Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Konferencje/szkolenia, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak umawiać spotkania sprzedażowe z klientami na zimno przez telefon? Metoda Z.A.P.R.O.Ś

  • 20 czerwca, 2021

Cześć! W dzisiejszym artykule mam dla Ciebie coś specjalnego – przedstawię Ci w nim moją autorską metodę umawiania spotkań z klientami, która zapewni Ci wzrost efektywności do nawet 70%. 

Metoda Z.A.P.R.O.Ś. to zbiór określonych kroków, którymi powinieneś podążać, aby wpisać się w określony schemat rozmowy prowadzący do tego, że Twoja skuteczność w umawianiu spotkań sprzedażowych wzrośnie do 70%. Cała ta metodologia to efekt mojej wieloletniej pracy i ponad 30 tysięcy odbytych z klientami rozmów telefonicznych oraz osobistych. 

Zanim przejdziemy do konkretnych kroków pamiętaj o tym, że klient z natury nie chce się z Tobą spotkać, ponieważ w jego głowie jesteś osobą, która chce go oszukać, sprzedać mu coś, czego nie potrzebuje albo po prostu marnujesz jego prywatny czas. 

Musisz więc wyjść dokładnie naprzeciw tym obiekcjom klienta, pokazując mu, że jesteś odpowiednią osobą, wiedzącą jak rozwiązać jego problemy oraz że do tego wszystkiego nie zajmiesz mu połowy dnia i wasze spotkanie będzie bezpłatne i niezobowiązujące.

Z, czyli zdobądź uwagę

Najpopularniejszym błędem sprzedawców jest tracenie, lub nawet nie zdobycie ułamka uwagi klienta już na samym początku rozmowy. Wielu zaczyna rozmowę od przedstawienia faktów, które w żaden sposób nie dotyczą klienta, ani jego biznesu – podczas gdy klienta najbardziej interesuje on sam, a nie historia Twojej firmy. Uderz więc we właściwe tony podkreślając na samym początku, że pokażesz mu korzyść dopasowaną konkretnie pod tego klienta i jego biznes. 

A, jak akceptacja na rozmowę

Nie zakładaj od razu, że klient tylko czeka na Twój telefon i ma czas z gumy – podążaj za dobrymi zwyczajami i poproś klienta o poświęcenie Ci chwili czasu na rozmowę. Nie mów tutaj o kwadransie, aby go nie przestraszyć, ale oceń też realnie, na ile szybko jesteś w stanie przedstawić mu chociaż wstępną ofertę, która może „zażreć”.

P, to problemy, które rozwiązujesz

Zaprezentuj się jako rozwiązanie problemów klienta, uwidocznij to, co ważne dla klienta oraz możliwie obiektywnie i neutralnie wskaż na to, z czym się boryka. Nie wyliczaj, ale daj klientowi do zrozumienia, że wiesz o czym mówisz, niech poczuje, że rozmawia z ekspertem. 

R, oznacza rozwiązania, które mu dasz

Po odkryciu i uwidocznieniu problemów, które dotykają rozmówcę, chcesz mu przedstawić rozwiązania, które dla niego masz – produkt albo oferowaną usługę. 

O, czyli odpowiednia osoba

Zwróć uwagę na swoje doświadczenie, sukcesy, pochwal się liczbami albo zrealizowanymi przedsięwzięciami, ale pamiętaj, że wszystko to ma podbudować Ciebie w oczach klienta. Chcesz przecież, żeby zaakceptował on to, że to Ty jesteś właściwą osobą z odpowiednimi rozwiązaniami na dolegliwości jego biznesu. 

S, jak spotkajmy się! 

Przechodzisz do meritum – proponujesz klientowi spotkanie, uczciwie będzie, jeśli dasz mu przynajmniej dwa wstępne terminy, jak np. początek i koniec tygodnia. Nie stawiaj go pod ścianą, ale też nie oferuj całego miesięcznego kalendarza – z poprzednich wpisów pamiętaj, że to nadal Ty masz inicjatywę. W ostatnim punkcie przypomnij też, że spotkanie jest bezpłatne i niezobowiązujące, więc nie „stanowisz zagrożenia” dla drugiej osoby, która się z Tobą zobaczy. 

Powyższy model charakteryzuje się ogromną uniwersalnością, jeśli chodzi o branżę, w której go wykorzystasz – przekonaj się i przetestuj go w swojej! 

Żeby poznać wszystkie szczegóły zapoznaj się z dodatkowym wideo, które znajdziesz umieszczone poniżej. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz