Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Konferencje/szkolenia, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak pokonać obiekcję „Chcę się zastanowić”?

  • 28 czerwca, 2021

Cześć! Dzisiaj przed Tobą artykuł o tym jak radzić sobie z jedną z najpopularniejszych obiekcji klientów, zapraszam!

Stara jak świat, wyświechtana i z całą pewnością słyszana nieraz przez każdego z Was. To oczywiste, że chodzi tutaj o obiekcję „Chcę się jeszcze zastanowić” wygłoszoną na samym końcu rozmowy sprzedażowej. Co oznacza, skąd się bierze i jak sobie z nią radzić? 

Przesyt informacji

Z moich poprzednich artykułów i filmów powinieneś już wiedzieć, że nie należy dawać klientowi zbyt wiele możliwości wyboru. Dwie opcje powinny być maksimum, używanym na potrzeby porównania i podkreślenia atrakcyjności jednej oferty, nad drugą. Zasypanie propozycjami to prosta droga do przytłoczenia klienta i otwarcie mu tej furtki „do ucieczki”. 

Wymówka

Kolejne bardzo proste wytłumaczenie – klient użył tego argumentu jako wymówki na to, aby się Ciebie pozbyć. Nawet jeżeli zgadza się na kontakt jutro, umawia się z Tobą na przyszły piątek, godzina 18:30 to pamiętaj – jeśli nie dopiąłeś sprzedaży, to nie ma sprzedaży. 

Pytaj z pomysłem

W odpowiedzi na takie obiekcje warto spróbować poznać drugie dno, leżące u podstawy tej odmowy. Dobrym pomysłem na pytanie tutaj jest: „Wydaje mi się, że są jeszcze jakieś kwestie, które powstrzymują Panią/Pana od podjęcia decyzji. Czy mogę poznać, jakie to kwestie?”. Pytanie to daje Ci duże pole do popisu, ponieważ odsłania prawdziwe intencje klienta, na co możesz odpowiednio zareagować. 

Przyjmijmy, że to cena nie przekonuje klienta. Nie jest to wcale najgorszy możliwy przypadek. Rozwiązania są dwa: 

  • W zależności od możliwości oraz chęci, sprzedajesz klientowi w niższej cenie
  • Odbijasz obiekcję informując klienta o konkretnych przyczynach, dla których nie możesz opuścić ceny, ale zadając przy tym pytanie: „Co musiałoby się wydarzyć, żeby zdecydował się Pan kupić ode mnie, w tej cenie?” 

Klient tutaj może pozytywnie zaskoczyć i dać Ci konkretną informację, czego oczekuje i jak go przekonać. Wtedy piłka jest po Twojej stronie. Jeśli natomiast odpowie, że nic go nie przekona, warto wykonać próbne zamknięcie sprzedaży. Spróbuj zapytać, czy w takim razie klient przystałby „tu i teraz” na ofertę w cenie, która go interesuje. Jeśli tak – ok! Decyzja należy do Ciebie, czy chcesz i możesz to zrobić. 

Jeśli klient nadal odmawia, spróbuj dać mu coś innego – może przekona go propozycja rabatu na kolejną usługę, towar przy następnych zakupach. Być może jesteś w stanie zaoferować mu jakiś gratis. Próbuj i testuj przekazywanie piłeczki po raz kolejny na stronę klienta. 

Potwierdzaj rzeczywistość klienta

Dobrym sposobem jest, aby na wspomnianą obiekcję odpowiedzieć: „To świetnie. Z pewnością zależy Pani/Panu na podjęciu dobrej decyzji, zgadza się?”. Zapewne usłyszysz od klienta potwierdzenie, tych słów – oznacza to, że możesz spróbować podejść go w następujący sposób. 

Zaproponuj, że rozwiejesz wątpliwości klienta od razu – spróbuj oprzeć swoją propozycję na doświadczeniu. Powiedz, że spotkałeś się z tą sytuacją kilka razy, klienci chcąc przemyśleć swoje wątpliwości na osobności, często łapią się na pytaniach, na które w danym momencie nikt nie jest im w stanie odpowiedzieć. Ta „niewiedza” zniechęca ich do zakupu, co prowadzi do niezadowolenia. Aby tego uniknąć, poświęcisz chętnie jeszcze kilka minut, na dodatkowe wyjaśnienia. 

Taka strategia pokaże Ci, jakie są intencje klienta, pozwoli Ci odkryć jego prawdziwe zamiary i być może łatwiej przekonać do sfinalizowania sprzedaży. 

Aby dowiedzieć się jeszcze więcej, obejrzyj poświęcone temu tematowi wideo poniżej i wejdź na www.karolfron.pl oraz http://edu.karolfron.pl/webinar gdzie możesz zapisać się na darmowy webinar. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz