Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Jak pokonać lęk przed zimnymi telefonami do klientów?

  • 25 kwietnia, 2022

Cześć! Jak często odczuwasz lęk na samą myśl o tym, że mógłbyś wykonywać zimny telefon do swoich klientów? Czy zdarza się, że jak tylko wyobrażasz sobie telefonowanie na zimno do klientów, to zaczynają drżeć Ci ręce, zasycha Ci w ustach, czujesz stres i serce bije Ci szybciej? Jeśli to Twoje problemy, to przygotowałem dzisiaj materiał, w którym powiem Ci, jak radzić sobie z takimi lękami!

Przede wszystkim lęk bierze się z braku wiary w to, że Twoja sprzedaż może zakończyć się sukcesem. Ludzie najzwyczajniej w świecie nie wierzą w to, że są w stanie coś sprzedać, nie wierzą zarówno w swoje umiejętności, jak i w chęci innych, do kupienia ich produktu lub usługi.

Ten brak wiary jest bezpośrednio związany z błędnymi przekonaniami dotyczącymi sprzedaży, w szczególności z przekonaniem, że sprzedaż to wciskanie. Ludzie, którzy doświadczają porażek – a zdarzają się one przecież każdemu – nakręcają się w tej spirali niepowodzeń. Każda kolejna nieudana rozmowa sprawia, że taka osoba zaczyna coraz mocniej wierzyć w to, że nie jest i nigdy nie będzie dobrym sprzedawcą. Przekonania rodzą niepowodzenia, a niepowodzenia wzmacniają przekonania.

Kiedy nie wierzysz w siebie, nie jesteś wiarygodny dla klienta. Nie mając wiary, nie masz sprzedaży, a kiedy nie masz sprzedaży, to nie zarabiasz. To zamknięte koło sprawia, że czujesz się zniechęcony, ponieważ przewidujesz, jak skończą się Twoje próby. Nie masz ochoty dzwonić do klientów, bo “znasz” scenariusz. Znajdujesz sobie setki wymówek i zajęć, które odciągają Cię od dzwonienia. Na pewno coś interesujące dzieje się w mediach społecznościowych, może na Twojej skrzynce przydałoby się zrobić porządki itp. itd.

Takie odkładanie dzwonienia w czasie, oddala od Ciebie klientów. Ślesz do nich maile, wynajdujesz ich na LinkedIn oraz Facebook, ale nie wykonujesz połączeń. Warto dowiedzieć się czegoś przed telefonem do klienta, ale i tak musisz do niego zadzwonić, żeby sprzedać.

Żeby pokonać lęk przed dzwonieniem na zimno, musisz przede wszystkim zrozumieć, że odmowa w sprzedaży, nie dotyczy Cię jako człowieka, tylko Ciebie w roli sprzedawcy. Jeśli klient nie chciał od Ciebie kupić, to z Tobą jest wszystko w porządku – oznacza to jedynie, że klient nie poczuł potrzeby zakupu. Być może sprawdziłoby się inne badanie potrzeb, może inny produkt, ale przecież klient równie dobrze, mógł nie należeć nawet do Twojej grupy docelowej.

Tak czy inaczej, z Tobą, jako człowiekiem wszystko jest w jak najlepszym porządku. Musisz za to popracować nad sobą, w roli sprzedawcy. Kiedy to zrozumiesz, kiedy przyjmiesz tę prostą prawdę, to całkowicie zmieni to Twoje podejście i rezultaty. Musisz oswoić się z myślą, że zaledwie kilka procent rozmów telefonicznych kończy się sprzedażą. To oznacza naturalnie, że ich zdecydowana większość zakończy się odmową, ale oznacza też, że aby mieć sprzedaż, musisz dzwonić. I to dzwonić jak najwięcej.

Po drugie, musisz stworzyć sobie skrypt rozmowy. Ustal sobie, co chcesz powiedzieć. Pozwoli Ci to prowadzić rozmowę w sposób zorganizowany. Nie będzie tam przypadków i niepewności. Kiedy będziesz pracować nad skryptem, pomyśl też o potencjalnych obiekcjach klienta. Dzięki temu przygotujesz sobie szybkie odpowiedzi zbijające obiekcje.

Ustal konkretne dni i godziny, w których będziesz telefonował do klientów. Bardzo ważne jest, żebyś wyznaczył sobie cel – ile rozmów chcesz przeprowadzić. To może być liczba udanych telefonów lub liczba odebranych telefonów, nawet tych, które nie zakończyły się sprzedażą.

To oczywiste, że pierwszy telefon do klienta jest trudny. Sam wiem o tym doskonale, bo wykonałem ich w swojej karierze dużo ponad 30 tysięcy. Wiem też jednak, że najważniejsze, to przeprowadzić trzy pierwsze rozmowy, po których z Twoich barków spadnie ogromny ciężar. Uwierz, a najlepiej przekonaj się sam, że jeśli wykonasz trzy telefony, które nawet nie okażą się sukcesem, to każda kolejna rozmowa przyjdzie Ci z dużą większą łatwością.

Pamiętaj też, żeby po prostu wytrwać w swoim działaniu i postanowieniu. Nie odpuszczaj, dzwoń, próbuj, staraj się, ponoś porażki i osiągaj sukcesy. Najważniejsze, żebyś nie przestawał tego robić – nie wahaj się, nie odpuszczaj, po prostu to rób!

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz