Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Nikt nie urodził się wybitnym sprzedawcą

  • 20 marca, 2022

Cześć! Czy myślisz czasami, że najlepsi sprzedawcy są ekspertami od urodzenia? Że mają jakiś gen sprzedawcy lub handlowca, który sprawia, że wszyscy z marszu uzyskują najlepsze wyniki w swojej branży, z kolei inni nigdy nie dojdą do takiego poziomu? Pewnie wiele osób zszokuje moja odpowiedź na te rozmyślania, która brzmi: “Nic bardziej mylnego!”.

W sieci roi się od stron, forów i antyporadników, wyśmiewających pojęcie “rozwój osobisty” i teorie z nim związane. Spotkać można prześmiewcze odpowiedzi na znane hasła typu: “Możesz zostać, kim tylko zechcesz!” lub “Wszystko się może zdarzyć!”. W tej krytyce jest sporo racji, ponieważ wiele internetowych materiałów idealizuje rozwój osobisty i przypisuje mu nadzwyczajne, cudowne wręcz możliwości.

Za tymi zakrzywiającymi rzeczywistość teoriami stoi niestety przesłanie negujące potrzebę działania, a zamiast niego stawiające na życzeniowe myślenie. Wiele osób w to wierzy. Pojawia się zatem coraz więcej frustratów zawiedzionych tym, że ich życie nie tylko nie zmieniło się na lepsze, lecz wręcz na gorsze, z chwilą, kiedy ciężką pracę zamienili, na myślenie o sukcesie – bez żadnego konkretnego działania prowadzącego do tego sukcesu.

Jestem wielkim zwolennikiem teorii, że jeśli odpowiednio zabierzesz się do czegoś, poświęcisz się temu i nie odpuścisz, dopóki nie pojawią się efekty, to w końcu zrealizujesz swoje marzenia i plany. Może to być zakup nowego samochodu, awans w pracy lub jej zmiana, a także założenie rodziny. Nie powiem Ci na pewno, ile to zajmie, ale z całą pewnością możliwe jest zrealizowanie takich celów.

Wracając zatem do pytania z początku tego materiału – z mojego doświadczenia powiem Ci, że nie znam ludzi, którzy urodziliby się lekarzami, adwokatami, zawodowymi kierowcami, politykami. Każdy z nich natomiast na jakimś etapie swojego życia, w którymś momencie rozwoju osobistego i zawodowego zaczął stawać się taką postacią. Ludzie Ci uczyli się, praktykowali, odnosili sukcesy, ale też przeżywali porażki.

Sprzedaży, tak jak wszystkiego innego trzeba się nauczyć. Nikt nie wyssał z mlekiem matki umiejętności słuchania, negocjowania, komunikowania się, zbijania obiekcji. Niektórzy w momencie rozpoczęcia nauki, mają za sobą pewien bagaż doświadczeń, który może im pomóc, chociaż ludzie mogą twierdzić, że są oni urodzonymi sprzedawcami. Prawda jest jednak taka, że nabyli oni już wcześniej wartościowe doświadczenie, pozwalające im na “lepszy start”.

Tacy ludzie, obserwując otoczenie, uczą się go oraz analizują, co działa, co przynosi im lepsze efekty np. w negocjacjach z innymi. Dzisiaj patrząc na nich, nie widzisz tego, ile kroków na drodze swojego rozwoju już musieli wykonać.

To normalne, że jedna osoba, w danym momencie może być lepszym sprzedawcą niż ktoś inny. Nie oznacza to z kolei, że nie może nauczyć się być lepszym. Prawda jest taka, że jeśli ktoś uznał Cię za gorszego i powiedział Ci, że do czegoś się nie nadajesz, to uwierzyłeś po prostu w czyjeś ograniczenia, które nałożył Ci po to, żeby poczuć się lepiej.

Jeśli potrafiłeś nauczyć się alfabetu, tabliczki mnożenia, chodzenia, jedzenia itp. to oznacza to, że potrafisz się uczyć. Musisz więc to robić. I chociaż nie wierzę, że każdy człowiek mający 160 cm wzrostu, tylko dzięki swoim chęciom i nauce, może zostać gwiazdą kosza, to jednak wierzę, że dzięki odpowiedniemu zaangażowaniu i chęciom każdy może stać się biegły w jakiejś określonej sobie dziedzinie.

W 2007 roku zatrudniono mnie do najtrudniejszego projektu sprzedażowego w firmie. Miałem dzwonić do obcych ludzi, posiadających już jeden numer od danego operatora i sprzedać im kolejny numer w systemie abonamentowym. Jak pewnie się domyślasz, jest to niesamowicie trudne zadanie.

W tamtym okresie nie potrafiłem zrobić czegoś takiego, nie wiedziałem jak pracować, aby praca ta przynosiła odpowiednie efekty. Uczyłem się więc analizowałem swoje rozmowy, korzystałem z coachingu. Wraz z kolejnymi dniami, tygodniami, miesiącami zaczęły pojawiać się pierwsze sukcesy. Ciężka praca i dążenie do celu opłaciło się, zaczęło przynosić efekty, na które tak czekałem.

Ten okres był jednak wyjątkowo trudny, ponieważ naturalnie nie odpowiadał on moim wyobrażeniom o tym, jak moja praca powinna i miała wyglądać. Podczas zatrudniania się usłyszałem, że będzie to łatwa i przyjemna robota. Okazało się jednak, że wyzwanie było olbrzymie.

Niestety wielu ludzi nie zadaje sobie trudu przejścia przez tę sytuację. Odpuszczają oni, kiedy pierwsze niepowodzenia psują ich wyobrażenie. Ci nieznacznie wytrwalsi odchodzą w okresie przejściowym, kiedy nie są już całkowitymi żółtodziobami, jednak nie zostali jeszcze prawdziwymi “mistrzami sprzedaży”.

Sam boję się pomyśleć, jaki los spotkałby mnie, gdybym wtedy odpuścił. Sprzedaż jest niesamowitą przygodą i zachęcam Cię, żebyś nigdy nie odpuszczał w dążeniach do mistrzostwa. Pamiętaj, że nikt nie rodzi się ekspertem, ale ciężką pracą i zaangażowaniem możesz nauczyć się skuteczności i czerpać prawdziwą przyjemność z tego, co robisz.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz