Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Konferencje/szkolenia, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

Czy dostał Pan moją ofertę?

  • 24 sierpnia, 2021

Cześć! Dzisiaj opowiem Ci o jednym z najczęściej popełnianych błędów, jakim jest telefonowanie z zapytaniem o to, czy klient otrzymał Twoją ofertę. Dowiesz się dlaczego unikać tego pytania i co sprawia, że jest zadawanie go, jest złym pomysłem. 

Przede wszystkim, aby lepiej zrozumieć tą mechanikę wcielmy się na chwilę w rolę klienta. W dzisiejszym świecie, klient jest tak skrajnie przesycony różnymi informacjami, które nie są dla niego przydatne i interesujące. 

W telewizji bombardują go reklamy rzeczy, których nie chce kupić. Znowu w Internecie, nieustannie spotyka hasełka reklamowe, proponowane produkty, które go nie interesują, a są następstwem jednego, przypadkowego kliknięcia, które miało miejsce dwa miesiące temu. Co gorsza, zmaga się też z plagą reklam, których nie sposób pominie, dopóki nie obejrzy w całości, albo chociaż w połowie. 

To wszystko sprawia, że jest on zmęczony i rozgoryczony słysząc o jakiejkolwiek “ofercie”, która nie jest dla niego konkretną korzyścią związaną z jego interesem. Dlatego Ty, telefonując do klienta, nawet któryś raz, nawet jeżeli nie jest to Wasz pierwszy kontakt, i pytając, czy otrzymał on Twoją bliżej niesprecyzowaną ofertę, stajesz się dla niego spamem. Trafiasz w jego głowie do folderu “niechciane”. Odpowie on zatem “Nie, nie dostałem”. 

Dlaczego tak działa umysł klienta? Ponieważ w chwili, kiedy słyszy Twoje pytanie, w głowie układa mu się już scenariusz rozmowy z Tobą, której on wcale nie chce. Kiedy tylko potwierdzi, że otrzymał od Ciebie ofertę, zacznie się nagabywanie, namawianie go, do zakupu. A wiesz przecież już doskonale z moich poprzednich filmów i artykułów, że klienci nie znoszą, kiedy im się coś sprzedaje. Uwielbiają za to kupować. Co w takim razie robią, aby nie być nagabywanym, a żeby kupić trochę czasu? Mówią, że nie dostali oferty, albo dostali ją, ale nie zdążyli się z nią jeszcze zapoznać. 

Co w takim razie mówić do klienta? Kiedy kontaktujesz się z nim, na początku powiedz, że dzwonisz ponieważ zgodnie z prośbą i zgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami, przesłałeś klientowi ofertę, o którą prosił. Teraz dzwonisz, gdyż zależy Ci na tym, abyście nawiązali współpracę, i chcesz poznać punkt widzenia klienta na możliwości jej rozpoczęcia. 

Przedstawienie sprawy w powyższy sposób, zapytanie go o to, jaką widzi przestrzeń dla Waszej współpracy, sprawia, że zadajesz pytanie otwarte. Nie pozwala ono klientowi odpowiedzieć po prostu “tak” lub “nie”. Nie pytasz przecież o to, czy sprawdził ofertę, a nawet jeśli mimo wszystko zdecyduje się użyć tej wymówki, warto żebyś poprosił go o sprawdzenie jej teraz, lub nawet poświęcenie Ci chwili na przedstawienie jej. 

Unikaj jednak przekładania tego kontaktu. Nie bądź złośliwie nachalny, upierdliwy. Dąż do uzyskania odpowiedzi, do umówienia spotkania lub finalizacji przez telefon. Pytaj i daj klientowi odpowiedzieć na Twoje pytanie. Staraj się jednak, aby te kontakty z klientami były efektywne. 

Pamiętaj o znanej w handlu anegdocie: Spotyka się dwóch sprzedawców. Jeden do drugiego mówi: Wow, dzisiaj miałem naprawdę mnóstwo świetnych rozmów sprzedażowych, praktycznie każdy klient powiedział, że to super oferta i na pewno się zastanowi. Na co drugi odpowiada: Aha, okej – ja dzisiaj też nic nie sprzedałem. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz