Przejdź do treści
Bezpłatne Szkolenie
Zaproś Trenera do firmy
  • Call center, Coaching, Motywacja, Sprzedaż

W co nie wierzą Twoi handlowcy? Cz.2

  • 1 listopada, 2021

Cześć! Dzisiaj przed Tobą kolejna część artykułu, poświęconego elementom wiary Twoich handlowców. W tym wpisie zamkniemy temat tego, w co nie wierzą sprzedawcy i dlaczego ten brak wiary wpływa na ich wyniki sprzedażowe, a raczej ich brak.

Kolejnym rodzajem wiary, jest wiara w firmę, którą reprezentujesz. Na potrzeby omówienia tego zagadnienia przytoczę Ci pewną opowieść. 

Pewien wędrowiec podróżując po kraju dotarł do miejsca, w którym robotnicy wznoszą jakąś budowlę. Podszedł do nich i zauważył, że jeden z nich jest bardzo zmęczony, wykończony. Resztką sił wykonuje swoje obowiązki, kruszy kamienie, ale widać w nim absolutny brak radości, zaangażowania, energii. Zapytał: 

–Co Ty tutaj robisz? 

–Nie widzisz? Przecież murujemy! – odrzekł budowlaniec wyraźnie zirytowany. 

Wędrowiec podszedł do innego pracownika, który wykazał się trochę większym zaangażowaniem, energią i radością z wykonywanej pracy. Zapytał go o to samo, a budowlaniec z uśmiechem odpowiedział: 

–Ahh, budujemy sobie tutaj kościół. 

Postanowił podejść do kolejnego, trzeciego budowlańca, którego postawa budziła podziw – pracował bez ustanku, uwijał się jak w ukropie. Pomimo zmęczenia, wyraźnych kropli potu spływających mu po czole, nie odpoczywał, a zdawało się wręcz, że pracuje jeszcze szybciej, niż przed chwilą. Tego też zapytał, dokładnie jak tamtych pozostałych. Pracownik z wielkim namaszczeniem, wyprostowaną postawą, ogromnym uśmiechem i dumą na twarzy odrzekł: 

–Budujemy tutaj katedrę! 

Co myśli pracownik o pracy w Twojej firmie? Czy to co robi każdego dnia, kojarzy mu się ze zmienianiem świata, czy jest to tylko bezmyślne powtarzalne zadanie wykonywane każdego dnia? Zastanów się, czy ten pracownik poleciłby Twoją firmę jako miejsce pracy swoim znajomym, ludziom w swoim otoczeniu. Czy może odwrotnie – nie zarekomendowałby Ciebie jako pracodawcy nawet największemu wrogowi? 

W naszej firmie, prowadzonej z moją żoną Karoliną od samego początku jej istnienia postawiliśmy na silne Dlaczego? Podłączyliśmy do tego pytania naszych pracowników. Chcemy tworzyć miejsce pracy, które jest dla naszych pracowników miejscem pozytywnych i silnych relacji. Naszym celem jest też to, żeby mogli oni dobrze zarabiać, żeby rozwijali się, zdobywali cenną wiedzę i doświadczenie. 

Ludzie polecają naszą firmę jako dobre miejsce pracy. Zapraszają do niej swoich znajomych bo chcą, żeby i oni pracowali w dobrym środowisku. Nie mamy problemu z zatrudnianiem nowych pracowników, chociaż branża Call Center jest pod tym względem niesamowicie wymagająca. 

Po wierze w siebie, w produkt, firmę, w które pracujesz przychodzi kolej na ostatni etap, element, jakim jest wiara w branżę. Czy branża, w której pracujesz jest rozwijająca się, czy może widać tendencję spadkową w jej popularności? Zastanów się, czy Twoja branża jest ciekawa, inspirująca, stawiająca wyzwania, czy może wykonujesz czynności, które przed Tobą wykonywało tysiące osób, od lat w ten sam, zdefiniowany już dawno sposób. 

Mam dla Ciebie jeszcze jedną opowieść związaną z wiarą w branżę. Pewna firma postanowiła wysłać dwóch swoich handlowców do Afryki. Firma obuwnicza, produkująca obuwie. Pierwszy z pracowników, bardzo zatroskany wrócił do szefa ze złymi wieściami. Przekazał on, że nie ma co wchodzić na tamten rynek, ponieważ nikt tam nie ma butów. To się nie uda. 

Po kilku kolejnych tygodniach wrócił drugi handlowiec. Już w drodze powrotnej do kraju dzwonił do szefa powiedzieć, że ma dla niego świetne informacje. Podniecony wrócił do firmy i już od progu krzyknął do szefa To idealny rynek, musimy tam wejść! TAM NIKT NIE MA BUTÓW! Zawładniemy rynkiem! 

Ta historia pokazuje jak różne może być spojrzenie i podejście dwóch ludzi do tego samego tematu. Pokazuje też, że ważne jest to, jak Twój handlowiec myśli o branży. Nawet pracując w branży teoretycznie zachodzącej, to podejście i postrzeganie handlowców definiuje ich sukcesy albo porażki. 

Sprawdź, czy Ty, Twoi pracownicy, Twój zespół charakteryzuje się tymi wszystkimi rodzajami wiary, czy może są jakieś obszary do poprawy, które mogą zmienić efekty Waszej pracy. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży biznes blanchard bot do nauki sprzedaży call center coach coaching cold calling finalizacja handel higiena mózgu jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń mementor MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie nauka sprzedaży telefonicznej obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty rozwój rozwój osobisty skuteczna sprzedaż smc sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zespół handlowy zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Klient mówi: „Muszę się zastanowić”? Oto 3 sposoby, by kupił TERAZ

Czytaj artykuł→

Co decyduje o sukcesie w sprzedaży: wiedza, umiejętności czy postawa?

Czytaj artykuł→

Jak sprawić, by klient CIĘ słuchał? 3 psychologiczne triki, które zwiększą Twoją sprzedaż

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Sprzedaż ·

Klient mówi: „Muszę się zastanowić”? Oto 3 sposoby, by kupił TERAZ

Czytaj artykuł→
  • Sprzedaż ·

Co decyduje o sukcesie w sprzedaży: wiedza, umiejętności czy postawa?

Czytaj artykuł→
  • Sprzedaż ·

Jak sprawić, by klient CIĘ słuchał? 3 psychologiczne triki, które zwiększą Twoją sprzedaż

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2025 | Wykonanie Two Colours

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Zaproś Trenera do firmy
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Zaproś Trenera do firmy
  • Kontakt

Umów się na bezpłatną konsultacje biznesową z naszym ekspertem, podczas której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc.