Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak zbijać obiekcje klientów

  • 14 czerwca, 2021

Cześć, dzisiaj powiem Ci o sposobach na zbijanie obiekcji klientów oraz dlaczego klient, który nie kontruje Twojej oferty, to podejrzany klient. 

W pierwszej kolejności musisz uświadomić sobie, że role sprzedawcy i klienta charakteryzują się innymi cechami podczas rozmowy handlowej.

Klienci są z reguły przeświadczeni, że chcesz im coś „wcisnąć”, czaisz się na ich pieniądze i w gruncie rzeczy to, co im oferujesz pewnie jest za drogie albo niepotrzebne. W związku z tym, klienci chcą kupować, ale nie chcą, żeby coś zostało im sprzedane – interesujący paradoks, co nie? 

Jeśli więc zastanowisz się nad tym co powiedziałem, dojdziesz pewnie do słusznych wniosków – klienci są stworzeni do posiadania obiekcji. Jest to przez nich odgrywana rola, która ma na celu ugruntowanie pozycji osoby, która podejmuje końcową decyzję, doprowadzenie do zejścia z ceny albo utargowania czegoś dodatkowego. Brak obiekcji charakteryzuje osoby, z którymi w końcowym efekcie na 99% i tak nie ubijesz interesu. 

Sposób I 

Pierwszym sposobem zareagowania na obiekcję klienta jest zadanie mu pytania otwartego w odpowiedzi na to, co usłyszymy. Przykładowo klient przedstawia swoja obiekcję na co odpowiadamy: „Hmm, co dokładnie ma Pan na myśli?”. 

Użycie takiego pytania ma dwojaki cel. Po pierwsze – chociaż mniej istotne, to jednak też przydatne – daje Ci ono czas na opracowanie dalszych kroków, oddanie na chwilę głosu klientowi, zorientowanie się, co dalej. Najważniejsze jednak, że zmusza to klienta do powiedzenia czegoś więcej w odpowiedzi na Twoją ofertę. 

Słysząc takie pytanie, klient musi ujawnić więcej, „odsłonić” prawdziwy, głębszy powód tego, dlaczego nie jest skłonny przystać na Twoją propozycję. Możesz myśleć, że najgorsze co klient powie, to że go nie stać – a to wbrew pozorom jest dla Ciebie świetna informacja o jego potrzebach. Dzięki temu dowiadujesz się, że klient jest najprawdopodobniej faktycznie zainteresowany Twoją ofertą, ale zwyczajnie nie ma w tej chwili na to pieniędzy. Tutaj zaczyna się dalsza część Twojej roli, gdzie musisz dostosować ofertę tak, aby zaproponować coś podobnie satysfakcjonującego w niższej cenie. 

Sposób II 

W dalszym poszukiwaniu prawdziwych oczekiwań i potrzeb klientów pytania odgrywają najważniejszą rolę. Przykładem innego, otwartego i skłaniającego do szerszej wypowiedzi pytania jest: „Z pewnością ma Pan powód by tak mówić, czy mógłbym spytać jaki to powód?”. 

Technika jest bardzo podobna do naszej pierwszego przedstawionego pytania, daje ona jednak możliwości poznania lepiej sposobu myślenia i argumentów klienta. Odpowiadając na to pytanie, klient daje Ci otwartą furtkę do swojego świata, do którego możesz wejść i nawiązać więź. Poznasz dzięki temu przesłanki stojące za decyzją klienta, dowiesz się więcej o jego przekonaniach. Możliwe, że sparzył się on na podobnych ofertach już kilkukrotnie, ktoś nie wywiązał się ze złożonej obietnicy handlowej. Ludzie łatwo nabywają uprzedzenia i poznanie ich podstaw jest dobrym sposobem w walce z obiekcjami Twoich klientów. 

Polecam Ci też obejrzenie materiału na YouTube, gdzie mówię dokładniej o przedstawionych powyżej sposobach oraz gdzie będziesz miał możliwość dowiedzieć jak zyskać dostęp do szkolenia VOD pt. „Psychologia sprzedaży”. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz