Cześć! W dzisiejszym artykule mam dla Ciebie coś specjalnego – przedstawię Ci w nim moją autorską metodę umawiania spotkań z klientami, która zapewni Ci wzrost efektywności do nawet 70%.
Metoda Z.A.P.R.O.Ś. to zbiór określonych kroków, którymi powinieneś podążać, aby wpisać się w określony schemat rozmowy prowadzący do tego, że Twoja skuteczność w umawianiu spotkań sprzedażowych wzrośnie do 70%. Cała ta metodologia to efekt mojej wieloletniej pracy i ponad 30 tysięcy odbytych z klientami rozmów telefonicznych oraz osobistych.
Zanim przejdziemy do konkretnych kroków pamiętaj o tym, że klient z natury nie chce się z Tobą spotkać, ponieważ w jego głowie jesteś osobą, która chce go oszukać, sprzedać mu coś, czego nie potrzebuje albo po prostu marnujesz jego prywatny czas.
Musisz więc wyjść dokładnie naprzeciw tym obiekcjom klienta, pokazując mu, że jesteś odpowiednią osobą, wiedzącą jak rozwiązać jego problemy oraz że do tego wszystkiego nie zajmiesz mu połowy dnia i wasze spotkanie będzie bezpłatne i niezobowiązujące.
Z, czyli zdobądź uwagę
Najpopularniejszym błędem sprzedawców jest tracenie, lub nawet nie zdobycie ułamka uwagi klienta już na samym początku rozmowy. Wielu zaczyna rozmowę od przedstawienia faktów, które w żaden sposób nie dotyczą klienta, ani jego biznesu – podczas gdy klienta najbardziej interesuje on sam, a nie historia Twojej firmy. Uderz więc we właściwe tony podkreślając na samym początku, że pokażesz mu korzyść dopasowaną konkretnie pod tego klienta i jego biznes.
A, jak akceptacja na rozmowę
Nie zakładaj od razu, że klient tylko czeka na Twój telefon i ma czas z gumy – podążaj za dobrymi zwyczajami i poproś klienta o poświęcenie Ci chwili czasu na rozmowę. Nie mów tutaj o kwadransie, aby go nie przestraszyć, ale oceń też realnie, na ile szybko jesteś w stanie przedstawić mu chociaż wstępną ofertę, która może „zażreć”.
P, to problemy, które rozwiązujesz
Zaprezentuj się jako rozwiązanie problemów klienta, uwidocznij to, co ważne dla klienta oraz możliwie obiektywnie i neutralnie wskaż na to, z czym się boryka. Nie wyliczaj, ale daj klientowi do zrozumienia, że wiesz o czym mówisz, niech poczuje, że rozmawia z ekspertem.
R, oznacza rozwiązania, które mu dasz
Po odkryciu i uwidocznieniu problemów, które dotykają rozmówcę, chcesz mu przedstawić rozwiązania, które dla niego masz – produkt albo oferowaną usługę.
O, czyli odpowiednia osoba
Zwróć uwagę na swoje doświadczenie, sukcesy, pochwal się liczbami albo zrealizowanymi przedsięwzięciami, ale pamiętaj, że wszystko to ma podbudować Ciebie w oczach klienta. Chcesz przecież, żeby zaakceptował on to, że to Ty jesteś właściwą osobą z odpowiednimi rozwiązaniami na dolegliwości jego biznesu.
S, jak spotkajmy się!
Przechodzisz do meritum – proponujesz klientowi spotkanie, uczciwie będzie, jeśli dasz mu przynajmniej dwa wstępne terminy, jak np. początek i koniec tygodnia. Nie stawiaj go pod ścianą, ale też nie oferuj całego miesięcznego kalendarza – z poprzednich wpisów pamiętaj, że to nadal Ty masz inicjatywę. W ostatnim punkcie przypomnij też, że spotkanie jest bezpłatne i niezobowiązujące, więc nie „stanowisz zagrożenia” dla drugiej osoby, która się z Tobą zobaczy.
Powyższy model charakteryzuje się ogromną uniwersalnością, jeśli chodzi o branżę, w której go wykorzystasz – przekonaj się i przetestuj go w swojej!
Żeby poznać wszystkie szczegóły zapoznaj się z dodatkowym wideo, które znajdziesz umieszczone poniżej.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!