Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Dlaczego skupiasz się na porażkach, zamiast sukcesach?

  • 6 maja, 2022

Cześć! Czy zauważyłeś u siebie tendencję do tego, że zdecydowanie większą wagę przywiązujesz do sporadycznych porażek, niż do wielu sukcesów, które osiągasz na swojej drodze zawodowej? Dewaluowanie swoich sukcesów i podnoszenie wagi porażek jest częstą przypadłością wśród ludzi. Dzisiaj powiem Ci, dlaczego tak się dzieje i jak sobie z tym radzić.

Wyobraź sobie sytuację, w której po tygodniu pełnym udanych rozmów sprzedażowych, po umówieniu sporej ilości pewnych spotkań, po kilku dniach naprawdę solidnej pracy, w piątek po południu, trafia Ci się koszmarny klient. Jest on dla Ciebie niemiły, opryskliwy, prowadzi z Tobą niepotrzebną dyskusję, w której próbuje tylko pokazać beznadziejność Twoją i pracy, którą wykonujesz.

Czy w takiej sytuacji nadal zachowujesz dobry nastrój, mając w pamięci swoje niedawne sukcesy i pozytywne interakcje z klientami, których było tak wiele, czy pozwalasz, aby ten jeden klient zachwiał Twoją pewnością siebie i zepsuł Ci humor na sam koniec tygodnia?

Inny scenariusz: kiedy chcesz wprowadzić zmiany w miejscu pracy. Załóżmy, że implementujesz nowy system motywacyjny albo przeprowadzasz reorganizację struktur. Zapewne spotkasz się z pozytywną reakcją ze strony około 80% pracowników. Pozostałe 20% podzielą się po pół, na tych wyjątkowo entuzjastycznie nastawionych oraz na tych, którzy będą negować zmiany i sam Twój pomysł. Na której grupie skupisz się najbardziej i która wywoła u Ciebie największe emocje?

Najprawdopodobniej skupisz się właśnie na tej grupie negującej Twoje pomysły, co sprawi, że dasz im pożądaną przez nich uwagę. Niestety poświęcając im czas, ograniczasz ilość uwagi, którą możesz poświęcić tym pozytywnie nastawionym członkom zespołu.

Dlaczego ludzie tak wielką wagę przywiązują do tych niewielkich niepowodzeń, a przy tym nie poświęcając dość uwagi na to, co dobrego ich spotyka? Przyczyną jest podejście ludzi, które mówi im, że powinni oni zawsze odnosić sukcesy. Ludzie wyobrażają sobie, że albo są w czymś dobrzy i wychodzi im to bezwzględnie zawsze, albo są beznadziejni i wtedy przytrafiają im się porażki. Nie ma tutaj żadnych odcieni szarości, są tylko dwa skrajne podejścia.

Te pojedyncze niepowodzenia ludzie traktują jako dowody na swoją nieudolność. Nie mają oni wyrozumiałości dla swoich porażek. Jeśli jeden klient im odmówi, nie racjonalizują tego, tylko postrzegają siebie, jako beznadziejnych sprzedawców. Sprzeciw dla zmian wprowadzanych w zespole odczytują, jako potwierdzenie tego, jak zły jest ich pomysł na zmiany.

Takie podejście niestety skutkuje powstaniem zamkniętego koła, z którego bardzo trudno jest się wydostać. Nie udaje mi się, więc jestem beznadziejny, a jestem beznadziejny, ponieważ mi się nie udaje.

Sposób na poradzenie sobie z tym przekonaniem jest bardzo prosty. Zacznij bardziej doceniać swoje sukcesy. Skup się na tym, co wychodzi Ci dobrze. Udaje Ci się finalizować sprzedaż, więc doceniaj te transakcje. Wygrywasz w zawodach, więc ciesz się tym, zamiast katować się za to, że w kolejnych nie poszło Ci tak dobrze i byli tacy, którzy okazali się lepsi.

Zacznij świadomie myśleć o tym, jak podchodzisz do tych niewielkich sukcesów, które osiągasz każdego dnia, i których na pewno jest o wiele więcej, niż porażek. Ten temat poruszam w mojej książce “100 taktycznych zasad przywództwa”, którą kupić możesz pod tym linkiem.
Ludzie funkcjonują na 4 etapach świadomości:
– Nie wiem, że nie wiem,
– Wiem, że nie wiem,
– Wiem, że wiem,
– Nie wiem, że wiem;

Jeśli chcesz dokonać jakiejkolwiek zmiany, musisz uświadomić sobie, że na tym polu jest coś do zrobienia. Pierwszym krokiem do wszelkich zmian jest samoświadomość – umiejętność dokonywania autoanalizy. Zrozumienie, jakie zachowania wspierają Twoje dążenia do zmiany, a jakie je sabotują.

Następnym razem, gdy wpadniesz w to błędne koło, zaczniesz myśleć, że jedna rzecz Ci nie wyszła, to świadomie przekieruj swoje myśli dotychczasowe sukcesy, które osiągnąłeś na tym polu. Takie świadome działanie pozwoli Ci wypracować pewien schemat działania, który z etapu “Wiem, że nie wiem”, pozwoli Ci przejść do: “Wiem, że wiem”.

Ostatnim etapem jest stan świadomej kompetencji, czyli dojście do “Nie wiem, że wiem”, który pozwoli Ci działać automatycznie, odruchowo, poprawnie, nie angażując Cię już w takim stopniu jak dotychczas, ale pozwalając Ci osiągać oczekiwane rezultaty.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz