowi tylko dwie odpowiedzi: “tak” lub “nie”. Niestety w większości przypadków odpowiedź klienta jest przecząca, co skutecznie ogranicza Twoje możliwości kontynuowania sprzedaży i zamknięcia jest w udany sposób.
Trzecia technika, którą bardzo gorąco polecam Ci stosować, to proponowanie spotkań w każdej rozmowie handlowej. Mówiąc krótko – jeśli nie zaproponujesz spotkania, to nigdy to niego nie dojdzie. Klienci nie są znani z tego, że sami zabiegają o możliwość spotkania się ze sprzedawcą.
Klienci przede wszystkim nie lubią, kiedy ktoś im coś sprzedaje, za to lubią kupować. Przez to ich wewnętrzne, podświadome przekonanie, nigdy nie zaproponują oni spotkania, nie wyjdą z taką inicjatywą, nawet jeśli produkt bardzo im się spodoba.
Proponując spotkanie, dajesz sobie 50% szans na zrealizowanie sprzedaży. Nic więcej nie może się stać – klient może się zgodzić albo nie. Jedna na dwie propozycje powinny statystycznie zadziałać, przy 50% szansie. Wyobraź sobie, że nie proponując spotkania, przegrywasz w 100% przypadków. Duża różnica, prawda?
Pamiętaj, aby w kontaktach i rozmowach sprzedażowych z klientami korzystać z tych technik. Możesz do nich szybko wrócić i przypomnieć sobie je nawet krótko przed spotkaniem, rozmową z klientem. Pozwoli Ci to łatwo użyć tych sprawdzonych metod i przekonać do siebie znacznie większą liczbę klientów.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!