Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Flirtuj z klientem zanim pójdziesz z nim do łóżka

  • 18 października, 2021

Cześć! Dzisiaj opowiem Ci o tym, dlaczego powinieneś najpierw przejść przez fazę flirtu z klientem, zanim przejdziesz z nim do tzw. ostatniej bazy. 

Jak często zdarza się, że rozmawiasz z klientem i po drugiej stronie słuchawki albo stołu słyszysz, że klient jest podjarany. Że klient chce kupić Twój produkt, że wstępnie wyraża chęć podpisania umowy z Tobą, jest gotowy na finalizację. 

W tym momencie liczysz już w swojej głowie zarobione pieniądze, premię albo prowizję. Widzisz siebie oczami wyobraźni, podpisującego umowę z klientem. Właśnie wtedy, kiedy tworzysz w swojej głowie te cudowne wizualizacje, wchodzisz w ten przedsionek sukcesu, to tym samym palisz tę rozmowę. Pokazujesz klientowi, że Tobie tak bardzo zależy na tej sprzedaży, że jesteś w stanie zrobić dosłownie wszystko, aby do niej doszło. 

Porównajmy to do sytuacji, kiedy wchodzisz do klubu / dyskoteki, rozglądasz się po sali i widzisz piękną dziewczynę, która też Cię zauważyła. Wtedy od razu ciągnie Cię do niej, podchodzisz i dosłownie pożerasz ją wzrokiem, wręcz zalewasz słowotokiem. Od razu odkrywasz swoje karty dając jej zbyt jasno do zrozumienia, że jest na Twoim celowniku i nic nie powstrzyma Cię przed odpuszczeniem. 

Pewnie domyślasz się, że powyższy scenariusz nie zwiastuje sukcesu. Zamiast tego, potrzebujesz najpierw z tą dziewczyną trochę poflirtować. Może poudawać brak zainteresowania, może ocieplić tą relację, proponując rozmowę, drinka. Czasami trzeba podejść do kobiety jeszcze innym, nie wspominanym tu przeze mnie sposobem. 

Tak samo wyglądają relacje z klientem. Wystrzegaj się więc tego, że klient daje Ci na dzień dobry oznaki zainteresowania, a Ty pokazujesz swoje nieopanowane podniecenie i zachwyt tą sytuacją. Nie daj się ponieść temu zainteresowaniu klienta, bo doprowadzi to do zrujnowania Waszej relacji. 

Udawaj niedostępność w stosunku do klienta. Możesz to zrobić korzystając z techniki budowanie potencjału relacji. Polega ona na budowaniu zainteresowania klienta, ale tym samym w chwili, kiedy dojrzysz tą gotowość i zdecydowanie, to żeby celowo oziębiać wewnętrzny żar, który rozpalił się u rozmówcy. 

Ta technika jest bardzo skuteczna, ale przy tym bardzo trudna, więc z całą pewnością, nie każdy powinien ją stosować. Możesz w bardzo łatwy sposób zepsuć sprzedaż nieumiejętnie z niej korzystając. 

Jeśli wyczuwasz podczas rozmowy, w głosie klienta, że jest on gotowy do zakupu, to nie idź w tą natychmiastową retorykę nakazującą działanie i finalizowanie sprzedaży. Zamiast tego nadal sprawdzaj, podkręcaj i podgrzewaj klienta. Jak to robić? Poprzez pytania. Pytania, które mają pobudzić wyobraźnię klienta. Sprawią one, że będzie sam coraz bardziej utwierdzał się we własnej decyzji. 

To pozorne ochładzanie jego zapału doprowadzi do tego, że sam jeszcze bardziej będzie chciał kupić od Ciebie produkt. Odwrotnie – jeśli od razu wpadniesz w etap finalizacji jak tylko klient wykaże najmniejsze nawet zainteresowanie, wprawisz go tym samym w zakłopotanie. Zacznie on kwestionować wewnętrznie swoją decyzję, myśląc, że skoro dzieje się to wszystko tak szybko, to może jest to jakiś bubel, którego chcesz się jak najszybciej pozbyć. 

Klientów charakteryzuje chwilowa chęć posiadania. Nie próbuj najmniejsza iskrą zapału klienta rozpalić ogromnego ogniska. Ta iskra, niepodtrzymana i nierozpalona bardziej, bardzo szybko zgaśnie. Zatem zanim zdążysz się spotkać z klientem na finalizację sprzedaży, jemu może już minąć chęć zakupu. 

Zobaczysz, że na koniec – stosując taką taktykę – klient sam zacznie wypytywać Cię o możliwość spotkania, o następne kroki w drodze do sfinalizowania transakcji, o możliwość zamknięcia tematu, aby mógł jak najszybciej cieszyć się swoim nowym produktem, usługą. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz