Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Sprzedawca ekstrawertyk czy introwertyk? cz.1

  • 30 września, 2021

Cześć! Dzisiaj przed Tobą pierwsza część materiału o typach osobowości oraz ich powodzeniu w sprzedaży. Dowiesz się, na jakie typy osobowości dzielą się ludzie i jakie charakteryzują ich temperamenty. Powiem Ci też, jakie pierwsze skojarzenia wiążą się z poszczególnymi typami. W kolejnej części z kolei poznasz odpowiedź na pytanie, jaki typ osobowości predysponuje dobrego sprzedawcę. 

Zanim przejdziemy do głównego tematu, warto wyjaśnić sobie najpierw kim jest i czym charakteryzuje się osobowość ekstrawertyczna i introwertyczna. 

Cofnijmy się na chwilę do około V wieku p.n.e., do czasów życia greckiego lekarza Hipokratesa, który jest właśnie ojcem tej idei dzielenia ludzi na cztery typy, w zależności od ich temperamentów, w których dominuje określoną ciecz. Ma to być żółć, czarna żółć, krew albo flegma. 

Na jego idei oparte były późniejsze dokonania Freuda oraz Karola Gustawa Jung’a, który w XX wieku, który to właśnie Jung podzielił te typy temperamentów, osobowości na ekstrawertyków i introwertyków, oraz ludzi drażliwych i zrównoważonych emocjonalnie. 

Ekstrawertycy na osi podziału są ludźmi otwartymi, żywiołowymi, nastawionymi na innych ludzi. Są oni komunikatywni i czerpią energię z otoczenia, z kontaktów z innymi osobami. Charakteryzuje ich energiczność, czasami wybuchowość. Skłonność do mówienia tego co myślą.  

Introwertycy z kolei są ich przeciwieństwem. To osoby bardziej chłodne, rzeczowe, analityczne. Często są małomówni, skryci, cisi. Czerpią oni energię ze środka, z siebie samych. Kiedy miewają oni np. gorszy dzień, to pracują nad poprawą nastroju sami ze sobą lub też bardzo zawężają grono osób, które do siebie dopuszczają. Nie są oni pierwsi do wyjść towarzyskich do kina albo na imprezę. 

Powyższe dwa typy to jedna oś podziału, są to dwa przeciwieństwa. Kolejna oś, to wspomniani wcześniej ludzie drażliwi i zrównoważeni emocjonalnie. 

Osoby drażliwe to te wybuchowe, mające skrajne stany emocjonalne, od euforii do depresji i odwrotnie. Drażliwych ludzi łatwo wyprowadzić z równowagi, charakteryzuje ich duża ilość dialogów wewnętrznych. 

Na przeciwnym biegunie oczywiście mamy osoby zrównoważone, które na ogół są cierpliwe, spokojne, trudno wyprowadzić je z równowagi i raczej charakteryzuje je podobny, łatwo przewidywalny nastrój. 

Patrząc teraz na tą pierwszą oś podziału, zadajmy sobie pytanie, którzy są lepsi, intro-, czy ekstrawertycy. Intuicyjnie można by stwierdzić, że dobry sprzedawca, to ten, który niczym Wilk z Wall Street potrafi zagadać, przekonać swoją energią, entuzjazmem do swoich racji. Inspiruje on rozmówcę, zalewa potokiem słów, charyzmą i pewnością siebie. 

To wspomniany powyżej film wykreował taki obraz odnoszącego sukcesy sprzedawcy. Podczas odbierania telefonów od telemarketerów z pewnością też często kojarzysz ich właśnie z takim wizerunkiem – nieustępliwych, wiecznie gadających nagabywaczy. 

Z kolei wydaje się, że dla introwertyka sprzedaż nie jest intuicyjna. Nie lubi on przecież wychodzić do ludzi, niekoniecznie chce się mierzyć z porażkami. Potrzebuje do pracy więcej przygotowania, nie lubi zadań wykonywanych ad hoc. Nowe sytuacje i znajomości bardziej go krępują, niż ekscytują. 

Patrząc więc na powyższe i analizując to zupełnie teoretycznie, podświadomość podpowiada, że ekstrawertyk będzie lepszym sprzedawcą, odnoszącym większe sukcesy ze zdecydowanie większą łatwością. 

Jaka natomiast jest prawda? Kolejna część tego artykułu ukaże się już wkrótce, a w niej przeczytasz odpowiedź na to pytanie. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz