Cześć! Czy spotkałeś się kiedyś z sytuacją, w której Twój pracownik nie dopilnował ważnego terminu, nie utrzymał kontaktu z klientem, zawiódł oczekiwania, lub nawalił w jakikolwiek inny sposób? Co zrobić w sytuacji, kiedy na zwróconą pracownikowi uwagę, ten reaguje wyparciem, agresją, lub zwykłym “obrażeniem się” na swojego szefa? Wspólnie z Karoliną poruszymy ten temat w dzisiejszym materiale.
Pracownicy Twojej firmy to kluczowe elementy przedsiębiorstwa. Ty ich zatrudniasz, oni z kolei każdego dnia wykonują swoje obowiązki, kontaktują się z klientami, sprzedają, finalizują transakcje. Pracownicy potrafią być trybikami, które układają się w jedno wielkie serce, dające życie i bijące dla Twojej firmy. Co, jednak jeśli nie spełniają oni oczekiwań? Jak poradzić sobie z pracownikami, którzy nawalają?
Odpowiednie komunikowanie się z pracownikami, którzy popełniają błędy, jest bardzo istotne. To w chwili, kiedy motywujesz pracownika do osiągania lepszych wyników niż dotychczas, pomagasz mu stawać się lepszą wersją samego siebie. Taki pracownik musi zdawać sobie sprawę z tego, dlaczego to robi i dlaczego w ogóle warto, aby to robił.
Dobrze udzielona informacja zwrotna jest na wagę złota. Osoba, która ją otrzymuje, rozumie, że nie jest oceniana. Informacja ma służyć poprawie jakości, zwiększeniu wydajności, oraz temu, żeby podobne błędy nie zdarzały się w przyszłości. Nie ma natomiast być formą zganienia pracownika za to, że przydarzyła mu się wpadka.
Dla Ciebie, jako pracodawcy, pomyłki pracowników, którzy nie uczą się na swoich błędach, są jeszcze większym zmartwieniem. W wyniku takich sytuacji możesz utracić nie tylko jednego pracownika, który popełnił błąd. Stracić można niestety cały zespół, projekt, a nawet firmę. Przede wszystkim firma traci wiarygodność oraz zaufanie w takich sytuacjach.
Jak motywować pracownika do naprawiania swoich błędów? Co zrobić, aby utrzymać klienta? Gdzie leży odpowiedzialność odpowiedzialność?
Otóż narzędzia są tak naprawdę w Twoich rękach – w rękach pracodawcy. To Ty w tym momencie musisz odpowiednio podejść do pracownika, zmusić go do refleksji nad swoim błędem oraz zachowaniem. Nie sztuką jest skrytykować kogoś i zgasić w nim cały zapał, motywację i chęć do pracy i rozwoju. Musisz tak rozmawiać z ludźmi, których zatrudniasz, aby oni sami chcieli pracować dla Ciebie jeszcze lepiej, niż dotychczas.
Jako szef możesz wybrać jedną z dwóch opcji. Albo będziesz motywować, narzucając pracownikom styl pracy i działania, tym samym będąc bliżej stereotypowego wizerunku szefa, stojącego z kijem nad podwładnym, albo pójdziesz w stronę rozwijania swoich podopiecznych, rozmawiając z nimi, motywując ich do szukania odpowiedzi na własną ręką, nakierowując ich na to, jak rzeczy powinny być zrobione.
Oba podejścia mają swoje plusy i minusy, oba mogą zadziałać lepiej lub gorzej w określonych sytuacjach. Nasze doświadczenie i wiedza pozwala nam mieć swoje podejście i swój punkt widzenia na tego typu sytuacje – jednak co sprawdziłoby się u Ciebie?
Chętnie dowiemy się, jak Ty poradziłbyś sobie z taką sytuacją w swojej firmie, lub jak poradziłeś sobie, jeśli miała ona miejsce. Podziel się z nami swoim doświadczeniem związanym z takimi wyzwaniami prowadzenia działalności. Chcemy, żeby każdy czytający i oglądający mógł zapoznać się z odmiennymi punktami widzenia, żeby mógł się uczyć, dając też wiedzę i doświadczenie od siebie.
Wszystkich osób borykających się z problemami w swojej firmie, próbujących wyjść z kryzysu lub niemających pomysłu na pokonanie przeciwności – zachęcamy do kontaktu i zgłoszenia się do naszych Firmowych Rewolucji, których koncept zagłada naszą pomoc w reorganizacji i uratowaniu Twojego biznesu! Zgłoś się do nas, wypełniając ankietę, którą możesz znaleźć pod tym linkiem!
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!