Cześć! Dzisiaj powiem Ci więcej o tym, jak pewna cecha charakteru wpływa na nasze osiągnięcia, dokonania i sukcesy. Jeśli do tej pory się nad tym nie zastanawiałeś, lub uważałeś zupełnie odwrotnie, to przed Tobą artykuł, w którym powiem Ci, dlaczego ważne jest, aby być cierpliwym, w życiu i w biznesie.
Mówi się, że cierpliwość jest cechą królów. Sam długo nie rozumiałem tego stwierdzenia, do czasu, aż wszedłem w biznes – dopiero wtedy zaczęło mi świtać, o co tak naprawdę w tym chodzi. Biznes to maraton, a nie sprint.
Jak wchodzisz do biznesu i liczysz na szybki zarobek w weekend, to uwierz mi, że się przeliczysz. Jeśli myślisz, że zbudowanie biznesu online to kwestia kilku tygodni, lub miesięcy, to muszę Cię rozczarować – niestety tak to nie działa, a na efekty ludzie czekają całymi latami.
Jeśli jednak jesteś strategicznie cierpliwy, czyli jesteś gotowy płacić cenę tego, że robisz pewne rzeczy, pomimo, że nie przynoszą one natychmiastowego rezultatu i efektu, widocznego na pierwszy rzut oka, to w końcu dojdziesz do swoich wymarzonych i założonych efektów, osiągniesz oczekiwane rezultaty. To właśnie podążanie w myśl takich zasad, nazwać można strategiczną cierpliwością.
Z doświadczenia powiem Ci, że tworząc swoją markę chociażby przez kanał na YouTube, zaczynałem od filmów, które miały raptem kilka wyświetleń – najczęściej rodziny i ewentualnie znajomych. Czy mnie to załamało? Częściowo – myślałem bowiem, że te filmy się “nie klikają”, mają mało wartościowe treści, może nie podobają się szerszemu gronu odbiorców, są źle wykonane, lub też najzwyczajniej w świecie może jednak się do tego nie nadaję i to co robię jest bez sensu. Tak samo było z blogiem.
Śmiało mogę przyznać, że moje początki w szeroko rozumianych social media były słabe. Mimo to nie poddawałem się i nie przestawałem tego robić. Wręcz przeciwnie, uparłem się i ciągnąłem to dalej. Dzisiaj kiedy patrzę na rozwój kanału na YouTube i widzę statystyki to odnotowuję ciągły wzrost, którego widoczny przełom umieściłbym gdzieś w okolicach drugiego roku działalności kanału. Wtedy można było zauważyć, że kanał i jego treści w końcu załapały.
Pomimo tego, że kanał nie ma setek tysięcy subskrybentów, to nawet kilka tysięcy osób jest w stanie zrobić różnicę i sprawić, że obecnie grafik pęka w szwach. W social media najważniejsza nie jest ilość, a jakość osób, które są z Tobą. Jeśli Ty oglądasz mój kanał, czytasz bloga, materiały, zostaw po sobie ślad. Interakcja z widzami, fanami, czytelnikami jest najcenniejszym co może spotkać jakiegokolwiek twórcę.
Strategiczna cierpliwość polega na tym, aby nie poddawać się pomimo braku natychmiastowych, widocznych rezultatów. Kiedy wydałem książkę, której nakład rozszedł się błyskawicznie, zastanawiałem się, jak to możliwe, że moje treści pozornie nie cieszyły się popularnością, a jednak książkę ludzie kupili tak szybko.
Okazało się oczywiście, że ludzie kupujący książkę byli świadomi materiałów mojego autorstwa, ale po prostu nie brali czynnego udziału w życiu moich social mediów. Nie komentowali, nie “lajkowali”, nie było po nich takiego śladu. Niemniej jednak śledzili moją twórczość i doskonale wiedzieli co robić, kiedy książka pojawiła się w sprzedaży.
Z kolei moja kolejna książka Sales Hunter, będzie dla Ciebie zbiorem nauki i filozofii życia Sales Huntera, czyli osoby, która zawsze chce i wierzy, że może wyciągnąć z życia jeszcze więcej niż dotychczas. Tą filozofią chcę zarażać i ją szerzyć wśród ludzi, wiem natomiast, że nie ma opcji aby stało się to przez weekend. Wiem, że potrzeba na to czasu.
Elementem strategicznej cierpliwości jest też to, aby nie porównywać się do tego, co robi konkurencja, ale żeby patrzeć tylko na to, jakie są nasze osiągnięcia z dnia poprzedniego. Ponieważ konkurencja, inni, zawsze idą jakąś swoją ścieżką, swoją prędkością, która będzie charakterystyczna tylko dla nich.
Dla Ciebie powinno być ważne tylko to, abyś Ty i Twój biznes był lepszy od wersji z dnia poprzedniego. Patrz tylko na siebie i na swoje postępy, a zajdziesz dalej, niż ktokolwiek inny. Strategiczna cierpliwość będzie dla Ciebie kluczem w każdej dziedzinie życia, jeśli tylko się jej nauczysz.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!