Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż

Jak zbierać na cele charytatywne?

  • 15 kwietnia, 2022

Cześć! Zastanawiasz się jak zwiększyć skuteczność w kontaktach z klientami, w których celem jest zbiórka środków na cele charytatywne? Wszelkiego rodzaju zbiórki są popularnym tematem, natomiast poprawne ich prowadzenie jest już dużo rzadziej omawiane. Jeśli chcesz poznać tajniki skutecznego prowadzenia takich inicjatyw, poniższy materiał jest stworzony dla Ciebie!

Pierwsza podstawowa zasada, o której musisz wiedzieć, to, że klienci kochają kupować, ale nienawidzą, kiedy im się sprzedaje, czyli niejako zmusza się ich do kupienia czegoś. Przenosząc to na rzeczywistość zbiórek charytatywnych, to każdy chce pomagać, ale nikt nie chce być do tego zmuszanym.

Twoim zadaniem jest sprawić, żeby klient dokonał dobrowolnej wpłaty, żeby sam zdecydował o tym, że chce wesprzeć Twoją inicjatywę. Nie może on czuć się w żaden sposób zmuszony do tego. I chociaż oczywiście inicjatywy dobroczynne, charytatywne są realizowane na potrzeby najczęściej chorych osób, co jest wielką tragedią, to musisz wiedzieć, że nie jest to wcale problem osoby, z którą rozmawiasz o takiej zbiórce.

Musisz się zastanowić, dlaczego klient mógłby chcieć Ci pomóc. Przede wszystkim może zechcieć pomóc, kiedy wzbudzisz w nim emocje. Musisz skupić się na tym, żeby uruchomić w nim te emocje, żeby używać słów, które zobrazują mu i pomogą wyobrazić sobie tę dramatyczną sytuację, która ma miejsce, w związku z trwającą zbiórką.

Nacechowanie wypowiedzi takimi emocjami sprawia, że osoba, z którą rozmawiasz, czuje wewnętrzny sprzeciw w stosunku do niesprawiedliwości, która spotyka ludzi dookoła niego.

Drugim sposobem jest ustalenie kwoty wyjściowej. W rozmowie mów otwarcie o tym, jakiej wpłaty oczekujesz. Kiedy ktoś zapyta, o wysokość wpłaty, zaproponuj 100 złotych. Jeśli nie będzie w stanie tyle dać, zapytaj ile może, wtedy rozmówca może odpowiedzieć połową tej kwoty, co też będzie dobrym efektem.
Nie wychodź z pytaniem: “A ile Pan może wpłacić?”, ponieważ skończy się to zapewne jakąś mikro kwotą typu 5 złotych. Oczywiście lepsze jest 5 złotych, niż 0, ale jeśli możesz rozegrać to inaczej i dzięki temu zyskać większą wpłatę na ważny cel, to powinieneś to wykorzystać.

Trzeci element zbiórek, które niejako też są sprzedażą – ponieważ sprzedajesz klientowi określoną akcję charytatywną, którą chcesz, żeby wsparł – jest chwila. W takiej sprzedaży liczy się chwila. Pojawia się chwilowa ochota na to, żeby Ci pomóc. Za kilka godzin może już ona zniknąć, ponieważ klient się rozmyśli.

Od razu podczas rozmowy telefonicznej daj klientowi możliwość wsparcia Twojej inicjatywy, poprzez bezpośredni link, umożliwiający wpłatę – łatwy do wygenerowania z Tpay lub PayPal. Możesz też przesłać numer konta do wpłaty, co jest jednak już trochę bardziej karkołomnym sposobem.

W takich rozmowach pamiętaj o tym, że istnieje duża szansa, że osoba, z którą się kontaktujesz, sama jest rodzicem. Jeśli zbiórka dotyczy dzieci, możesz budować chęć niesienia pomocy, odwołując się do doświadczeń klienta, związanych z jego dziećmi. Uświadom go, że chociaż życzysz każdemu najlepszego zdrowia, to jednak los jest przewrotny i tragedia może spotkać każdego z nas. Wtedy z całą pewnością osoba po drugiej stronie słuchawki sama chciałaby otrzymać pomoc. To nic innego jak metoda wzajemności.

Przy tego typu kontaktach ludzi często dopada znieczulica. Traktują oni podmiot zbiórki bezosobowo, nie utożsamiają się z problem, który kogoś dotyka. W rozmowie z klientami staraj się więc zbudować ich wyobrażenie, o osobie, której dotyczy zbiórka. Jeśli jest to małe dziecko, postaraj się podać jego imię, cechy szczególne, cechy charakteru, jakieś szczegóły choroby, lub nieszczęścia, które go spotkało. Wtedy osoba po drugiej stronie słuchawki stworzy sobie obraz dziecka, który bardziej do niej przemówi.

W zbiórkach wielkich organizacji przykładowo UNICEF-u często jedna osoba jest symbolem problemu całej grupy społecznej. Pojedynczy chłopak, dziewczynka, staje się symbolem biedy, głodu, ubóstwa, które opisywane jest na stronie konkretnej akcji.

Pamiętaj, żeby jak najszybciej budować relację z rozmówcą i aby zamykać temat w trakcie jednego połączenia, ponieważ jeżeli klient nie wesprze Twojej inicjatywy w chwili rozmowy, to później na pewno już tego nie zrobi.

Nie skupiaj się wyłącznie na mówieniu o akcji, zamiast tego słuchaj, lub mów o kliencie. Dowiedz się o nim czegoś więcej przed połączeniem się z nim. Sprawdź portale społecznościowe. Odnieś się do innych akcji, które rozmówca wpierał wcześniej, wyraź nadzieje, że uda mu się też pomóc podczas Twojej zbiórki.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz