Cześć, dzisiaj nauczę Cię jaką rolę odgrywa Pierwsze Wrażenie podczas rozmowy przez telefon oraz jakie są najważniejsze elementy budowania dobrego pierwszego wrażenia.
Z całą pewnością każdy z Was ma w swojej pamięci sytuacje, w których nie popisał się najlepszym pierwszym wrażeniem, przed nowo poznanymi ludźmi. W tej chwili nie jest ważne, czy byli to rodzice nowo poznanej dziewczyny, ważna osoba w Twojej firmie, którą spotykasz pierwszy raz, kontrahent, klient, ktokolwiek… Co ważne, to fakt, że każdy się z tym kiedyś zmierzył.
Oczywiście mnie również zdarzało się mieć takie sytuacje, a moje długie lata nauki oraz dziesiątki tysięcy przeprowadzonych rozmów z klientami również naznaczone były takimi „wpadkami”. Nie chcę żebyście uczyli się na swoich błędach (chociaż podobno to najlepsza nauka) – skoro tu jesteście, to chcę, żebyście wynieśli wiedzę, którą sam posiadam, i którą teraz Wam przekażę.
W opracowanym przeze mnie modelu sprzedażowym OK SPRZEDAŻ, poza konkretnymi krokami prowadzącymi jeden po drugim do udanej finalizacji najważniejsze jest to, co dzieje się na samym początku, czyli Pierwsze Wrażenie, które robi się tylko raz. Pierwsze kilka sekund, które definiuje 95% efektów naszej dalszej rozmowy z klientem. Co w takim razie powinieneś zrobić, aby nie przegapić swojej szansy na samym początku?
Prawda stara jak świat – uśmiechnij się
Myślisz teraz pewnie, że mówimy tutaj o rozmowie telefonicznej i uśmiechu, które dla Ciebie mogą jeszcze teraz w ogóle się nie łączyć – przecież nikt Cię nie widzi!
To często popełniany błąd, którego naprawdę mało kto jest świadomy. Uśmiech na Twojej twarzy rozpogadza i poprawia ton głosu. Sprawia, że dla emitujesz pozytywną energię, którą udaje się zarażać innych. Wnieś do życia swojego rozmówcy coś pozytywnego, zamiast być smutnym gościem, który chce mu coś opchnąć.
Jeśli nie jesteś przekonany, po prostu to wypróbuj – zadzwoń dzień po dniu do swojego znajomego, za pierwszym razem będąc obojętnym / profesjonalnym, ale znudzonym, a kolejnym razem uśmiechniętym i wesołym.
Wyróżniaj się!
Złap uwagę swojego rozmówcy jak rybę na haczyk – rybę zajętą swoimi codziennymi sprawami, która może odbierać telefony od takich jak Ty dziesiątki razy w ciągu dnia.
Nie rozpoczynaj rozmowy szablonem mówiący o tym, ile Twoja firma jest na rynku albo pytaniem, czy możesz „zająć chwilkę”. Zamiast tego pomyśl o kilku oryginalnych tekstach, które możesz użyć, jak możesz zaczepić swojego rozmówcę.
Pomoże Ci też rozpoczęcie rozmowy od języka korzyści, a nie próby przedstawienia produktu. Niech klient od razu wie, co albo ile może zyskać, a potem dopiero zainteresuje go, jakim sposobem to osiągnąć.
Wyższa energia, to wyższe wyniki
Energia, którą dajesz wpływa na to, co uzyskujesz w zamian. Pierwsze wrażenie nie wypadnie dobrze, jeśli osoba po drugiej stronie będzie miała wrażenie, że zaraz uśniesz.
Nie bądź ospały i znudzony. Zamiast tego postaw na pozytywną i dobrą energię, którą będzie czuć w Twoim głosie. Ale nie zapędź się przy tym w niskiej jakości aktorstwo, które sprawi, że będziesz brzmieć jak 9-ciolatek w sklepie z Lego! Pokaż po prostu, że dzwonisz z dobrym produktem albo usługą, którego oferowanie po prostu sprawia Ci fun!
Stawiaj na postawę
I dochodzimy do kolejnego etapu budowania Pierwszego Wrażenia – w tej chwili, powinieneś już wiedzieć, że chociaż czegoś nie widać, to wpływa to na postrzeganie Ciebie. Tak jest też z postawą.
Coraz popularniejsze biurka o regulowanej wysokości. To patent na lepszą sylwetkę, a także sposób na „wyprostowanie” Cię. Jest to łatwa droga do tego, aby zbudować Twoją pewność siebie w rozmowie – wyobraź sobie, że przed Tobą jest klient, a Ty stoisz nad nim, dodajesz sobie tym samym powagi i profesjonalizmu. No i tej wspomnianej wcześniej – energii! Jeśli nie możesz stać, to zwracaj uwagę, żeby siedzieć prosto z otwartą przeponą, prostymi plecami oraz ściągniętymi łopatkami. Za wszelką cenę unikaj garbienia się i leżenia na krześle – z tej pozycji, trudno będzie osiągnąć porządne rezultaty.
Dopasuj ton głosu
Reguluj ton swojego głosu w zależności od rozmówcy, do którego dzwonisz. Każdy reaguje lepiej bądź gorzej na określony sposób komunikowania. Są jednak pewne wytyczne, które dadzą Ci dużą przewagę.
Nie rzucaj słowami jak z karabinu podczas rozmowy ze starszymi osobami, co gorsza, wypowiadając skróty myślowe albo używając zwrotów z języka obcego – jest ogromna szansa, że taka osoba po prostu Cię nie zrozumie.
W rozmowie z młodymi ludźmi posiłkuj się tą pozytywną energią i nie serwuj im rozmowy jak ze spotkania na geriatrii, bo zanim powiesz o co dokładnie chodzi, rozłączą się bez słowa, lub podziękują.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!