Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Gdy klient mówi Ci: “To jest za drogie…”

  • 11 sierpnia, 2021

Cześć! Dzisiaj zmierzymy się wspólnie z jedną z popularniejszych obiekcji wygłaszanych przez klientów, mianowicie tą dotyczącą za wysokiej – w jego opinii – ceny produktu. 

Z całą pewnością nieraz spotkałeś się z tym argumentem ze strony swoich klientów. Mówili oni, że cena produktu lub usługi jest za wysoka, że mogą dostać to samo gdzieś indziej w niższej cenie, że nie wiedzą skąd wzięła się tak wysoka cena za to, co im oferujesz. 

Chociaż jest to łatwa wymówka dla klienta, którą uważa za bardzo skuteczną, to jestem ciekaw, czy zastanowiłeś się kiedyś, co właściwie stoi za tym sformułowaniem? W pewnych przypadkach, klient chce się Ciebie pozbyć. W niektórych znowu, może faktycznie nie dysponować w tej chwili środkami na zakup produktu w takiej cenie. 

Jednak kolejny, najczęstszy i najbardziej trafny powód, dla którego klienci argumentują cenę produktu, to fakt, że nie widzą oni wartości oferowanego produktu. Alternatywnie, klient może sądzić, że to samo może kupić u konkurencji taniej. Pamiętaj przy tym, że to jedynie domysły, przypuszczenia albo wiara klienta, która nie musi być jeszcze na tym etapie poparta faktami. Twoja rola polega na wyprowadzeniu go z błędu. 

Nie targuj się obniżając cenę, zamiast tego, ponownie podkreśl zalety

Na obiekcje nie odpowiadaj od razu obniżką ceny. Cofnij się do opisu zalet i mocnych stron Twojej oferty. Przekaż klientowi pełny opis swojego produktu albo usługi. Pracuj nad tym, aby poczuł on i uwierzył, że to co mu oferujesz faktycznie musi tyle kosztować, że jest to warte zaproponowanej ceny. 

Jeśli same cechy produktu nie wystarczą, uwzględnij zalety około produktowe takie jak np.: 

 – obsługa pogwarancyjną

 – deklarowany (dłuższy niż u konkurencji) okres gwarancji

 – Twoje duże doświadczenie w branży, związana z tym wiedza i kwalifikacje

 – wszelkie dodatkowe elementy, które przynoszą wymierną korzyść kupującemu, decydującemu się na zakup właśnie u Ciebie

Mów o możliwościach finansowania zakupu

Znajdź odpowiednią ilość możliwości, która da klientowi pole do wyboru, ale tym samym nie przytłoczy go. Jeśli cena jest zbyt wysoka, zaproponuj możliwość finansowania preferencyjnym kredytem. Przedsiębiorców zachęcaj skrojonym na miarę leasingiem. 

Jeśli sprzedajesz coś w formie abonamentowej, nie mów o sumarycznym koszcie, a bardziej skup się na ukazaniu jak niskie miesięczne koszta składowe, będzie ponosił klient. 

Rozłóż cenę na mniejsze jednostki

Nawiązując do wcześniej wspomnianych kosztów składowych, stosuj tutaj zjawisko skali. Jeśli cena czegoś wynosi 100 złotych miesięcznie, to skaluj to na 3 złote i 33 grosze dziennie. Taki zabieg w zdecydowanej większości przypadków sprawdza się u klientów i daje im przekonanie, że ten koszt jest w zasadzie niezauważalny. 

Ewentualne koszty licencyjne, najczęściej roczne, również warto skalować do tygodni, a nawet dni. Roczna subskrypcja w cenie 400 złotych wydaje się kosztowna, ale w rzeczywistości w skali dziennej, to zaledwie złotówka z paroma groszami. Koszt porównywalny do jedzenia np. pączka co cztery dni. 

Niska cena zakupu to najczęściej wysokie koszty użytkowania – i odwrotnie!

Dobrym i reprezentatywnym przykładem niech będzie tutaj zakup samochodu. Najcześciej, jeśli decydujemy się na kupno samochodu z rynku wtórnego, którego średnia cena rynkowa jest 20-30% wyższa, niż nam zaoferowana, to tylko pozornie na tym zyskujemy. W krótkim czasie okazuje się bowiem, że taka cena wyjściowa była podyktowana koniecznością zainwestowania w samochód kolejnych środków, aby wymienić zużyte albo uszkodzone elementy. 

Z kolei decydując się na samochód w standardowej albo nawet nieznacznie wyższej cenie, niż średnia rynkowa dla danego modelu i rocznika, z dużym prawdopodobieństwem możemy oczekiwać większej niezawodności, jeżeli chodzi o poważniejsze naprawy i wymiany. 

Świetnym zdaniem podsumowania w rozmowie z klientem będzie zdanie: “Cenę pamięta się raz, a jakość pamięta się całe życie!”. 

Polecam Ci także zapoznać się z moim filmem na YouTube aby poznać wszystkie szczegóły opisywanych tutaj metod zbijania obiekcji – znajdziesz go poniżej!

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz