Cześć! Dzisiaj mam dla Ciebie drugą część materiału, w którym opowiadam Ci, jakie patenty pomogą Ci w motywowaniu siebie do skutecznego cold callingu.
Trzeci patent na motywowanie siebie do cold callingu to wyznaczanie sobie celów. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nie mając celów, nigdy nie osiągniesz rezultatów takich jak osoby dążące do czegoś konkretnego.
Sam będąc początkującym sprzedawcą, zapalonym, młodocianym studentem-telemarketerem nie miałem tak naprawdę większych oczekiwań i sprecyzowanych planów, co chciałbym zrobić z zarobioną gotówką. Dostając wtedy miesięcznie około tysiąca złotych wypłaty, byłem prze szczęśliwy, wydając te pieniądze na codzienne potrzeby.
W tamtych czasach na moje potrzeby składały się proste elementy — zjedzenie czegoś niewymagającego, imprezowanie, ubranie się od czasu do czasu. Życie toczyło się wokół pewnych znanych elementów, które jednak same w sobie nie stały nawet obok ambitnych celów w życiu. Po prostu życie toczyło się z dnia na dzień swoim rytmem.
W chwili kiedy w roku 2010 zostałem menadżerem zespołu sprzedażowego i zacząłem zarabiać poważniejsze pieniądze rzędu 5 tysięcy złotych miesięcznie, zacząłem też dostrzegać szerszą perspektywę, którą opisywałem Ci w poprzednim materiale.
Mając takie dochody, wiedziałem już na co konkretnie mogę je przeznaczyć. Miałem cele, wymagania i wizję jakości życia, do której dążyłem. Wiedziałem wtedy, że zarabiam pieniądze dlatego, że chcę je wydać np. idąc do centrum handlowego i kupując drogie ubrania, wydając na lepsze i lepsze imprezy.
Jeśli nie masz celów, zadowalasz się tym, co przynosi Ci życie z dnia na dzień, ograniczasz się tylko do tego, co dostajesz jako pewne od losu, a nie skupiasz się na tym, jak ten los samemu odmienić, to nic dziwnego, że nie masz motywacji, aby mierzyć wyżej.
Nikt nie zmieni takich rzeczy za Ciebie, nikt nie zaprojektuje Twoich marzeń, celów i wymagań, jakie powinieneś przed sobą stawiać. Stwórz swoją własną tablicę marzeń. To prosty patent, który pozwoli Ci zwizualizować sobie to czego pragniesz. Pozwoli Ci ona na zebranie Twoich planów zakupowych, podróżniczych, rozwojowych w jednym miejscu. Dzięki temu w trudnych chwilach braku motywacji łatwo będzie Ci wrócić do tych marzeń, planów i celów oraz przekonać siebie samego, że musisz teraz zawalczyć o swoje lepsze jutro.
Czwarta rada, jak skutecznie wpłynąć na swoją motywację do dzwonienia to zmiana stanu fizycznego. Twój psychiczny, czyli emocje i uczucia, które pojawiają się w Twojej głowie, są bezpośrednim wynikiem myśli, które się w Twojej głowie zrodziły. Żeby natomiast zmienić swoje emocje i uczucia, jednocześnie zmienić myśli, potrzebujesz zmienić swój stan fizyczny, swoje ciało.
W tym celu wystarczy, że zaczniesz od najprostszej rzeczy na świecie — wstań i się poruszaj! Zrób kilka przysiadów, skłonów, pajacyków lub pompek. Zejdź po schodach i wejdź z powrotem na swoje piętro, a jeśli wychodzisz codziennie, zrezygnuj całkowicie z widny, na rzecz tych właśnie schodów. Weź psa na spacer, wyjdź ze sobą dziewczyną, chłopakiem, żoną lub mężem.
Przejdź się, zamiast jechać do sklepu. Jedź do pracy rowerem. Włącz swoją ulubioną muzykę i tańcz jak Ci w duszy zagra. Po co to robić? Zmiana stanu fizycznego wpływie na Twoje myśli i emocje. Aktywność rozgoni czarne myśli w Twojej głowie, odepchnie negatywne myśli, zmieni Twoje nastawienie i sposób patrzenia na świat.
Zmęczenie dniem codziennym zastąpi pozytywne uczucie zmęczenia towarzyszące np. ludziom trenującym. Całą złą energię zastąpi zastrzyk całkowicie nowej motywacji i pozytywnego nastawienia. Aktywność ciała, to też inna aktywność głowy i inne nastawienie do codziennych obowiązków.
Praca na słuchawce — jak już nieraz Ci mówiłem — nie pozwala tak łatwo ukryć Twojego nastawienia i emocji. Ludzie wyczują to, jeśli będziesz do nich telefonował i rozmawiał, jakbyś robił to za karę, zupełnie bez entuzjazmu i uczucia radości z tego, co robisz. Wyczują też to, jeśli będziesz z nimi rozmawiał pełen pozytywnego nastawienia, będąc chętnym, aby im pomóc, zaoferować im najlepsze możliwe rozwiązanie dla nich lub ich biznesu.