Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż

Jak umawiać spotkania sprzedażowe z klientami na zimno przez telefon — Metoda Z.A.P.R.O.Ś

  • 14 maja, 2019

(Wersja tekstowa poniżej)

Jak umawiać spotkania sprzedażowe z klientami na zimno przez telefon — Metoda Z.A.P.R.O.Ś

W tym artykule opiszę, jak za pomocą sprawdzonej metody Z.A.P.R.O.Ś umawiać spotkania ze swoimi klientami i osiągać skuteczność na poziomie 70%, czyli 7 na 10 klientów umówi się z tobą na spotkanie.

Ad rem. Jakich metod należy używać do tego, aby umawiać spotkania ze swoimi klientami? Otóż, na podstawie wszystkich rozmów, które w życiu odbyłem, a było ich grubo ponad 30 000, zarówno tych telefonicznych, jak i bezpośrednich, zaobserwowałem pewien schemat. Schemat, który można ułożyć w pewne kroki i trzymając się ich będziesz w stanie przeprowadzić klienta przez proces myślowy, przez proces podejmowania decyzji i na końcu tego procesu klient z przyjemnością powie Ci: Tak, chce się z panem spotkać. Ten model umawiania spotkań nazwałem Z.A.P.R.O.Ś. Składa się on z 6 kroków.

Przede wszystkim miej świadomość tego, że klient nie chce się z Tobą spotykać, ponieważ ma wrażenie, że będzie chciał go oszukać, że sprzedasz mu coś czego on nie potrzebuje albo zwyczajnie zajmiesz jego cenny czas, na co on nie chce się godzić z wiadomych względów. Zatem podstawowe obiekcje, z którymi podczas pierwszej rozmowy musisz sobie poradzić, to właśnie te 3 elementy, o których powyżej napisałem

Musisz dać klientowi odczuć, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku, że wiesz jak rozwiązać jego problemy, że spotkanie z tobą będzie niezobowiązujące, do niczego nie będziesz go zmuszał, co więcej będzie krótkie i absolutnie będzie miał pełną kontrolą nad tym, czy będzie chciał je kontynuować czy nie. Dlatego też sam proces rozmawiania z klientem musi być konsekwencją przemyślanych kroków.

Pierwszy krok jaki musisz postawić to Z — ZDOBĄDŹ UWAGĘ. Dzwoniąc do klienta musisz powiedzieć już w pierwszym zdaniu o jakiejś korzyści, która będzie na tyle atrakcyjna, że klient stwierdzi: Wow!, jak pan to zrobi chętnie posłucham co będzie dalej. Co robi część handlowców? — Dzwoni i mówi: Dzień dobry, nazywam się Jan Kowalski, dzwonię z firmy XYZ, chciałem pana zainteresować naszymi najlepszymi produktami, ponieważ jesteśmy firmą, która istnieje na rynku 24 lata, mamy tysiące zadowolonych klientów… itd., itd. W tym momencie klient się wyłącza, bo dla niego jest to nieinteresujące o czym ten człowiek do niego mówi. Klienta interesuje tylko jedno — interesuje go… ON SAM. Zatem w pierwszym zdaniu musisz dać mu korzyść, która będzie spersonalizowana pod niego.

W drugim kroku robisz A — AKCEPTACJA na rozmowę. Zgodnie z polskim prawem i zgodnie z dobrym zwyczajem warto poprosić o to, żeby klient poświęcił Ci dwie–trzy minuty na rozmowę, podczas której powiesz mu w jakiej sprawie właśnie do niego zadzwonisz. Potem, kiedy to zrobisz i uzyskasz zgodę, przechodzisz do kolejnego etapu, czyli…

P — PROBLEMY, które rozwiązuję. Na tym etapie pokazujesz się klientowi jako ekspert, który zna problemy z jakimi klient boryka się na co dzień. Zatem mówisz o tym, co go dotyka, co go boli. Pokazujesz słabości jego biznesu, mówisz o tym, co z jego perspektywy jest dla niego ważne, a on nie potrafi sobie dzisiaj z tym poradzić. Tym samym pokazujesz mu, że wiesz jakie problemy ma w biznesie i dajesz mu do zrozumienia, że być może jesteś w stanie owe problemy pomóc mu rozwiązać. W dalszym kroku…

R — ROZWIĄZANIA, które oferujesz. Kiedy pokazałeś mu problemy jakie on ma — czas na remedium, czyli co takiego wiesz, co takiego masz, czym się charakteryzuje twój produkt czy usługa, że jesteś w stanie owe problemy, o których mówiłeś rozwiązać. Mówisz to w tym momencie. Kiedy powiesz o rozwiązaniach problemów, w głowie klienta zapala się czerwona lampka: No niby gościu mądrze mówi, ale skąd wiem, że akurat on jest tą osobą, która mi te problemy może rozwiązać? Słowem, teraz potrzebujesz przywołać autorytet, swój autorytet w oczach klienta, aby stwierdził: Ok, ma pan rację, chcę się z panem spotkać, bo jestem ciekawy, co pan dla mnie ma. Zatem kolejny krok to…

O — ODPOWIEDNIA OSOBA. W tym momencie jest czas na chwalenie się, pokazanie muskułów, na prężenie mięśni i uzasadnienie dlaczego akurat Ty jesteś tą osobą, która może klientowi pomóc. W ostatnim kroku jest…

S — SPOTKAJMY SIĘ. Proponujesz konkretny termin, dzień i godzinę. Możesz podać dwa terminy, możesz zawęzić pole na spotkanie do dwóch czasookresów, czyli czy początek tego tygodnia, czy może koniec tygodnia — chodzi o to, aby dać klientowi możliwość wyboru. Oczywiście trzeba zagwarantować, że spotkanie jest bezpłatne, niezobowiązujące i klient może zdecydować czy będzie chciał je kontynuować czy nie. Tym samym dajesz mu przestrzeń do tego, żeby nie bał się z tobą spotkać.

Ten schemat sprawdzi się dosłownie w każdej branży, niezależnie od tego, co sprzedajesz. Czy są to kredyty, czy konta, czy karty kredytowe, czy jakieś inne usługi finansowe, czy branża wellness, czy mlm, czy cokolwiek innego, gdzie chcesz umówić się na spotkanie, zanim zaproponujesz klientowi produkt czy usługę dobrane do jego potrzeb. Przetestuj ten model sprzedaży, a jeśli chcesz więcej — zapisz się na mój bezpłatny webinar, na którym zdradzę Ci inne techniki sprzedaży telefonicznej i bezpośredniej. Link znajdziesz pod tym artykułem. I dołącz koniecznie do mojej platformy akademia.saleup.pl, na której krok po kroku przeprowadzę Cię przez proces stawania się wybitnym sprzedawcą. Od miejsca, w którym jesteś dziś, do wybitnych wyników, które osiąga raptem 20% najlepszych sprzedawców w branży. Zatem widzimy się na webinarze i na platformie.

Już teraz zapisz się na BEZPŁATNE SZKOLENIE, po którym nauczysz się jak sprzedawać więcej. Poznasz metodę sprzedaży O.K.S.P.R.Z.E.D.A.Ż , dzięki której już następnego dnia będziesz potrafił wprowadzić konkretne działania, aby odnieść sukces!

Do zobaczenia ☺

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz