Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Motywacja, Wyróżnione sprzedaż, Zarządzanie

Sprzedawca ekstrawertyk czy introwertyk? cz.2

  • 1 października, 2021

Cześć! Dzisiaj przed Tobą druga część materiału, w którym opisuję dwa typy osobowości i odpowiadam na pytanie, który z nich będzie najlepszym pod kątem sprzedaży. 

Odpowiadając na pytanie, kto najlepiej nadaje się do sprzedaży zawsze opieram się na własnym doświadczeniu w prowadzeniu firmy, do której na przestrzeni ponad 6 lat zatrudniłem ponad 4000 ludzi. Moje wnioski są następujące. 

W przypadku sprzedaży powtarzalnej, telefonicznej, opierającej się na pewnym schemacie rozmowy, którego musisz się trzymać dzień po dniu, tydzień po tygodniu, wykonując przy tym dziesiątki, setki rozmów, okazuje się, że lepiej radzą robię introwertycy. 

Dlaczego? Otóż porównuję introwertyków do pociągu. Chodzi dokładnie o to, że taki introwertyk powoli się rozpędza, z trudem nabiera prędkości i zajmuje mu to więcej czasu. Tak samo jak dla lokomotywy, która potrzebuje na to dobrych kilku lub kilkunastu kilometrów. Z kolei kiedy już osiągnie żądaną prędkość, to mknie po torach ignorując właściwie większość przeszkód na swojej drodze. 

Introwertycy lubią schematy. Preferują pracę i poruszanie się wewnątrz ustalonych ram, których się trzymają. Daje im to poczucie bezpieczeństwa i pozwala nie martwić się zanadto o zmiany w trybie pracy i otoczeniu. Jest to oczywiście całkowite przeciwieństwo preferencji ekstrawertyka. 

Tym samym praca w powyżej opisanych warunkach bardzo odpowiada introwertykowi. Prowadzenie rozmów według z góry ustalonego skryptu to dla niego bułka z masłem, ponieważ po nauczeniu się go, przećwiczeniu i zaadaptowaniu do takich rozmów, introwertyk zyskuje coś, co jest dla niego bardzo ważne. Mówię tutaj o poczuciu bezpieczeństwa. Nie obawia się on nieprzewidzianej reakcji klienta, bo na ich obiekcje ma przygotowane odpowiedzi w skrypcie. 

Inną zaletą introwertyków jest ich systematyczność i wytrwałość. Oznacza to, że może on robić to samo codziennie przez kilka, kilkanaście miesięcy, lat, a może i całe życie. Ekstrawertycy przy powtarzalnych zadaniach nudzą się i momentalnie tracą zapał oraz motywacje. Wyzwaniem jest oczywiście sam kontakt z ludźmi, przecież jakby nie było, rozmowa telefoniczna to nadal rozmowa. 

Niemniej jednak introwertycy potrafią przekonać się do takiej pracy, w której wykonują te same czynności, nawet polegające na rozmowach z innymi ludźmi. Po wykonaniu swoich obowiązków opuszczają miejsce pracy i regenerują się w domowym zaciszu. Zdają sobie oni dobrze sprawę z tego, że efekty pracy biorą się z powtarzalności. 

Ekstrawertycy natomiast uważają, że powtarzalność to zniewolenie. Kiedy wykonują oni te same czynności przez dni, tygodnie, miesiące, posługując się niezmiennymi schematami działania, tracą energię i zapał do działania. Interpretują to jako ograniczanie ich wolności. 

Sprzedaż telefoniczna, umawianie spotkań, pozyskiwanie lead’ów nie jest zatem czymś, w czym ekstrawertyk się odnajdzie. Będzie on świetnym kandydatem do udziału w złożonych projektach, sprzedaży nieszablonowej, skomplikowanej. Projekty wielopłaszczyznowe, doradcze są dla nich idealnym wyzwaniem. 

Nieszablonowa komunikacja z klientem, reagowanie na zmiany w ustaleniach, zachowaniach, stawianie czoła nieprzewidzianym sytuacjom. Taka charakterystyka pracy to istny raj dla ekstrawertyków, którzy nie boją i nie krępują się zadawać pytań i szukać odpowiedzi. 

Introwertycy często mierzą innych swoją miarą, co sprawia, że zadanie pytań, które skrępowały by ich samych, wydaje im się niewłaściwe. Ekstrawertyk pod tym względem ma kompletną otwartość na otrzymywanie i zadanie pytań, czuje się przy tym wyluzowany i pewny swego. 

Osoby introwertyczne mają inną, czasami zupełnie niedocenianą cechę, mianowicie potrafią doskonale słuchać. W rozmowie z klientem wiedza jak odłożyć siebie na bok. Jak wczuć się w rozmowę, emocje i okazać szczere, nieudawane zrozumienie. Pozwala to doskonale budować zaufanie i nić porozumienia, między sprzedawcą a klientem. 

Introwertycy są w pewnym sensie przyszłością sprzedaży, która następuje. Umiejętność słuchania i wczuwania się w sytuacje klienta, która przychodzi im z taką łatwością, niedługo okaże się kluczowa w relacjach z drugim człowiekiem. Klienci są bowiem przesyceni wszechobecnymi komunikatami i sprzedawcami, którzy wiedzą lepiej od nich, czego potrzebują. 

Sprzedawcy introwertyczni będą mieli doskonałą szansę na wykorzystanie swojej osobowości w połączeniu z umiejętnościami sprzedażowymi. Wystarczy więc, że będziesz poszerzać i udoskonalać swój warsztat, ponieważ charakter jest już na odpowiednim miejscu. 

Jeśli jesteś introwertykiem, to wykorzystuj swoją powtarzalność, umiejętność przeprowadzenia skutecznej rozmowy sprzedażowej raz po razie, która nie jest zakłócona nerwowością, improwizacją, nieprzewidywalnością. 

Niezależnie jednak od tego, jaki typ osobowości Cię charakteryzuje, pamiętaj, że każdy jest w stanie uczyć się, pracować nad swoim warsztatem, charakterem i kompetencjami. To od Ciebie zależy Twój zapał, efektywność, realizacja celów, zarobki i powodzenie w branży. Ucz się, odkrywaj i nigdy nie osiadaj na laurach. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz