Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo, Sprzedaż

Jak zmotywować leniwych pracowników? 

  • 5 kwietnia, 2022

Cześć! Czy zmagasz się z brakiem motywacji u swoich pracowników? Zauważyłeś, że brak im jest ambicji oraz woli rozwijania się, sięgania po więcej, wychodzenia poza swoje horyzonty? Jeśli jesteś jednym z pracodawców, którzy borykają się z takim problemem, lub może sam cierpisz na braki motywacji, to w dzisiejszym artykule pokażę Ci trzy sposoby na poradzenie sobie z brakiem motywacji!

W dzisiejszych czasach wiele osób cierpi na brak ambicji i przez to brak motywacji do jakiegokolwiek rozwoju. Jest to o tyle dziwne, że to problem występujący na skalę światową i dotykający wielu branż. Co jeszcze dziwniejsze, żyjemy w czasach, w których naprawdę trudno jest zrozumieć taką postawę.

W dzisiejszych świecie wręcz roi się od możliwości. Świat dosłownie stoi przed ludźmi otworem. Obecnie wszelkie granice się zacierają. Możesz rozmawiać swobodnie z ludźmi znajdującymi się na drugim krańcu świata. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś podróżował, odkrywał świat, latał, pływał – to wszystko jest możliwe nawet za małe pieniądze. Żyjemy w świecie, który daje nam nieograniczone możliwości. Dlaczego zatem ludzi nadal satysfakcjonuje życie za najniższa krajową?

Zaangażowany i zmotywowany pracownik, to tym samym pracownik wydajniejszy, przynoszący zyski firmie. Rozwijający się pracownicy, to rozwijający się biznes. Co zatem zrobić, żeby zmotywować, zmobilizować pracownika do wydajniejszej pracy?

Sposób numer jeden: przede wszystkim zmienić negatywne przekonania na temat zarabiania pieniędzy. Większość ludzi utożsamia pieniądze z czymś złym. Mają oni negatywne przekonania związane z pieniędzmi, bogactwem, byciem zamożnym. Sądzą, że wszyscy bogaci to nieuczciwi dorobkiewicze, którzy zarobili na nieszczęściu innych. Już od wczesnego dzieciństwa takie schematy są im wpajane, przez co w dorosłym wieku są już wyjątkowo mocno zakorzenione.

Przekonanie z kolei to myśl, w którą uwierzyłeś. Myśl plus wiara daje przekonanie. Możesz mieć przekonanie ograniczające Twoje maksymalne dochody, przykładowo Twoi rodzice zawsze zarabiali tylko minimalną krajową, przez co w domu nigdy nie było luksusów. Przez to możesz wierzyć, że sam nigdy nie będziesz w stanie wzbić się ponad ten poziom. Inni żyją z przekonaniem, że pieniądze są złe. Prowadzi to do tego, że niezależnie jaki byłby ich poziom zarobków, będą oni zawsze wydawać całą wypłatę, nawet jeśli nie muszą, tylko po to, żeby pozbyć się pieniędzy.

Zatem pierwszym krokiem jest zrozumienie, czy towarzyszy Ci przekonanie ograniczające, czy wspierające. Aby to zrobić, odpowiedz sobie na 3 proste pytania:
Czy to przekonanie umożliwia mi osiągnięcie bliższych i dalszych celów?
Czy to przekonanie umożliwia mi życie w wolności emocjonalnej?
Czy to przekonanie pozwala mi budować bliskie, czyste, zdrowe relacje z innymi?
Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na te pytania, to po prostu zmień je na przekonania wspierające.

Nie formułuj przekonania w formie “nie”, przykładowo, jeśli uważasz, że sprzedaż to wciskanie, to nie zamieniaj go na: “Sprzedaż nie jest wciskaniem”. Zamiast tego uwierz, że sprzedaż to pomaganie.

Drugim sposobem jest wyznaczenie sobie nowych celów finansowych. Dlaczego to robić? Ponieważ marzenia to najtańsza szczepionka na wymówki. Marzenia dają Ci coś, do czego możesz dążyć, do czego zmierzasz. Dzielą się one na kilka kategorii.

Pierwszą z nich są pragnienia osobiste, czyli rzeczy, których chcesz tylko dla siebie. Chcesz coś kupić, odwiedzić jakieś miejsce, czegoś doświadczyć. Drugą kategorią są marzenia dla innych, czyli dla przyjaciół, rodziny, znajomych, dla tych, którzy są blisko Ciebie.

Trzeci rodzaj marzeń to marzenia zawodowe dotyczące miejsca pracy, stanowiska, benefitów lub sposobu pracy. Kolejna kategoria odnosi się do marzeń finansowych, tutaj temat jest prosty i dotyczy bezpośrednio tego, jakiego poziomu zarobków oczekujesz od swojej pracy. Ostatnia kategoria odnosi się do zdrowia – czy chcesz polepszyć swoje zdrowie, wyleczyć chorobę, upiększyć swoje ciało?

To ważne, żebyś zapisywał sobie jak najwięcej celów w tych różnych kategoriach, ponieważ będą Cię one napędzać i zachęcać do wznoszenia się na jeszcze wyższy poziom.

Trzecim sposobem na motywację jest zmiana środowiska. Żyjemy niestety w świecie narzekania. Ludzie dołują siebie nawzajem, deprecjonują możliwości innych. Powód takiego zachowania to lęk, przed tym, że życie innych stanie się bardziej wartościowe od życia osób, które narzekają. Boją się oni, że jeśli Ty spróbujesz czegoś nowego, to Ci się to uda, że osiągniesz coś, czego oni nie potrafią osiągnąć. Przez to próbują ściągnąć Cię w dół, podcinają Ci skrzydła, zniechęcają do działania.

Te trzy sposoby to zaledwie cząstka tego, czego uczę ludzi w ramach moich szkoleń, webinarów, spotkań czy coachingów. Firmy, z którymi współpracuję, wypracowują ponad 30% zyski. Handlowcy, których uczę sprzedaży, zwiększają swoje obroty ponad czterokrotnie.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
Menu
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
Menu
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz