Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak zamykać sprzedaż przez telefon?

  • 5 września, 2021

Cześć! Dzisiaj dowiesz się więcej na temat jednego z najważniejszych elementów całego procesu sprzedażowego jakim jest zamykanie sprzedaży. 

Dlaczego zamykanie sprzedaży jako element procesu jest takie ważne? Ponieważ bez udanego zamknięcia nie ma efektu. Efektem jest przecież to, że klient decyduje się na oferowaną usługę, przedmiot, produkt. W zamian za to, Ty otrzymujesz pieniądze, wynagrodzenie, prowizję. Jak łatwo więc zauważyć, na braku skutecznego zamknięcia traci każda ze stron. 

Skoro wydaje się to tak oczywiste, to dlaczego handlowcy mają z tym taki problem? Dlaczego nie wychodzą z propozycją zamknięcia? Odpowiedź jest prosta: boją się próbować. Podczas rozmowy z klientem, handlowiec trzyma się wyimaginowanego przekonania, że klient naprawdę potrzebuje jeszcze dodatkowego czasu aby się zastanowić, chce to faktycznie z kimś skonsultować, rzeczywiście potrzebuje porównać Twoją ofertę, z ofertą konkurencji. 

Handlowiec żyjąc tymi przekonaniami, odsuwa moment podjęcia próby finalizacji. Boi się on po prostu usłyszeć odmowę od klienta. Tak naprawdę odmowa klienta nie jest porażką ani nawet powodem do zadręczania się. Kiedy klient odmawia zakupu otwarcie mówiąc, że nie skorzysta z Twojej oferty, zaoszczędza Ci tym samym naprawdę spory kawał czasu na kolejnym dzwonieniu do niego przez najbliższe tygodnie a może nawet miesiące. 

Część handlowców nie podejmuje próby finalizowania sprzedaży, ponieważ obawia się, że “to za szybko”. Myślą, że jeśli w danym momencie zaproponują finalizację klientowi, to wystraszą go swoją stanowczością i chęcią dobicia targu. Jeśli nawet klient zareagowałby obiekcją “Nie jestem jeszcze w pełni zdecydowany” to samo w sobie daje Ci dobre podłoże do dalszej rozmowy, wyjaśnienia niejasności, doprecyzowania swojej oferty. 

Jedną z rzeczy, której uczę handlowców jest technika sprzedaży autoryzowanej. Na czym polega? Kiedy przeszedłeś przez wszystkie wcześniejsze elementy rozmowy sprzedażowej z klientem, i dochodzisz do moment jej zamknięcia, mówisz coś takiego: “W takim razie, żebyśmy mogli przejść dalej, wystarczy, że Pan mi potwierdzi, że mogę działać dalej, a ja zajmę się już wszystkimi szczegółami”. Kwituję to pauzą. Czekam na potwierdzenie klienta. 

Pamiętaj, że “gra ciszą” jest naprawdę ważnym elementem każdej rozmowy sprzedażowej. Ten kto przerwie ciszę, ten przegrywa. Dlatego po Twoim zamknięciu czekasz na ruch ze strony klienta. Nawet gdyby miało to trwać 20, 30 sekund, minutę. Jeśli przerwiesz ciszę, Twoje zamknięcie po prostu traci moc. 

Innym sposobem zamknięcia jest opowiedzenie klientowi o kolejnych krokach jakie będą miały miejsce od tego momentu. “W takim razie teraz powiem Panu o kolejnych etapach przez jakie przejdziemy”. A następnie opowiadasz o tym, jak będzie wyglądała dalsza procedura. Mówisz o weryfikacji danych jeśli jest wymagana. O złożeniu wniosku. Formalnościach itp. Podkreślaj też przy tym jak wiele z tych rzeczy wykonasz Ty, w imieniu klienta, a jak niewielkie będzie musiało być jego zaangażowanie w całym procesie. 

Powyższa metoda, opowiadania o kolejnych krokach, jest jedną z najskuteczniejszych metod sprzedaży. Dzięki jej zastosowaniu niejako kreujesz rzeczywistość klienta. Pokazujesz mu, co go czeka. Twoja opowieść sprawia, że oswaja się on już z tym co, zaraz się wydarzy, przez to zakup staje się bardziej realny. 

Żeby dowiedzieć się jeszcze więcej, obejrzyj mój film poświęcony temu tematowi na YouTube. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz