Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Otwórz się na emocje – słuchaj sercem!

  • 2 marca, 2022

Cześć! Jest pewna technika sprzedaży, której bardzo trudno jest się nauczyć, ale kiedy już uda Ci się ją zaadaptować, wejść w ten rytm i zacząć działać mając na względzie to, o czym Ci zaraz powiem, to okaże się, że cały proces sprzedaży jest bajecznie prosty, a sam w sobie może stanowić świetną zabawę, a nie być przykrym i trudnym obowiązkiem.

Najprostsza możliwa rada, która paradoksalnie jest właśnie tak trudna, do wdrożenia w życie, to słuchaj sercem, a nie głową. Sprzedaż to są emocje, a nie logika. Zawsze podejmujemy decyzję na podstawie tego, co poczuliśmy do sprzedawcy, handlowca, produktu, a nie na podstawie logicznych argumentów, które wchodzą w grę dopiero wtedy, kiedy chcemy sobie uzasadnić dany zakup.

Dlatego najpierw “jaramy” się szpilkami, telefonem, samochodem, a potem tłumaczymy sobie to, że przecież takiego koloru jeszcze nie mam, że przecież stary telewizor już nie odpowiada naszym potrzebom, a naprawa i utrzymanie starego samochodu okaże się zaraz bardziej kosztowna, niż koszty zakupu i spłacenia nowego.

Dlatego też Ty słuchaj serce i patrz, co dla Twojego klienta jest ważne. Jakie Twój klient tak naprawdę ma problemy i przed jakimi wyzwaniami stoi. Często okazuje się, że to, co klient mówi, to nie jest to, co tak naprawdę myśli.

Warto w rozmowie z klientem czasem zagrać ciszą, zrobić odzwierciedlenie, dopytać i po prostu pokazać mu, że jest dla nas ważny i chcemy, oraz możemy mu pomóc. Żebyśmy mogli pomóc klientowi, musi on nam zaufać, a o zaufanie będzie znacznie łatwiej, kiedy klient poczuje i zrozumie to, że słuchamy jego i jego emocji.

Okazuje się, że słuchanie jest najskuteczniejszym patentem w sprzedaży, ponieważ obecnie na świecie wszyscy chcemy nadawać. Każdy chciałby przekazywać informacje, wyrażać zdanie, mówić swoje opinie, dzielić się swoimi przeżyciami, zdjęciami, wycieczkami, wakacjami i zakupami.

Ludzie oszaleli na punkcie wyrzucania z siebie informacji, zalewania swoich social mediów kolejnymi wpisami. Z kolei mało kto przywiązuje wagę do wartościowego słuchania drugiego człowieka. Stąd też bierze się potrzeba bycia słuchanym i wysłuchanym.

Kiedy Twój klient wraca do domu i nie ma z kim porozmawiać, nie ma nikogo, kto chciałby go wysłuchać, ponieważ domownicy spędzają czas w świecie wirtualnym, w telefonie, komputerze lub telewizji, to Ty rozmawiając z nim i prawdziwie go słuchając, pełnisz wręcz rolę psychologa i terapeuty, który jest dla niego bezpieczną “studnią”, do której może on wrzucić to, co ma do przekazania.

Dlatego pamiętaj, słuchaj sercem, a logikę w sprzedaży odłóż na bok – zobaczysz, jak klienci odwdzięczą Ci się, za prawdziwą uwagę, którą im poświęcisz.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz