Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo, Sprzedaż

W co nie wierzą Twoi handlowcy? Cz.1

  • 29 października, 2021

Cześć! Dzisiaj przed Tobą pierwsza część artykułu, poświęconego elementom wiary Twoich handlowców. W tym i nadchodzącym wpisie opowiem Ci, w co nie wierzą sprzedawcy i dlaczego ten brak wiary wpływa na ich wyniki sprzedażowe, a raczej ich brak.

Na skuteczność handlowców składają się cztery elementy wiary, których brak prowadzi do obniżenia wyników sprzedawców. 

Pierwszym, podstawowym i najważniejszym elementem jest wiara w siebie. Bez tego elementu tak naprawdę nie ma żadnego kolejnego etapu. Nie mając wiary w siebie nie osiągniesz żadnych sukcesów, tych małych ani tych wielkich. Brak tej podstawowej cechy, praktycznie zeruje Twoją siłę przebicia. Bez wiary w siebie, nie będziesz stawiał sobie żadnych ambitnych celów, ponieważ nie będziesz przekonany o tym, że uda Ci się je zrealizować. 

Wiara w siebie jest fundamentem efektów w sprzedaży i nie tylko. Wierząc w siebie, w swoje umiejętności, talenty, wartości, jesteś w stanie przekonać innych, że jesteś osobą wartościową. Wierzący w siebie handlowcy mają bardzo wysoki poziom pewności siebie. 

Handlowiec, który w siebie nie wierzy, nie wierzy w to, że może realizować swoje cele, osiągać pożądane efekty. Takie psychiczne ograniczanie siebie sprawia, że pogłębia się efekt tzw. samospełniającej się przepowiedni. Tym samym własne przekonania przyczyniają się do spadku efektywności sprzedawcy i do tego, że nie realizuje on swoich celów. Następnie utwierdza się w tym braku wiary w siebie, właśnie dlatego, że sam sobie zgotował taki los. 

W drugą stronę działa to w ten sam sposób. Jeśli wierzysz w to, że jesteś skutecznym handlowcem, jesteś w stanie osiągać wyniki i przewyższać oczekiwania, stać Cię na więcej i potrafisz osiągnąć sukces, to w rzeczywistości sukcesy zaczną przychodzić. Zaczniesz sprzedawać więcej i więcej. Przekłada się to na podejście do sprzedaży i radość, którą ona daje. Z kolei mając pewność siebie u handlowców zmienia się postawa i zachowanie. Zmienia się ich sylwetka, sposób prowadzenia rozmowy, kontakty z klientem. 

Na tym pierwszym etapie, elemencie wiary, polega bardzo dużo handlowców, którzy po swoich pierwszych niepowodzeniach stwierdzają, że nie nadają się do tej pracy. Odpuszczają pracę w charakterze handlowca lub sprzedawcy. 

Drugim, również bardzo ważnym elementem wiary jest wiara w produkt. Niech przykładem będzie jedna z moich podopiecznych, która spotkała się kiedyś z problemem spadku efektywności. Mając lata doświadczenia w branży i sukcesy na koncie, spotkała się z sytuacją, kiedy jej wyniki zaczęły spadać. Nie znając przyczyny tego, zwróciła się do mnie. Jej branżą były kredyty oferowane przez jedną z firm, która na owe czasy charakteryzowała się zdecydowanie jednym z najwyższych oprocentowań swoich ofert. 

Słysząc to, zapytałem ją, czy ona sama ma jakiś kredyt, czy skorzystała z jakiejś pożyczki? Jej reakcja była wyjątkowa i dała nam obu bardzo dużo do zrozumienia praktycznie od razu. Z pewną dozą zdziwienia i wręcz oburzenia odpowiedziała, że absolutnie nie bierze żadnych kredytów, ponieważ jest to jedna z najgorszych rzeczy, na jakie mogą decydować się ludzie. 

Nie wierząc w swój produkt nie będziesz w stanie nikogo przekonać, że jest on wartościowy, że ktoś powinien go kupić. Jeśli uważasz, że to co sprzedajesz jest do niczego, to klient od razu to wyczuje. Kiedy pojawią się jakieś obiekcje i uwagi to nie zdołasz wykrzesać z siebie tej właśnie pewności siebie, aby zbijać te obiekcje, aby przekonać kogoś, że przecież to co oferujesz jest wartościowe, że dobrze jest się na to zdecydować, kupić, zamówić. 

Spójrz jak działa to w drugą stronę – jak często zdarza Ci się kiedy np. na rynku większego miasta zostać zaczepionym przez tzw. obwoźnego sprzedawcę, z jakimiś perfumami, akcesoriami kuchennymi itp. Opowiadają oni zwykle o swoich produktach z tak wielką wiarą, z takim namaszczeniem, jak gdyby były to produkty o absolutnie unikatowych właściwościach, a możliwość zakupu ich sama w sobie była wspaniałym dostojeństwem. 

Przecież cena i reklama tych produktów bardzo często nie idzie w parze z ich fatalną jakością. Wręcz przeciwnie! Ale wiara tych sprzedawców w ich własny produkt jest tak duża, że z łatwością przychodzi im wypowiadanie się właśnie w taki wyjątkowy i wręcz magiczny sposób. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz