Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Motywacja, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

4 kroki do skutecznej sprzedaży w każdej branży

  • 3 grudnia, 2021

Cześć! Dzisiaj powiem Ci jakie są 4 kroki do skutecznej i pewnej sprzedaży, dowolnemu klientowi, w dowolnej branży. Dowiesz się jak to robić mailowo, telefonicznie, bezpośrednio, lub też całkowicie za pośrednictwem internetu. 

Poznaj mnie

Jest to krok numer jeden na drodze do skutecznej sprzedaży. Żeby klient mógł cokolwiek od Ciebie kupić, to w pierwszej kolejności musi w ogóle dowiedzieć się, że istniejesz, a w dobie internetu i wszechobecnej konkurencji jest to dosyć trudne przedsięwzięcie, żeby klient dowiedział się o Tobie, Twoim biznesie czy też oferowanej przez Ciebie usłudze. 

Zwróć uwagę, że firmy, które są znane na całym świecie, takie jak Coca-Cola, Sony, Apple, wcale nie mają najlepszych produktów, za to mają niezliczoną wręcz rzeszę klientów. Dzieje się tak za sprawą skutecznego marketingu tych firm, wydających grube setki milionów, a nawet miliardy na reklamę swoich produktów. Dzięki temu wielu klientów dowiaduje się, że istnieje np. taki napój jak Coca-Cola i przekonani skutecznym marketingiem, zawierzają jej popularności, kupując ją i spożywając. 

Wspomnianą “kolę” miałem okazję spróbować zarówno w głębokiej Peruwiańskiej dżungli, gdzie pośrodku niczego, nad brzegiem Rio Napo, podczas 11-dniowej wycieczki, jak i podczas wycieczki na pustynie Maroka, gdzie u lokalnych sprzedawców prócz tajin oraz herbatki z cytryną i miętą, mogliśmy kupić właśnie butelkę Coca-Coli. 

Popularna “kola” nie jest najlepszym, najzdrowszym i najsmaczniejszym napojem, ale jest jednym z najlepiej znanych, a może najlepiej znanym produktem do picia, ponieważ spotkasz ją absolutnie na każdej szerokości geograficznej. 

To samo dzieje się z produktami z pierwszych stron gazet. Klienci kupują je, ponieważ je widzą! W dzisiejszych czasach nikt nie kupi produktu, o którym nie ma jak się dowiedzieć. Dlatego zadbaj o to, aby klienci dowiedzieli się o Tobie, Twoim biznesie, produkcie, ofercie, usłudze. Dopiero wtedy dasz im furtkę do tego, aby mogli kupować u Ciebie i dawać Ci zarobić. 

Polub mnie

Kiedy klient już dowie się o Twoim istnieniu, potrzebujesz zbudować z nim pewnego rodzaju sympatię, nić porozumienia. Klient mając do wyboru wiele firm, wielu sprzedawców, w większości przypadków wybierze tego, który wzbudzi w nim sympatię, którego polubi. 

Jestem przekonany, że kiedy sam robisz zakupy na lokalnym ryneczku i masz do wyboru kilku lub kilkunastu sprzedawców, to najpewniej wybierzesz tego, który jest dla Ciebie miły, którego lubisz. Jak sprzedawcy zaskarbiają sobie sympatię klientów? Niektórym wystarczy po prostu bycie miłym, uprzejmym i zabawnym. Inni zachęcają klientów jakimiś niewielkimi gratisami, dodatkami, gadżetami. 

Zrób coś żeby klient Cię zapamiętał, polubił, aby myślał o Tobie pozytywnie i z sympatią. W tym momencie to jeszcze nie jest pewne, że od Ciebie kupi, ale jeśli w ogóle Cię nie polubi, to szansa na sprzedaż spada gwałtownie. 

Zaufaj mi

Trzecim krokiem na drodze do udanej sprzedaży jest budowanie poczucia zaufania. Po tym jak klient Cię dostrzegł i polubił, musi jeszcze zacząć Ci ufać. Klient musi poczuć, że jesteś wiarygodny, że może Ci powierzyć swoje ciężko zarobione pieniądze, a Ty dasz mu produkt lub usługę, której on akurat potrzebuje. 

Zaufanie często buduje się latami, ale co jeśli masz tylko chwilę na zrealizowanie tego celu podczas krótkiej rozmowy telefonicznej z klientem? O tym, jak skutecznie budować zaufanie w takich sytuacjach mówię w osobnym materiale – zachęcam Cię do tego, żebyś się z nim zapoznał. 

Zapłać mi

Czwarty krok do tego, aby klient kupił od Ciebie, to zamknięcie sprzedaży, czyli nic innego jak prośbą o złożenie zamówienia. Sprzedawcy często maja problem z tym elementem, ponieważ boją się oni, że klient im odmówi, odbierze to jako zbyt nachalne, lub po prostu mają błędne przekonania o zamykaniu sprzedaży i uznają to za ordynarną próbę wciskania klientowi swojego produktu. 

Otóż nic bardziej mylnego! Zamknięcie sprzedaży jest bardzo istotnym i kluczowym wręcz elementem skutecznej sprzedaży, ponieważ niewykonanie go jest praktycznie równoznaczne z tym, że takiej sprzedaży nie uda się z sukcesem zrealizować. Każda rozmowa sprzedażowa powinna zostać zakończony przynamniej próbą zamknięcia i sfinalizowania sprzedaży. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz