Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Sprzedaż, Wyróżnione sprzedaż

20 Najlepszych technik sprzedaży!

  • 13 lipca, 2021

Cześć! W najbliższych artykułach przedstawię Ci starannie wybrane przeze mnie, najlepsze techniki sprzedaży, które możesz zastosować w swoich rozmowach z klientami. 

1 – Hak na uwagę

Niezawodny patent w rozmowie sprzedażowej jakim jest hak na uwagę. Dzięki użyciu tego sposobu zyskujesz uwagę klienta i dajesz mu realny powód – korzyść – do kontynuowania rozmowy z Tobą. Najlepiej, żeby klient od razu poczuł, wyobraził sobie jak zyskuje na tym, co mu przekazujesz, dobrze jest więc zysk ukazać w ujęciu czasowym. 

Zrób klientowi wstępną wizualizację, np. „Dzień dobry, nazywam się Karol Froń i dzwonię z banku XYZ. Kontaktuję się, ponieważ zauważyłem tendencję wśród firm z Pana branży do finansowania się w naszym banku kwotą nawet do 500 tysięcy, bez żadnych zabezpieczeń. Pytanie do Pana brzmi: na co przeznaczyłby Pan pieniądze, dysponując teraz taką kwotą?”. 

Klient zaczyna myśleć i wizualizować sobie kwotę oraz potencjalne możliwości, jakie mu ona daje. Chętniej kontynuuje z Tobą rozmowę i jest bardziej skory do wysłuchania całej propozycji. 

2 – Zbijanie obiekcji „Nie mam czasu”

W przypadku tej obiekcji mogą być tylko dwa scenariusze – albo klient naprawdę nie ma dla Ciebie czasu. Zrozumiałe dla lekarza przyjmującego pacjenta albo fryzjera mającego klienta. Druga opcja jednak, to wymówka – klient oczywiście ma czas, ale Twoja propozycja nie wydaje mu się warta wysłuchania. 

Zwykle w tej drugiej sytuacji mówię: „Doskonale rozumiem, że jako przedsiębiorca jest Pan zajętym człowiekiem. Zajmę Panu zatem nie więcej niż 2 minuty, jeśli moja oferta się spodoba, będziemy kontynuować rozmowę. Jeśli natomiast nie, zakończymy rozmowę, nie będę dalej namawiał i więcej nie będę już Pana niepokoił. Możemy tak się umówić?”. 

W zdecydowanej większości klienci przystają na tą „uczciwą propozycję” i wtedy najważniejsze zadanie przed Tobą – odpowiednio przykuć uwagę swojego klienta i dać mu dobrą ofertę. 

3 – Zbijanie obiekcji „Nie potrzebuję tego”

Mówi ona nic więcej jak to, że klient nie czuje chęci posiadania Twojego towaru, skorzystania z Twojej usługi. 

Dobrym sposobem na przełamanie tej obiekcji jest odwołanie się do doświadczeń innych klientów. Często używałem następującej kwestii: „W ogóle nie zaskoczył mnie Pan twierdząc, że nie potrzebuje tego finansowania (będziemy trzymać się przykładu z dodatkowymi środkami pieniężnymi, ale Ty wstaw tutaj swój produkt albo usługę). Mówi tak w końcu zdecydowana większość klientów przed naszym pierwszym spotkaniem. Jednak, kiedy już udaje nam się umówić i mamy okazję omówić szczegóły, pozwala im to zobaczyć szersze możliwości, które da im dodatkowa gotówka. Większość z nich korzysta z oferty i są z niej tak zadowoleni, że chętnie polecają mnie dalszym znajomym przedsiębiorcom. Pozwoli Pan może zatem, że dokończę przedstawianie oferty i porozmawiamy dalej?”. 

Słysząc, że za postawą klienta przemawia więcej głosów, ale jednak docelowo zmieniają one zdanie, klient jest bardziej skłonny do wysłuchania Cię.

4 – Pieść ego klienta

To, co od samego początku rozmowy zastanawia klienta, to jak rozmowa z Tobą może okazać się dla niego korzystna. Krótko mówiąc, co będzie miał z tej rozmowy. I nie mówię tutaj, że jako korzyść potraktuje kredyt albo pieniądze.

Prawdziwą korzyścią jest to, co Ty możesz dla niego zrobić, a oferując usługę, możesz dać mu możliwości. Jednak, żeby wiedzieć więcej o tym, czego Twój rozmówca naprawdę chce, musisz go poznać – rozmawiać z nim interesując się jego osobą, firmą, działalnością. Jego inwestycjami, możliwościami, ale też zagrożeniami.

Klienci mają dość sprzedawców zachwalających własne biznesy. Bądź inny, i w tym czasie, w którym klient z reguły słucha, daj mu mówić. Wtedy lepiej zaadresujesz jego potrzeby, a on poczuje się niejako doceniony, wysłuchany. Poczuje, że interesuję Cię coś więcej, niż wciśnięcie mu produktu. 

5 – Obiekcja „Zastanowię się”

W pewnych nielicznych sytuacjach zdarza się, że jest to prawdziwy argument, który świadczy o tym, że małżeństwo albo wspólnicy nie podejmują absolutnie żadnych decyzji sami. W większości przypadków jednak, jest to tylko jedna z kolejnych wymówek, która daje Ci pole do gry w otwarte karty. 

Słysząc to, często odpowiadam wprost: „Proszę Pana – słysząc takie zdanie najczęściej okazuje się, że wcale nie wiąże się to z prawdziwą potrzebą przemyślenia decyzji, a jest tylko wymówką, gdy ktoś nie chce odmówić wprost. Proszę powiedzieć szczerze, jak jest w Pana przypadku?”.

Uwierz, że w przypadku, gdy klient odpowie szczerze, że faktycznie nie jest zainteresowany, że nie powiedział tego wcześniej wprost, ale jednak nie dobijecie targu, daje Ci on przejrzystą sytuację, w której nie musisz zaprzątać sobie głowy dalszymi losami tej transakcji. Przechodzisz dalej, żegnasz się i robisz wszystko, żeby kolejna rozmowa zakończyła się finalizacją. 

6 – Używaj pytań otwartych

A przede wszystkim unikaj sytuacji, w której dajesz klientowi prostą możliwość odpowiedzenia „nie”. Przykładowo: „Czy jest Pan zainteresowany tym kredytem u nas?” zamień na „Proszę powiedzieć, na co wyda Pan pożyczone pieniądze?”. 

Odciąga to uwagę klienta, pozwala mu skupić się na planach i bardziej „poczuć”, że skorzystanie z tej oferty będzie dla niego dobre i przyniesie mu namacalne korzyści. 

7 – W każdej rozmowie proponuj spotkanie

Jeśli nie zaproponujesz spotkania, żaden klient sam z tym nie wyjdzie. Tym samym, żadne spotkanie nie odbędzie się i nie będziesz miał okazji dokonać ostatecznej finalizacji. 

Po zaproponowaniu spotkania nie może Cię spotkać nic złego. Jeśli klient odmówi, to trudno, jest jeszcze kilka technik, które mogą go skłonić do zmiany zdania, a nawet jeśli to się nie uda – są jeszcze setki tysięcy innych klientów, którzy mogą od Ciebie kupić. 

Jeśli się zgodzi – świetnie, przecież właśnie o to nam chodziło! 

Po kolejne sposoby zapraszam Cię do następnego artykułu, który ukaże się już niebawem. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz