Cześć! Dzisiaj zaczniemy temat dotyczący tego, jak wyróżnić się na tle innych handlowców na rynku, działających w Twojej branży. Z tego i kolejnego artykułu dowiesz się jak zbudować docenianą przez klientów markę osobistą.
Główny problem, jaki obecnie obserwuję szkoląc firmy i zespoły sprzedażowe, jest taki, że klienci mają dość sprzedawców. Są przesyceni ofertami, spotkaniami, telefonami, reklamami. Jest tego dla nich stanowczo za dużo. Nie oznacza to, że klienci przestali chcieć kupować – wręcz przeciwnie. Nadal chcą to robić, nawet potrzebują to robić, ponieważ w obecnych czasach napotykają oni wiele problemów życia codziennego, które zakup Twoich produktów może rozwiązać.
Klienci natomiast nie chcą rozmawiać z Tobą. Mają oni w danym momencie coś innego do zrobienia. Mają – jak każdy z nas – ograniczoną ilość godzin w ciągu dnia. W zdecydowanej większości podejmują oni po prostu świadomą decyzję, która brzmi Nie poświęcę swojego cennego czasu Tobie, ani na to, żeby coś od Ciebie kupić.
Prawdziwym przekazem klientów jest to, że nie wzbudziłeś w nich wystarczającego zaufania, aby dokonali oni zakupu, żeby powierzyli Ci swoje pieniądze w zamian za produkty lub usługi, które oferujesz.
Co gorsza, takich osób jak Ty, czyli sprzedawców, handlowców, freelancerów, przedsiębiorców, oferujących swoje produkty lub usługi, jest na rynku coraz więcej. Sprawia to, że rynek ten staje się bardzo gęsto zapełniony, a wręcz przepełniony. Jest potężna konkurencja. Dla klienta to świetnie, bo może on wybierać, co jest zupełnie innym stanem rzeczy, niż przykładowo 20 lat temu.
Kiedyś popyt na towary przewyższał podaż. Teraz natomiast jest bardzo dużo towarów i usług na rynku, natomiast potrzeba zakupowa zmniejsza się. Co zatem robi klient na samym początku, kiedy tylko urodzi się w nim chęć, albo potrzeba zakupu czegoś?
Oczywiście szuka w Internecie. Internet stał się teraz pierwszym źródłem informacji. Jeśli nie znajdziesz tam czegoś, podobno to nie istnieje. Jest to podstawowe miejsce, w które udaje się klient, aby rozeznać się w specyfikacji produktów, w zakresie usług, w cenach u poszczególnych dostawców.
Jeśli nie ma Cię w Internecie, na starcie przegrywasz walkę z każdym, kto już tam zaistniał. Jeśli pracujesz w dużej firmie, która jest znana i rozpoznawalna, to stawia Cię to w trochę lepszym położeniu. Nadal jednak nie rozwiązuje to problemu istnienia Twojej osobistej marki własnej, która jest tak naprawdę istotą funkcjonowania w świadomości klientów, każdego dobrego handlowca.
Jak walczyć z konkurencją i anonimowością? Odpowiedź jest prosta, chociaż realizacja nie jest łatwa. Twoje nazwisko, to marka osobista. Jeśli chcesz sprzedawać i to sprzedawać dobrze, musisz wejść do Internetu.
Być może obawiasz się, że nie potrafisz tego robić. Nikt nie potrafi! Taka jest prawda. Sam śmieję się z moich pierwszych opublikowanych materiałów w sieci. To nic złego, oglądanie ich z perspektywy minionych lat i w roli doświadczonego już twórcy sprawia, że łatwo mi wskazywać błędy i niedociągnięcia. 5 lat od pierwszego wrzuconego do sieci filmu i po wyszukaniu mojego nazwiska, znajdziesz nieprzebraną ilość wyników w Google.
Druga Twoja obawa może brzmieć Nie mam czasu na budowanie marki osobistej. To trwa zbyt długo. Jednak czas i tak płynie. Nikt go nie zatrzyma. Jeśli zaczniesz teraz, to za rok będziesz miał już jakiekolwiek tło Twojej obecności w sieci. Jeśli nie zrobisz nic, rok i tak upłynie, a efektów nie będzie absolutnie żadnych.
Jeśli klient nie znajdzie Cię w sieci, to od razu pomyśli, że coś jest nie tak. W takim razie jak budować swoją obecność w sieci, a co najważniejsze, wartościową obecność w sieci? Dowiesz się tego z mojego kolejnego artykułu w tym temacie, który pojawi się na blogu już niedługo!
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!