Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak rozpocząć zimną rozmowę przez telefon z nowym klientem?

  • 23 czerwca, 2021

Cześć! Dzisiaj chcę nauczyć Cię więcej o zimnych rozmowach telefonicznych z nowymi klientami. Poznasz dzięki temu kilka moich patentów, które zwiększą Twoją skuteczność w rozpoczynaniu i utrzymywaniu połączeń. 

Zimne rozmowy telefoniczne są wymagającym modelem sprzedaży. Bez wytrwałości, konsekwencji oraz stalowych nerwów trudno o dobre rezultaty. Co gorsza, nie są też one lubiane przez samych klientów. Chcąc zwiększyć swoją skuteczność musisz poznać i zrozumieć kilka zasad, sposobów na prowadzenie tych rozmów. 

Wyróżniaj się! 

Musisz zapamiętać dwie rzeczy, jeśli chodzi o klientów, z którymi rozmawiasz. Po pierwsze, toczą oni codziennie wiele tego typu rozmów i przez to, że większość powtarza do znudzenia ograne schematy, są nimi sfrustrowani. Po drugie, niestety klienci w większości są przekonani, że nie kierują Tobą szlachetne intencje, ale że chcesz im „wcisnąć” coś, czego nie potrzebują lub chcesz ich zwyczajnie oszukać, obiecując gruszki na wierzbie. 

Żeby wyróżnić się, czym automatycznie też zwiększysz swoją wiarygodność spróbuj dowiedzieć się czegoś o swoim kliencie. Chociaż nie idzie to w myśl zasady „zimnych rozmów”, w których na ogół nie wiemy nic o naszym rozmówcy, nie idź na łatwiznę i zrób research – odwiedź stronę firmową, na której powinieneś znaleźć więcej informacji, również o osobie kontaktowej. Następnie poszukaj jej na LinkedIn, gdzie możesz dowiedzieć się jeszcze więcej o profilu działalności i samym przedstawicielu klienta, właścicielu firmy. 

Nie skupiaj się na sobie, prezentuj korzyści dla klienta.

Warto mówić o swoich dokonaniach i renomie firmy, ale nie przechwalając się i przede wszystkim wybierając na to odpowiedni moment. Nie zaczynaj rozmowy od opowiadania o jakości swojej firmy i jej ostatnich realizacjach albo o tym, jak długo jest już na rynku. 

Klienta interesuje to, co możesz dla niego zrobić. Stosuj „hak na uwagę” na samym początku swojej wypowiedzi. Przedstaw się i od razu zakomunikuj swojemu rozmówcy, jaki produkt albo usługę oferujesz mu, w celu poprawy wyników jego firmy. Mów językiem korzyści, bo realne zyski będą dla niego najbardziej interesujące. 

Uśmiechaj się, również do słuchawki. 

Częsty błąd, to brak emocji w prowadzeniu rozmowy sprzedażowej albo co gorsza prowadzenie jej z miną „jak na skazanie”, w myśl, że przecież druga strona Cię nie widzi. 

Zacznij się uśmiechać, ale nie przesadzaj przy tym, bo nie jest to konkurs satyryczny. Staraj się być przy tym naturalny, ale mimo wszystko, jeśli jest taka potrzeba to zmuś się do tego, żeby trochę rozpromienić swój głos. 

Odzwierciedlaj „styl” klienta.

Naucz się rozpoznawać, jak należy rozmawiać z klientem już po samym początku rozmowy. Spróbuj wyłapać ton jego głosu, coś charakterystycznego, sposób i tempo w jaki mówi. Nie naśladuj go, ale zwolnij rozmawiając z klientami starszymi albo bardziej flegmatycznymi. Jeśli klient brzmi jak osoba żywiołowa, postaraj się też odzwierciedlić energię w swoim głosie. 

Jeśli nic nie działa, daj ostatnią „uczciwą ofertę”. 

Może się tak zdarzyć, że klient pomimo tego, że stosujesz powyższe praktyki i radzisz sobie na co dzień całkiem nieźle, i tak będzie Cię zbywać i po prostu nie zechce kontynuować rozmowy. 

W takiej sytuacji możesz dać sobie i jemu ostatnią szansę, wygłaszając tzw. uczciwą propozycję. Spróbuj zagaić klienta, pokazać, że rozumiesz, że nie chce albo nie ma czasu Cię słuchać. Niemniej jednak, jesteś przekonany, że możesz zaoferować mu produkt albo usługę, która przyniesie jego organizacji realne korzyści, które określisz liczbowo, procentowo czy w inny sposób. Jeśli natomiast po jej przedstawieniu nadal nie będzie zainteresowany, sam zakończysz rozmowę i więcej już do niego nie zadzwonisz. 

Zdecydowana większość klientów powinna przyznać, że jest to istotnie uczciwa oferta na spędzenie tej dodatkowej chwili wysłuchując Twojej propozycji. W Twoim interesie jest, aby wykorzystać ten otrzymany czas najlepiej, jak potrafisz, ale więcej o wzbudzaniu i podtrzymywaniu tego zainteresowania możesz nauczyć się z innych moich filmów i artykułów – koniecznie sprawdź je! 

W dodatku zapoznaj się też z moim wideo, w którym poszczególne sposoby omawiam jeszcze bardziej szczegółowo. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz